نصب ردیاب در خودرو، موتور سیکلت و وسایل نقلیه سنگین چه مزایایی به همراه دارد؟

ردیاب ابزاری هوشمند جهت یافتن موقعیت اشیاء یا افراد است. این ابزار با دسترسی به داده های ماهواره ای امکان موقعیت سنجی را فراهم می آورد. پیشرفت فناوری راهی برای تولید و طراحی موقعیت یاب ها در اندازه های کوچک به وجود آورده است. در نتیجه می توان از GPS برای حفاظت وسایل نقلیه اعم خودرو، موتور سیکلت، کامیون و ... استفاده نمود. 

ادامه این مطلب را به ارائه اطلاعات ارزشمندی در رابطه با مزایا و قابلیت های نصب ردیاب رادار بر روی انواع وسایل نقلیه اختصاص داده ایم.

مزایا خرید و نصب ردیاب خودرو شامل چه مواردی است؟

داشن یک ردیاب خودرو حتم به یقین فواید و مزیت های متعددی برای مالک ماشین به دنبال خواهد آورد. اما این مزایا دقیقا شامل چه چیزهایی است؟ آیا نیازهای شما را برآورده خواهد ساخت؟ برای رسیدن به پاسخ سوالاتتان ادامه مطلب را مطالعه کنید.

تامین امنیت؛ اصلی ترین مزیت ردیاب خودرو

بشر از زمان قدیم تا به همین امروز دغدغه حفظ امنیت خود و اموالش را داشته است. از این رو بخش اعظمی از تمرکزش را به یافتن راه های جدید و ایمن تری برای محافظت از داشته هایش اختصاص می دهد. تلاش بشر در سال های اخیر به طراحی و ساخت ردیاب برای خودرو منجر گردید. این وسیله کوچک و ظریف می تواند در مکانی دور از دسترس مخفی شده و به صورت لحظه ای اطلاعات موقعیتی ماشین را برای مالک ارسال کند. به همین جهت افراد دیگر نگرانی و دغدغه کمتری برای تامین امنیت خودروهایشان در سر خواهند داشت. آن ها می توانند در هر مکانی که دلخواهشان است، ماشین را پارک نموده و چند ساعتی ترکش کنند. 

کنترل از راه دور؛ بهترین ویژگی GPS ماشین

قطعا داشتن دسترسی به کنترل خودرو از راه دور ویژگی جالب توجهی برای مالکانی است که همواره استرس باز ماندن درب های ماشینشان را دارند. نرم افزار اختصاصی GPS ماشین به مالک این اجازه را می دهد که از راه دور و هر زمان تردیدی در سرش به وجود آمد، وضعیت اتومبیل را اعم از باز یا بسته بودن درب، موقعیت آن و ... چک کند. این قابلیت معمولا به صورت ۲۴ ساعته در دسترس شما خواهد بود. 

ابعاد کوچک و مزیت مخفی بودن دستگاه ردیاب

طراحان و سازندگان دستگاه ردیاب به طور معمول می کوشند ابعاد دستگاه جی پی اس در کوچکترین حالت ممکن ایجاد کنند. این عمل مالکان خودرو را برای تامین بهتر امنیت وسیله نقلیه یاری می نماید. ابعاد و جثه کوچک دستگاه، انعطاف پذیری آن را بیشتر می کند. در نتیجه می توان آن را در هر محلی از ماشین جانمایی کرد. به طوری که تنها مالک از محل اصلی دستگاه GPS اطلاع داشته باشد. 

تعریف شرایط اضطراری S.O.S؛ مفیدترین ویژگی جی پی اس ماشین 

رانندگی با خودرو کاری نسبتا پر خطر است که در هر لحظه امکان بروز هر نوع حادثه ای وجود دارد. حال چه در خیابانی شلوغ در حال رانندگی باشید، چه در جاده ای دور افتاده و خالی از سکنه. ردیاب رادار طوری طراحی شده که می تواند حادثه را شناسایی کند. در سیستم تعریف شرایط اضطراری S.O.S، قابلیت مشخص نمودن نوع حادثه و عملی که ردیاب باید در این شرایط انجام دهد، وجود دارد. به طور مثال می توانید در نرم افزار اختصاصی جی پی اس ماشین ، تعریف کنید که در زمان بروز حادثه ای مانند واژگونی خودرو، ردیاب به طور اتوماتیک برای یک شماره به خصوص پیامی مبنی بر درخواست کمک ارسال کند. 

خاموش کردن خودرو از راه دور به کمک GPS

برخی از GPS ها دارای قابلیت های پیشرفته تری هستند. یکی از این قابلیت ها امکان خاموش کردن خودرو از راه دور است. اغلب این ویژگی با برقراری ارتباطی میان GPS و دستگاهی به نام رله قطع کن اجرا می شود. این مزیت کارآمد زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که اتومبیل شما را به سرقت برده اند و می خواهید مانع از دور شدن سارق شوید. در این شرایط با ارسال پیامی برای ردیاب ، فرمان خاموش شدن ماشین را بفرستید. در نتیجه دستگاه جی پی اس پیغام شما را به رله قطع کن منتقل کرده و خودرو خاموش خواهد شد. ضمن این که می توان با بستن درب های ماشین نیز از فرار سارق جلوگیری نمود. 

ویژگی های غیرامنیتی ردیاب خودرو

تا اینجا مزیت های امنیتی نصب ردیاب خورو را با هم بررسی نمودیم. حال برخی از ویژگی های دیگر این دستگاه که در زمره ویژگی های غیرامنیتی آن قرار دارد، را بیان خواهیم نمود:

- صرفه جویی در مصرف سوخت، به جهت راهنمایی رانندگان در یافتن مسیر مناسب برای رسیدن به مقصد

- صرفه جویی در هزینه های سربار ماشین، به جهت وجود هشدارها و یادآورهای سرویس خودرو اعم از زمان تعویض قطعات، چکاپ ماشین، تعمیر خودرو و ... 

- بهبود مدیریت ناوگان و کارمندان سازمان، از طریق سیستم مدیریت ناوگان ردیاب ها

ردیاب موتور

مزایا استفاده از ردیاب موتور سیکلت چیست؟

موتورسواران گروه دیگری از افراد هستند که دغدغه های زیادی برای حفاظت موتور عزیزشان دارند. ردیاب موتور سیکلت با هدف رفع نیاز موتورسواران و مالکان این وسیله نقلیه هیجان انگیز طراحی و به بازار عرضه شده است. در ادامه برخی از مهم ترین مزیت های نصب و استفاده از این دستگاه کوچک و حرفه ای را با هم بررسی خواهیم نمود. 

پیشگیری از سرقت؛ کارآمدترین ویژگی GPS موتور سیکلت

مهم ترین دلیلی که افراد اقدام به نصب GPS موتور سیکلت رادار می کنند، محافظت از وسیله نقلیه در برابر حوادثی مانند سرقت می باشد. این دستگاه معمولا دارای سنسور لرزشی است که می تواند حرکت موتور را در زمان توقف شناسایی کند. در نتیجه پیغام هشداری برای مالک وسیله ارسال می کند. ضمن این که امکان موقعیت یابی موتور سیکلت را نیز دارد و در زمان سرقت به راحتی می توانید محل دقیق آن را پیدا کنید. 

استفاده از نقشه؛ دیگر قابلیت ردیاب موتور سیکلت

ردیاب موتور سیکلت می تواند در یافتن مسیر مناسب از طریق نقشه به شما کمک کند. این ویژگی کارآمد مناسب موتورسوارانی است که در شهرهای شلوغ و پرجمعیت، به صورت پیک موتوری فعالیت می کنند. به این ترتیب می توان در سریع ترین زمان ممکن و از مسیرهای کوتاه برای رساندن بسته های مشتریان اقدام نمود. همان طور که می دانید در شغل هایی مانند آژانس درون شهری و پیک موتوری ها یافتن مسیر کم ترافیک و نزدیک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. 

گزارش دقیق و جامع؛ مزیت نصب جی پی اس موتور سیکلت 

زمانی که موتور سیکلت به سرقت می رود، ممکن است سارق از آن برای انجام اعمال خلاف قانون استفاده کند. این اتفاق می تواند مشکلات عدیده ای برای مالک موتور به دنبال داشته باشد. جی پی اس موتور سیکلت دارای قابلیتی است که گزارش دقیق و جامعی از تمام حرکات موتور، مسیرهای حرکت آن، محل توقف ها و حتی مدت زمان توقف را جمع آوری می کند. این گزارش خود مدرک معتبری است که می توانید به آن استناد کرده و به پلیس ارائه کنید. نیروی پلیس هم به کمک این گزارشات در اسرع وقت سارق را دستگیر خواهد نمود. 

نمایش میزان سرعت؛ ویژگی مفید جی پی اس موتور

اگر شما موتور سواری حرفه ای هستید که در مسابقات شرکت می کنید، جی پی اس موتور گزارش های کاربردی در رابطه با سرعت وسیله نقلیه تهیه می کند. این گزارشات در زمان تمرین های حرفه ای و حتی مسابقات به موتور سوار کمک می کند تا اطلاعات دقیقی در مورد نحوه موتور سواری خود و میزان پیشرفتش به دست آورد. استناد به این گزارش موجب بهبود شرایط فرد در مسابقات نیز خواهد شد. 

منبع تغذیه کمکی؛ راهی برای خاموش نشدن GPS

ردیاب های موتور معمولا به دو صورت سیمی و بدون سیم طراحی می شوند. اما نکته ای که در این ردیاب ها بسیار مهم است، برخورداری از باطری (منبع تغذیه کمکی) می باشد. وجود باطری این اطمینان را به موتور سوار می دهد که در صورت قطع ارتباط GPS با برق موتور، باز هم دستگاه از طریق باطری خود فعالیتش را ادامه داده و اطلاعات موقعیتی را برای مالک ارسال خواهد نمود. در نتیجه امکان خارج کردن آن از مدار وجود ندارد. 

ردیاب کامیون

مزایای نصب ردیاب کامیون در وسائل نقلیه سنگین چیست؟

رانندگان وسایل نقلیه سنگین همچون کامیون ها، تریلی ها و ... اغلب در جاده های درون مرزی و برون مرزی حضور دارند. ضمن این که بار ماشینشان معمولا کالاهای گران قیمت و در حجم بالاست. حال اگر اتفاقی برای ماشین رخ دهد و یا آن را به سرقت ببرند، نبود دسترسی به کامیون می تواند ضررهای جبران ناپذیری در پی داشته باشد. از این رو در ادامه برخی از قابلیت های نصب جی پی اس کامیون را برایتان شرح می دهیم:

جلوگیری از سرقت کامیون؛ به کمک ردیاب وسایل نقلیه سنگین

رانندگی در جاده های بیابانی و دور افتاده امکان سرقت رفتن وسایل نقلیه سنگین را بیش از پیش می کند. حال با سرقت این ماشین ها علاوه بر ضررهای مالی ناشی از خود وسیله نقلیه، بار آن ها نیز به سرقت خواهد رفت. ردیاب وسایل نقلیه سنگین می تواند مختصات دقیق کامیون را در هر لحظه برای شما ارسال کند. در نتیجه تنها کافی است به نیروی انتظامی مراجعه نموده و مختصات خودرو را در اختیارشان قرار دهید. پس از آن کار باز پس گیری کامیون توسط نیروهای پلیس انجام شده و در اسرع وقت مالتان باز خواهد گشت. 

تامین امنیت راننده، قابلیت جذاب ردیاب کامیون

رانندگان وسایل نقلیه سنگین معمولا زمان زیادی را در مسافرت های طولانی می گذرانند. گاهی از جاده هایی عبور می کنند که امکان برقراری تماس با آن ها وجود ندارد. در چنین مواقعی خانواده این عزیزان و همچنین شرکت حمل و نقل مادر نگرانی های زیادی را تجربه خواهند نمود. ردیاب کامیون با ارسال موقعیت دقیق وسیله نقلیه در هر لحظه به شما این اطمینان را خواهد داد، که راننده در سلامت کامل و در حال راندن ماشین به سوی مقصد می باشد. 

اعلام زمان دقیق تحویل بار؛ توسط GPS کامیون

اگر شما صاحب یک شرکت حمل و نقل بزرگ هستید که معمولا بارهای سنگین را به کمک کامیون به شهرهای مختلف ارسال می کنید. GPS کامیون این امکان را برایتان به وجود می آورد که از زمان حرکت بار تا لحظه تحویل آن به مشتری اطلاعات دقیق و لحظه به لحظه ای داشته باشید. در نتیجه اگر راننده خلافی مرتکب شود یا از مسیر اصلی دور گردد، به راحتی می توان با ارسال اخطار از طریق سیستم آن ها را از نظارت دقیقتان آگاه نمایید. همچنین مشتریان امکان گلایه به هنگام تحویل بار در موعد مقرر را نیز نخواهند داشت. زیرا شما به طور کامل و جامع از زمان تحویل بار و نحوه آن اطلاع دارید. در نتیجه مدیریت سازمان حمل و نقلتان راحت تر و منظم تر انجام خواهد شد. 

ردیاب رادار ؛ انتخابی مطمئن برای نصب به روی وسایل نقلیه

مفتخریم اعلام کنیم شرکت رادار با ارائه بهترین دستگاه ها و قطعات، گزینه‌هایی فوق العاده برای شما جهت انتخاب مهیا کرده است. برند رادار در سال‌های اخیر به واسطه امکانات کاربردی و خدمات پس از فروش، به عنوان بهترین ردیاب خودرو از نگاه مشتریان شناخته شده است. اما با تمام این صحبت‌ها این شما هستید که با نیاز سنجی دقیق و اهدافی که برای خرید ردیاب دارید، می‌توانید مناسبترین گزینه را انتخاب کنید. توصیه می کنیم در زمان خرید، حتما به گارانتی و خدمات پس از فروش نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای خرید ردیاب رادار و یا ارتباط با مشاوران می‌توانید از طریق وب سایت و یا شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

آدرس وب سایت : radargps

شماره تلفن دفتر مرکزی رادار: ۰۵۱-۳۷۱۷۷

تلفن تماس دفتر تهران: 91012727-021

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.