آموزش جوجه کشی اردک و کسب درآمد از آن

 حال آنکه در محیط پیرامونی آن ها، ایده های زیادی برای کسب درآمد بالا وجود دارد. این روش ها بسیار ساده بوده اما در زمان کوتاهی می تواند نتیجه بخش باشد.

نکات مهم جوجه کشی اردک

جوجه کشی اردک یکی از روش های پربازده برای کسب درآمد است. این روش ساده بوده و می تواند منبع خوبی برای دستیابی به درآمد باشد. به شرطی که شما از تمامی ترفندها و نکات مهم جوجه کشی اردک اطلاع داشته باشید. پرورش اردک از زمان کهن تا به امروز همواره به عنوان یک منبع درآمد برای روستائیان و کشاورزان به حساب می آید. در واقع این حرفه در بیشتر موارد به عنوان کار جانبی یا شغل دوم مطرح بوده است.

بیشتر افراد به پرورش اردک علاقه بیشتری دارند. این موضوع به خاطر نگهداری ساده تر اردک نسبت به سایر ماکیان است.

انتخاب نژاد و تخم مناسب برای جوجه کشی

در آموزش جوجه کشی باید نژاد مناسب برای پرورش را بشناسید. اردک مناسب برای جوجه کشی بدن پهن، عمیق و طویل دارد و بلوغ را زودتر تجربه می کند. در نمونه نژاد گوشتی، اردک ها با جناغ سینه پهن برای ذخیره بیشتر چربی شناسایی می شوند. تخم های نطفه دار مناسب برای پرورش اردک باید از گله های خیلی پیر یا جوان انتخاب نشوند. گله اردک انتخاب شده برای تخم های نطفه دار باید با املاح مفید، پروتئین و ویتامین تغذیه شوند.

 برای جوجه کشی اردک از تخم های بسیار بزرگ یا کوچک استفاده نکنید. وزن متوسط تخم های نطفه دار بین ۶۰ تا ۸۰ گرم و گاهی بیشتر است. جفت گیری اردک ها به شکل گله ای انجام می شود و این موضوع بر جوجه درآوری تخم های نطفه دار تاثیر منفی دارد. بهتر است پیش از این اتفاق نمونه نژادهای مناسب را شناسایی و جفت گیری لانه ای را برای آن ها ترتیب دهید.

جوجه کشی اردک با دستگاه

جوجه کشی اردک می تواند به شکل طبیعی یا با دستگاه انجام شود. برای استفاده از جوجه کشی دستگاهی باید چهار ویژگی یعنی چرخش، تهویه، رطوبت و دما را مورد توجه قرار دهید. دمای مطلوب برای دوران رشد جنین تخم برابر با ۳۷.۵ و در هنگام بیرون آمدن جوجه از تخم برابر با ۳۷.۳ درجه سانتی گراد است.

تخم اردک نسبت به تخم مرغ رطوبت بیشتری دارد. ضمن اینکه میزان این رطوبت در زمان بیرون آمدن از تخم(هچر) باید از دوران رشد جنین(ستر)بیشتر باشد.  

تخم اردک ها در دستگاه بر روی نوک(رأس) قرار می گیرند و تکمیل سیکل رشد تخم های نطفه دار در ۲۸ روز انجام می شود. البته این موضوع برای اردک مسکوی ۲۵ تا ۳۲ روز زمان می برد. این تخم ها باید چهار بار گردش در طی روز(به جز دوران هچر) را داشته باشند و در روزهای پایانی رطوبت کافی دریافت کنند.

در دستگاه جوجه کشی باید تخم های نطفه مرده و بدون نطفه را از تخم نطفه دار تفکیک کرد. چون این موضوع آلودگی دستگاه جوجه کشی را به دنبال دارد. برای تشخیص این تخم ها از روش کندلینگ استفاده می شود. پیش از انجام جوجه کشی نیز باید دستگاه را ضدعفونی و کلیه وسایل را پاکسازی کرد.

بلدرچین دماوند

سود و درآمد جوجه کشی اردک

کسب درآمد و سود جوجه کشی اردک با رعایت نکات و ترفندهای پرورش اردک فراهم می شود. در واقع این پرورش نیاز به تخصص یا سرمایه گذاری بالایی ندارد و بسیار کم هزینه است.  بسیاری از افراد برای کسب درآمد از آموزش جوجه کشی اردک روش طبیعی را انتخاب می کنند. به‌عنوان مثال مردمان شمال کشور از روش طبیعی جوجه کشی اردک به کسب درآمد می رسند. قطعاً اردک های آزاد در شالیزار شانس خوبی برای دریافت املاح، مواد پروتئینی و ویتامین ها دارند.

در جوجه کشی اردک با دستگاه نیز فقط نیاز به دستگاه دارید. هزینه این دستگاه با توجه به درآمد بالای جوجه کشی اردک بسیار ناچیز و مقرون‌به‌صرفه است.

برای کسب سود و درآمد از آموزش جوجه کشی اردک باید زمان مناسبی برای پرورش انتخاب کنید. همچنین از نژاد مناسب برای جوجه کشی اردک بهره مند شوید. نژادهای گوشتی اردک در فصل پاییز و زمستان امکان پرورش و تخم گذاری دارند و گزینه بهتری برای پرورش هستند. نژادهای تخم گذار در تمام ایام سال امکان جوجه کشی دارند اما در انتخاب تخم های آن ها باید دقت کافی شود. در نهایت نیز باید شرایط ایده آل برای جوجه کشی از جمله رطوبت، دما، تغذیه، چرخش و... را فراهم آورید.

اردک

جمع بندی

جوجه کشی اردک می تواند یکی از منابع پردرآمد و همیشگی برای افراد مختلف باشد. این حرفه نیاز به سرمایه گذاری بالا و تخصص نیاز ندارد و در کمترین زمان ممکن سود دهی به همراه دارد. برای موفقیت در این حرفه، بهتر است روش اصولی پرورش جوجه اردک را یاد بگیرید و ترفندهای مهم جوجه کشی را به کار ببندید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.