10 شرکت برتر بیمه ای در ایران کدام اند؟

 معمولا اکثر افراد در همه سال‌های فعالیت‌ کاری، قسمتی از درامدش را به‌عنوان هزینه پرداخت انواع بیمه کنار می‌گذارد. با داشتن بیمه نگرانی از بابت سال‌های بازنشستگی، بیماری‌ها، آسیب یا هر خطری دیگری به حداقل می‌رسد. اما برای بهره بردن از مزایای بیمه باید سازمان یا شرکت معتبری را انتخاب کرد. آیا معتبرترین شرکت‌های بیمه در ایران را می‌شناسید؟ در این مقاله ۱۰ تا از برترین شرکت‌های بیمه را براساس معیارهای مختلفی همچون عملکرد، سطح توانگری مالی شرکت، نحوه پرداخت خسارت، میزان سودهی، سابقه و شفافیت به شما معرفی خواهیم کرد.

۱.بیمه ایران؛ قدیمی‌ترین شرکت بیمه در ایران

این شرکت در سال ۱۳۱۴ تاسیس شد و قدیمی‌ترین شرکت بیمه در کشور ایران شناخته می‌شود. همین سابقه طولانی مدت فعالیت در مقبولیت بیمه ایران میان مردم کمک بسیاری کرده است. این شرکت ۲۰۹ شعبه در سراسر کشور داشته و تعداد نمایندگانش در حدود ۴۲۵۶ است. شرکت بیمه ایران تنها بیمه دولتی است که باآنکه در زمینه توانگری مالی کاهش رتبه داشته اما توانسته میزان سود دهی خود را ثابت و در حدود ۲۰ درصد نگهدارد.

میزان سرمایه فوت این شرکت از  ۱ تا ۳۵ برابر حق بیمه سالیانه است. در بیمه ایران می‌توان بعد از گذشت ۲ سال از پرداخت حق بیمه، تا سقف ۹۰ درصد وام دریافت کرد. پرداخت سرمایه از کار افتادگی، پرداخت هزینه های بیماری های خاص، امکان خرید بیمه عمر از بدو تولد تا ۱۰۰ سالگی و معافیت از پردخت مالیات از مزیت های این شرکت است.

بیمه تکمیلی بیمه ایران نیز خدماتی همچون انعطاف در انتخاب خدمات بیمه با توجه به بودجه پیش بینی، دریافت خدمات از مراکز درمانی طرف قرارداد بدون نیاز به معرفی نامه و پرداخت هزینه های درمانی انجام شده در مراکز غیر طرف قرارداد حداکثر ظرف ۵ روز کاری ارائه می‌دهد. اما برای بهره بردن از خدمات بیشتر در زمینه بیمه تکمیلی می‌توان به بیمه آسماری مراجعه کرد که موارد بسیاری را در این زمینه پوشش می‌دهد.

۲. بیمه پاسارگاد؛ محبوب‌ترین بیمه عمر در ایران

شرکت بیمه پاسارگاد در سال ۱۳۸۵ تاسیس شده است. این شرکت خصوصی ۸۳ شعبه در سراسر ایران دارد و تعداد نمایندگی‌های فعال آن از ۲۱۰۰ عدد گذشته است. نکته قابل توجه بیمه پاسارگاد وجود ۱۹۰۰۰ نمایندگی تخصصی بیمه عمر است که از تمرکز این شرکت درباره گسترش بیمه عمر خبر می‌دهد. این شرکت به انتخاب سازمان مدیریت صنعتی برای درصد رشد بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ حائز رتبه یک شد.

 در بیمه پاسارگاد میزان پرداخت سرمایه فوت طبیعی در حدود ۳۶۰ برابر حق بیمه ماهیانه بعلاوه سرمایه اصلی است. بیمه تکمیلی، پوشش مناسب بیماری‌های خاص و سطح توانگری ۱ این شرکت را به محبوبترین شرکت بیمه عمر در کشور تبدیل کرده است. میزان سود دهی بیمه پاسارگاد بین ۲۳-۲۵% بوده است که نوسان کمتری را نسبت به رقبا تجربه کرده است. 

۳. بیمه کارآفرین؛ پیشرو در ارائه مدرن خدمات

مجموعه بیمه کارآفرین فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ آغاز کرد. هدف اصلی این شرکت عبور از ساختار سنتی و ایجاد یک ساختار مدرن در صنعت بیمه‌گذاری کشور بوده است. در همین راستا بیمه کارآفرین اولین مجموعه‌ای بوده که بیمه عمر را به‌صورت مدرن در کشور عرضه کرده است.

میزان سرمایه فوت در این شرکت ۲۵ برابر حق بیمه سالیانه است. یکی از کامل‌ترین انواع بیمه نامه‎های عمر در بین شرکت‌های بیمه، بیمه عمر کارآفرین مخصوصا طرح اندوخته‌دار امید کارآفرین است. به همین دلیل باید گفت تمرکز اصلی این شرکت روی فروش بیمه عمر است. هرچند برای بیمه تکمیلی نیز کارشناسان این شرکت پوشش‌های را خوبی در نظر گرفته‌اند. اما بهتر است به خوبی درباره بهترین بیمه تکمیلی در ایران و شرایط آن تحقیق کنید، سپس برای خرید آن اقدام نمایید.

۴.بیمه سامان؛ پشتوانه مالی قدرتمند

شرکت بیمه سامان میان شرکت‌های خصوصی یکی از شفاف‌ترین سیاست‌های بیمه‌ای را دارد. بیمه سامان سطح یک توانگری مالی را دارد که در کنار شفافیت سازمانی از بهترین ویژگی‌های این شرکت است. این شرکت در سال ۱۳۸۳ تاسیس شد و فعالیت خود را ابتدا در حوزه بیمه زندگی و سپس حوزه‌های دیگر ادامه داد. پشتوانه مالی بیمه ایران بسیار قوی است و سازمان‌هایی مانند بانک سازمان، شرکت مس سرچشمه، صندوق بازنشستگی شرکت مس ایران و برخی از ارگانهای مالی دیگر از حمایت کنندگان اصلی این شرکت هستند.

بیمه آسماری

میزان سود دهی بیمه سامان در سالهای گذشته از 21% الی 25% متغییر بوده ولی سطح توانگری خود را حفظ کرده است. امکان دریافت وام تا 90% موجودی در سال اول، برداشت از حساب اندوخته از پایان سال اول و پرداخت سرمایه ای در حدود 3 برابر سرمایه فوت برخی از مهم‌ترین موارد پوشش بیمه سامان هستند. همین‌طور بیمه سامان طرح های مختلف بیمه درمان تکمیلی برای خریداران خود ارائه می‌کند. اگر به دنبال خرید بیمه درمان تکمیلی یا به فکر درمان دندان‌های خود هستید، قبل از هر چیز سری به بیمه داندانپزشکی زده تا به خوبی با شرایط آن آشنا شوید.

5.بیمه پارسیان

هولدینگ پارسیان بعد از تاسیس بانک پارسیان تصمیم به آغاز فعالیت در حوزه بیمه گرفت. شرکت بیمه پارسیان در سال 1382 تاسیس شد. در سالهای گذشته علیرغم افزایش سطح توانگری مالی بیمه پارسیان، میزان سود دهی شرکت در برهه‌ای کاهش یافت. هرچند همچنان حدود 6 درصد از بازار صنعت بیمه در اختیار بیمه پارسیان است.

سطح توانگری این شرکت یک است و با توجه به پشتوانه مالی 300 هزار میلیارد ریالی یکی از شرکت های در حال رشد خواهد بود. تمرکز این شرکت روی فروش انواع بیمه عمر از قبیل: بیمه عمر خانواده، بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح سالمندان، بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح سنوات و بیمه عمر و سرمایه گذاری طرح کودکان است.

6. بیمه آسیا

یکی دیگر از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه در کشور ایران بیمه آسیا است. بیمه آسیا در سال ۱۳۲۸ با هدف معاملات و بازرگانی تاسیس شد و از سال 1388 نیز سهام آن به بخش خصوصی واگذار شده است. این شرکت 100 شعبه در سراسر کشور دارد و تعداد نمایندگان بیمه عمر آن از مرز 380 گذشته است.

تمرکز بیمه آسیا روی ارائه بیمه‌های مانند: بیمه اتومبیل، بیمه آتش سوزی، بیمه باربری، بیمه درمان، بیمه عمر و پس انداز، بیمه حوادث، بیمه مسئولیت،  پوشش تکمیلی بیماری های خاص و بیمه مهندسی است. سطح توانگری بیمه آسیا طبق اطلاع مرکز بیمه ایران یک است.

7. بیمه رازی

بیمه رازی یکی از اولین پیشگامان شرکت خصوصی بیمه در ایران بود که از سال 1380 شروع بکار کرد. سرمایه 140 هزار میلیارد ریالی شرکت بیمه راضی شرایط توسعه خوبی را در سال‌ها آتی برای آن فراهم خواهد آورد. بیمه رازی در سرتاسر کشور 42 شعبه، ۱۰۴۰ نمایندگی عمومی و ۴۸۲ نمایندگی بیمه‌های عمر دارد.

بیمه‌های عمر گروهی و انفرادی مجاز، بیمه‌های آتش‌سوزی، باربری، مسئولیت، مهندسی، کشتی، هواپیما، درمان، اتومبیل، حوادث از مهم‌ترین حوزه‌های فعالیت بیمه‌ای این شرکت هستند. دو طرح بیمه زندگی آینده‌ساز و بیمه تأمین آینده فرزندان طرح امید میان پرفروش‌ترین محصولات این شرکت قرار دارند.

بیمه ای

8. بیمه دانا

شرکت بیمه دانا در سال ۱۳۵۳ با مشارکت  شرکت بیمه انگلیسی Commercial Union تاسیس شد. بیمه دانا در حال حاضر دارای ۷۶ شعبه فعال، 1913 نمایندگی  و 293 نماینده بیمه عمر در سرتاسر کشور دارد. بیمه درمان تکمیلی، بیمه بدنه، بیمه ثالث، بیمه آتش سوزی، بیمه باربری، بیمه مسافرتی، بیمه عمر و حوادث گروهی و بیمه عمر و پس انداز خدمات اصلی بیمه دانا هستند. سقف سرمایه فوت بیمه عمر دانا تا ۳۶۰ برابر حق بیمه پرداختی ماهانه خواهد بود و بیمه گذار می‌تواند بعد از گذشت ۲ سال بدون نیاز به ضامن از محل اندوخته بیمه‌نامه خود وام بگیرد.

9. بیمه سینا

شرکت بیمه سینا در سال 1382 فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر حدود 15000 میلیارد ریال سرمایه و پشتوانه این شرکت است. نقطه قوت بیمه سینا در بخش بیمه‌های مسئولیت، آتش سوزی و به‌خصوص بیمه بدنه است. به‌طوریکه بیمه بدنه سینا، خطرات اضافی دیگری از قبیل شکست شیشه به هر علت و توقف در مدت تعمیر وسیله نقلیه و نوسان قیمت‌ها را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

اما بیه سینا در زمینه بیمه عمر از رقبای خود ضعیف‌تر عمل کرده و بازار این حوزه را چندان در دست ندارد. سود تضمینی سرمایه گذاری در این بیمه برای دو سال اول 16 درصد و برای دو سال بعد 13 درصد خواهد بود. طبق قوانین شرکت بیمه سینا، افراد 0 تا 70 سال می‌توانند از خدمات بیمه عمر این شرکت استفاده کنند.

10. بیمه ملت

شرکت بیمه ملت در سال 1382 کار خود را آغاز کرد. سرمایه 200 هزار میلیارد ریالی این شرکت از سال 1382 تا 1395 به 2850 میلیارد ریال رسیده استا که پشتوانه خوبی طی سال‌های آتی خواهد بود. در 9 سال گذشته بیمه ملت سطح توانگری خود را یک نگهداشته است که یکی از معیارهای اصلی انتخاب شرکت ملت برای لیست 10 شرکت برتز بیمه‌ای ایران بوده است.

بیمه ملت دارای یکی از متنوع ترین خدمات بیمه‌ای در کشور است و تقریبا تمامی بیمه‌های مورد نیاز را به طور کامل ارائه می‌نماید. از خدمات بیمه‌ای شرکت بیمه ملت می‌توان به بیمه اشخاص، بیمه زندگی، بیمه اتومبیل، بیمه آتش سوزی، بیمه باربری، بیمه هواپیما و کشتی، بیمه مسئولیت و شرایط خاص، بیمه مهندسی و انرژی و بیمه اتکایی اشاره کرد. میزان سرمایه فوت نیز در بیمه عمر ملت ۵ تا ۲۵ برابر حق بیمه پرداختی محاسبه می‌شود. 

بیمه آسماری؛ ارائه دهنده ارائه دهنده انواع خدمات و محصولات بیمه ای

در این مقاله با 10 شرکت برتر بیمه‌ای در ایران آشنا شدید که با توجه به سابقه، خدمات، تنوع محصولات بیمه‌ای و البته میزان پشتوانه مالی انتخاب شدند. شرکت بیمه آسماری یکی از برترین شرکت بیمه‌ای از نظر رضایتمندی مشتریان در سطح کشور است. این شرکت با ارائه انواع خدمات و محصولات بیمه‌ای مانند: بیمه‌های درمانی، بیمه‌ صنعتی، بیمه مسافرتی، بیمه بدنه، بیمه عمر و سرمایه‌گذاری و غیره آماده خدمت‌رسانی به شما است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره بیمه‌ای همین حالا با شماره تماس ۰۲۱۴۳۴۱۷ تماس حاصل کنید. مشاوران حرفه‌ای بیمه آسماری مشتاق شنیدن صدای گرم شما هستند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.