وضعیت و پیش بینی قیمت میلگرد در روز های آینده (بروزرسانی شد)

پیش بینی قیمت میلگرد 

‌احتیاط در خرید به بازار آهن و  فولاد بازگشت اگرچه ستاد ملی کرونا در پی اعلام وضعیت قرمز، تمام نقاط استان تهران و البرز را از روز ۲۹ تیر تا سوم مرداد تعطیل اعلام کرد و در پی این تصمیم بازارهای رسمی کشور همچون بورس ‌کالا، بازار سرمایه و... تعطیل هستند اما بازار آهن و فولاد کشور شامل حال این تعطیلی نیستند. البته به گفته فعالان بازار آهن و فولاد کشور در این مدت محصولی از انبار بازارهای تهران برای مشتریان ارسال نمی ‌شود اما خرید و فروش همچنان ادامه دارد و ارسال محصول به نقاط مختلف کشور از انبارهای سایر استان‌ ها انجام می‌شود. 

در این شرایط هر کیلوگرم  میلگرد در بازار آزاد با نرخی در حدود ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان مورد دادوستد قرار می ‌گیرد که اگر چه با اوج قیمتی این محصول که ۱۷ هزار و ۲۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بود فاصله دارد، اما نرخی قابل‌ توجه به‌شمار می ‌رود. خبر پیشین تعطیلی فولاد سازان کشور به دلیل قطعی برق به مدت ۲ هفته باعث شده بود تا بهای میلگرد در بازار آزاد صعودی قابل ‌ملاحظه داشته باشد و از کانال ۱۵ هزار تومان به کانال ۱۷هزار تومان وارد شود، هر‌چند که در ادامه این تعطیلی با فعالیت ۵۰ درصدی شبانه جایگزین شد اما این امر نتوانست تاثیر چندانی در میزان تولید و عرضه محصول به بازار داشته باشد و به این ترتیب التهاب در این بازار ادامه یافت.

در واقع برخی متقاضیان این بازار احتمال می ‌دهند که ظرف هفته‌ های آینده این بازار با کنترل قیمتی روبه‌رو شده و از همین ‌رو ریسک خرید در قیمت‌ های فعلی را به ‌سادگی نمی‌ پذیرند. ظرف این مدت سیگنال‌ های جهانی بر بازار آهن و فولاد کشور متناقض بوده است. ظرف روزهای اخیر از رونق معاملات سنگ ‌آهن چین کاسته شده که این موضوع می‌تواند در ادامه سیگنالی منفی برای بازار شمش و محصولات فولادی باشد و در واقع اجازه کاهش قیمت را به محصولات فولادی بدهد. به این ترتیب احتمال کاهش قیمت ‌های جهانی و اثرگذاری آن بر بازار داخل نیز پارامتر دیگری بود که از عدم ‌رشد بهای میلگرد حمایت کرد. البته ظرف روزهای گذشته واگرایی (افزایش فاصله قیمتی) در نرخ شمش و محصولات فولادی با قیمت سنگ ‌آهن به‌وجود آمده که بعید است این واگرایی در میان ‌مدت ادامه‌دار شود.

آیا قیمت میلگرد بالا میرود ؟

احتمال ورود نهادهای تنظیم ‌گر به بازار آهن و فولاد کشور باعث شد تا احتیاط بر رفتار خریداران این محصول در بازار نیمه ‌تعطیل کشور حاکم شود. به این ترتیب خبر استمرار بی‌ برقی فولاد سازان و توقف تولید، نتوانست این مرتبه به التهابی مجدد در بازار منجر شود. در حال‌ حاضر قیمت میلگرد فولادی در مرز ۱۷ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم مورد دادوستد قرار می‌ گیرد که این قیمت ۳۵ درصد نسبت به بهای معامله آن در ابتدای سال بیشتر است.

متاسفانه این روزها قیمت آهن با سایر بازارها همجون قیمت دلار، طلا و … قیمت ‌گذاری می‌شود. چنانچه این رویه به همین منوال پیش رود قیمت آهن در روزهای آینده گران ‌تر خواهد شد.

milgerd-ahanyekta

عوامل موثر در تعیین قیمت میلگرد

قیمت مواد اولیه برای ساخت میلگرد

قیمت مواد اولیه برای ساخت این محصول، تاثیر مستقیمی بر قیمت آن دارد. همان طور که می‌ دانید، قراضه و سنگ آهن، محصولاتی هستند که برای ساخت اولیه ‌ی میلگرد مورد استفاده قرار می ‌گیرند. بالطبع، با افزایش قیمت مواد اولیه ‌ی میلگرد، شاهد افزایش قیمت این محصول در بازار خواهیم بود. 

هزینه ‌های مربوط به حمل و نقل

قیمت سوخت و هزینه ‌ی حمل و نقل هم از مواردی هستند که نمی‌توان نقش آن‌ ها را در افزایش قیمت میلگرد نادیده گرفت. از آن‌ جای که میلگرد ها معمولاً در حجم بالایی توسط مصرف کنندگان، خریداری می‌شوند، الزاماً باید با کشتی‌ها یا کامیون ‌ها جا‌به‌جا شوند. کامیون‌ ها و کشتی‌ها هم وسایلی هستند که به سوخت نیاز دارند، بنابراین؛ افزایش قیمت سوخت هم تاثیر مستقیمی بر گران شدن قیمت میلگرد دارد.

بالا و پایین‌ رفتن عرضه و تقاضا

میزان عرضه و تقاضا، یکی از فاکتورهای موثر در کاهش یا افزایش قیمت میلگرد است. طبیعتاً با افزایش عرضه، قیمت این محصول کاهش پیدا می‌کند و با کاهش عرضه، شاهد افزایش قیمت میلگرد خواهیم بود.

نوسانات قیمت دلار و ارز در کشور

از تاثیر نوسانات قیمت ارز و دلار بر کاهش یا افزایش قیمت میلگرد و سایر مقاطع فولادی، نباید چشم‌پوشی کرد. کشور ما یکی از کشورهای صادرکننده‌ ی آهن ‌آلات است و قیمت نهایی تعیین‌شده برای صادرات این محصول، بر حسب دلار است. به همین خاطر، نوسانات دلار از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت محصولات فولادی است.

افزایش قیمت محصولات فولادی در سطح جهانی

تورم جهانی و افزایش قیمت محصولات فولادی در دنیا از دیگر عواملی است که بر قیمت نهایی میلگرد در بازار فولاد، تاثیرگذار است که باعث می‌شود قیمت ‌ها به صورت روزانه و یا حتی لحظه ‌ای، دچار نوسان شوند. بنا بر این، ممکن است خیلی از افراد آگاهی کاملی در مورد عوامل موثر بر کاهش یا افزایش قیمت‌ ها نداشته باشند و در نهایت، ضررهای مالی جبران‌ ناپذیری را تجربه کنند.

آهن استیل یکتا بزرگترین و کاملترین مرجع رسمی خرید و فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی میباشد، ما با تیمی قوی و با تجربه در کنار شما هستیم تا بتوانیم شما را با کمترین قیمت و بهترین کیفیت آشنا کنیم. با توجه به توسعه روز افزون فناوری صنعت و ساختمان وجود رغبای متعدد ما بر آن شدیم که در کار خود صداقت در گفتار و سرعت در کار را سرلوحه خود قرار داده این مجموعه افتخار این را دارد که توانسته در این مدت با شرکت ها و مجموعه های بزرگی همکاری نمایید.

برای استعلام قیمت یا مشاوره با کارشناسان با شماره تلفن 02154071 تماس بگیرید و یا به سایت ما https://ahanyekta.com  مراجعه فرمایید

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.