خرید و انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی

در این مقاله می‌ خواهیم در رابطه با انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی توضیح دهیم. به طور کلی یکی از بهترین کفپوش هایی که ما می توانیم تهیه کنیم، موزاییک ها هستند. معمولاً از کفپوش های موزاییک برای پوشاندن کف حیاط استفاده می نمایند.

از آنجایی که این نوع کفپوش به طور کاملاً مستقیم با عوامل بیرونی و محیطی در ارتباط است، ما بایستی در انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی خود دقت کافی را داشته باشیم.

چرا که عدم دقت کافی در انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی می‌تواند باعث شود که این موزاییک ها به زودی از بین رفته و ما مجبور به صرف هزینه ‌های گزافی بابت تعویض آن شویم.

موزاییک مناسب آب و هوای سرد و مرطوب:

 به طور کلی موزاییک ها دارای انواع مختلفی هستند که ما می‌ توانیم با توجه به طرح، جنس، اندازه و رنگ، آن ها را برگزینیم. به طور کلی ما دو نوع اقلیم به نام اقلیم گرم و خشک و اقلیم سرد و مرطوب خواهیم داشت. معمولاً شمال کشور ایران دارای اقلیمی سرد و مرطوب است. به طوریکه در ماه چندین بار شاهد بارش باران هستیم و عملاً این نوع موزاییک ها با آب و هوای سرد در تماس مستقیم هستند.

به همین جهت بایستی در انتخاب موزیک مناسب با آب و هوای محل زندگی سرد و مرطوب این مورد را در نظر بگیریم که این موزاییک ها باید مقاومت بالایی داشته باشند تا در برابر آب و سردی هوا دیرتر دچار فرسایش گردند. همچنین ما در این اقلیم ها می توانیم یخ زدگی آب و دماهای زیر صفر را تجربه نماییم که این موزائیک ها بایستی در برابر یخ زدگی و دمای بسیار پایین نیز مقاومت کافی را داشته باشند.

معمولاً برای انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی سرد و مرطوب این نکته را در نظر می گیرند که موزاییک های پلیمری بسیار نوع مناسبی خواهند بود. این نوع موزاییک ها ساخته شده از ترکیباتی چون: ماسه، سیمان، سنگ معدنی، رزین و الیاف هستند. علت استفاده از موزاییک های پلیمری بیشتر وجود رزین می ‌باشد. چرا که رزین یک عایق بسیار خوب برای عدم نفوذ آب به داخل موزائیک ها هست.

از آنجایی که در آب و هوای سرد و مرطوب آب به درون موزاییک نفوذ کرده و با یخ زدن موجب از هم پاشیده شدن و فرسوده شدن موزاییک خواهد شد، استفاده از رزین یک روش هوشمندانه می باشد تا آب نتواند وارد بافت موزاییک گردد و موجب از هم پاشیده شدن آن شود. پس به طور کلی می توان گفت در انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی سرد و مرطوب بهترین گزینه موزاییک های پلیمری هستند که بر پایه رزین پلی کربوکسیلات تولید شده اند.

موزاییک1

انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی

موزاییک مناسب آب و هوای گرم و خشک:

 نوع دوم آب و هوا، اقلیم گرم و خشک می باشد. معمولاً موزاییک در این اقلیم آب و هوایی  تماس کمی با آب و رطوبت دارد و در عین حال در معرض تابش شدید نور خورشید و همچنین دمای بالا هستند. به همین منظور ما در این اقلیم دیگر نگران نفوذ آب نیستیم.خوشبختانه موزاییک محصول مقاومی نسبت به گرما و تابش آفتاب است  . در واقع در انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی گرم و خشک بهتر است از موزاییک هایی استفاده شود که سطح صاف دارند.

مانند موزاییک های سنگ لاشه ای و موزاییک های سنگ درشت. در مناطق گرم و خشک مثل شهر های حاشیه کویر، استان خوزستان و استان های حاشیه خلیج فارس و دریای عمان، در بعضی از فصول سال شن های روان و گرد غبار وجود دارد و سطح صاف این موزاییک ها کمک میکند تا نظافت راحت تر انجام شود همچنین این موزاییک ها اگر در برابر تابش مستقیم خورشید قرار بگیرند، فرسوده نشده و دچار ترک ‌خوردگی نیز نخواهند شد.

جالب است بدانید که این موزاییک ها در برابر آتش سوزی نیز مقاومت بالایی دارند و به خاطر استفاده از بتن در آن ها این مقاومت به وجود آمده است. اگر چه قیمت موزاییک های سنگ لاشه ای و موزاییک های سنگ درشت ، کمی بیشتر از سایر موزاییک ها می باشد اما پرداخت هزینه اضافی این امکان را به افراد می ‌دهد تا بتوانند در هزینه‌ های طولانی‌ مدت خود صرفه ‌جویی نموده و مانع تعویض موزاییک های محل زندگی خود در زمان کوتاه شوند.

موزاییک2

انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی

نکات مهم برای انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی:

به طور کلی برای انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی ما ، بایستی چندین نکته را در نظر داشته باشیم. هر کدام از این نکات می ‌توانند به ما کمک کنند که بعد از انتخاب و خرید موزاییک ها دچار پشیمانی نشویم و نیاز به تعویض آن ها نداشته باشیم. در واقع اولین قدم برای انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی در نظر گرفتن شرایط آب و هوای محیط زندگی افراد می باشد.

ما بایستی بدانیم که این موزاییک را برای اقلیم های سرد یا گرم، خشک یا مرطوب خریداری می‌کنیم. لذا با در نظر گرفتن این مورد در واقع نیمی از راه را طی نموده ایم. بعد از آن بایستی به فکر تهیه موزاییک با کیفیت باشیم و به سراغ تولید کننده هایی برویم که محصولات با کیفیتی تولید میکنند. معمولا موزاییک در بیشتر شهر ها تولید میشود ولی شهر هایی مثل اصفهان، تهران، مشهد و یزد تولید کننده اصلی این نوع محصولات در ایران هستند و محصولاتی که در این شهرها تولید میشود از کیفیت و تنوع بالایی برخوردار است.

سومین مورد در واقع اجرای موزاییک ها می باشد. اگر چه این موضوع کاملاً با انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی متفاوت و بی اهمیت به نظر می ‌رسد اما توجه داشته باشید. حتی اگر شما بهترین و مناسب ترین موزاییک را خریداری نمایید، ولی اجرای آن را به فرد متخصص نسپارید. این موزاییک ها به سرعت از بین رفته و خراب خواهند شد.

پس مرحله اجرای آن نیز مرحله بسیار حساسی بوده که شما باید به همان اندازه که در مرحله انتخاب موزاییک مناسب با آب و هوای محل زندگی خود اهمیت می دهید، به نحوه اجرای آن نیز اهمیت کافی را بدهید و به بهترین نحو آن را به اجرا در بیاورید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.