دمنوش های سرد برای تابستان

 یکی از کاربردهای دمنوش در فصل تابستان به عنوان خنک‌ کننده و سردنوش است. دمنوش تابستانی امروزه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار فصل تابستان است.

 با شروع فصل گرم و گرمای شدید، نیاز بدن به آب بیشتر از قبل می شود و کمبود آب بدن در بسیاری از موارد می تواند بسیار آزاردهنده باشد. بسیاری از مردم با استفاده از دمنوش های تابستانی سعی می کنند هم آب بدن خود را تامین کنند و هم از خاصیت خنک کنندگی برخی دمنوش های گیاهی و دمنوش های میوه ای استفاده کنند.

البته در فصل تابستان از همه دمنوش ها می توان استفاده کرد اما برخی دمنوش ها به دلیل خاصیت خنک کنندگی و فوایدی که دارند بیشتر از سایر دمنوش ها مورد توجه قرار می گیرند. در این مقاله دم نوش های صد در صد گیاهی که برای تابستان گزینه مناسبی هستند و به¬صورت سردنوش نیز استفاده می شوند معرفی می کنیم.

دمنوش چای ترش

 یکی از بهترین انتخاب ها برای فصل گرما چای ترش است. چای ترش با بالابردن میزان تعریق، دمای بدن را کاهش می دهد و موجب خنک شدن بدن می شود. هم چنین بسیاری از پزشکان چای ترش را بهترین جایگزین برای چای سیاه می دانند چراکه چای ترش برخلاف چای سیاه، آهن را جذب می کند و موجب افزایش آهن بدن می شود. به همین دلیل نوشیدن چای ترش برای کسانی که کم خونی دارند به شدت توصیه شده است.

هم¬چنین چای ترش منبع بسیار غنی ویتامین ث است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در برابر سرماخوردگی می شود. چای ترش را می توانید هم به صورت گرم و هم به صورت سرد میل نمایید. چای ترش صددرصد گیاهی را در بسته بندی تی بگ که ترکیبی از چای ترش و میوه نسترن است از فروشگاه های معتبر می توانید تهیه کنید.

دمنوش لیمو برای تابستان

ترکیبی شورانگیز از لیمو، به لیمو و گیاهانی سرشار از ویتامین ث که سلامتی وشادابی را برای شما به ارمغان می آورد. دمنوش لیمو یکی از پرطرفدارترین دمنوش¬ها برای فصل گرماست. دمنوش لیمو نشاط آور، تقویتکننده قلب و اعصاب، ضد  استرس و برطرف کننده علائم سرماخوردگی است. همچنین دمنوش لیمو باعث رفع افسردگی و بی خوابی می شود.

دمنوش آرامش

دمنوش آرامش

دمنوش آرامش که بسیار هم پرطرفدار است به صورت خنک و سرد طعمی بی نظیر خواهد داشت. دمنوش آرامش ترکیبی هوشمندانه از سنبل‌الطیب، بادرنجبویه، چای کوهی، به لیمو، اسطوخدوس، نعنا و چای ترش است.

دمنوش آرامش انتخابی فوق فوق‌العاده برای فصل تابستان برای کاهش هیجانات و ناراحتی ناراحتی‌های عصبی، درمان افسردگی و برطرف نمودن دلهره و تشویش است. هم بادرنجبویه و هم سنبل‌الطیب در ترکیب دمنوش آرامش تاثیرات نشاط نشاط‌آور دارند و در درمان افسردگی و کاهش تنش های عصبی و تسکین سردرد مناسب هستند.

دمنوش بابونه

مسکن فوق‌العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و دردهای عصبی و شستشو دهنده قوی کلیه و برطرف‌کننده سنگ‌های مجاری ادرار است. دمنوش بابونه در کنار دارچین، سبوس برنج و میوه بِه و گلِ راعی علاوه بر تقویت سیستم ایمنی، باعث شادابی پوست و مو نیز می شود. همچنین دمنوش بابونه و دارچین معده را تقویت کرده و ورم معده را از بین می برد و باعث تنظیم فشارخون نیز می شود.

در طب سنتی بابونه گرم و خشک است و دمنوش بابونه تاثیر بسزایی در حفظ سلامت و ایمنی بدن دارد. علم جدید نیز خواص معجزه‌آسای بابونه را تایید کرده بطوریکه بابونه در کنار نعنا بیشترین میزان مصرف را در صنعت داروسازی برخی کشورها دارد. دمنوش بابونه هم انتخابی فوق العاده برای تمدد اعصاب و کاهش فشارهای عصبی است. برای رفع بی‌خوابی بیش از رفتن به تخت خواب یک فنجان دم‌نوش بابونه میل کنید.

دمنوش میوه ای

دمنوش های میوه‌ای   

میوه‌خشک‌ها میان‌وعده‌های خوشمزه و مفیدی هستند که شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن هستند. با خشک شدن میوه، ماندگاری آن بالا می‌رود. همچنین خواص آن حفظ می‌شود و می‌توانید به¬راحتی تا مدت طولانی از آن استفاده کنید. میوه‌های خشک سرشار از پروتئین و فیبر هستند که جذب آن‌ها به بدن ضروری است و برای حفظ سلامتی بدن لازم هستند. از میوه‌های خشک برای تزئین کیک، شیرینی، دسر، ایجاد طعم مطلوب در غذا (مثل پودر گوجه)، تهیه دمنوش میوه و… استفاده می‌شود. هر کدام از انواع دمنوش‌ها، خاصیت متفاوتی دارند و برای رفع خستگی، ایجاد آرامش، درمان سردرد، مشکلات گوارشی، تأمین انرژی روزانه و ایجاد نشاط در بدن استفاده می‌شوند.

دمنوش میوه در صورتی که ارگانیک و طبیعی باشد، برای بدن بسیار مفید است و مصرف آن برای تمامی سنین مناسب است. بسته‌بندی دمنوش تهیه شده از میوه خشک باید به گونه‌ای باشد که هوا و رطوبت به آن‌ها نرسد چون باوجود خشکی بازهم مقداری رطوبت در آن وجود دارد که باعث کپک‌زدن میوه می‌شود و طعم ماندگی می‌گیرد. میوه‌هایی که خشک می‌شوند باید کاملا رسیده و شیرین باشند تا طعم گسی نداشته باشند. میوه نباید بیش از حد خشک شده باشد و رنگ آن باید طبیعی باشد.

بهترین دمنوش‌های تابستانی موجود در بازار که جزو دمنوش‌های خنک‌کننده هم به حساب می‌آیند دمنوش‌های میوه‌ای هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.