تأثیر شرایط محیط و هنرهای روز بر تولید مبلمان اداری

 درحالی‌که فضاهای داخلی مسکونی معروف هنوز هم می‌توانند پس از ۵۰ یا ۶۰ سال بسیار جذاب و یا حتی مدرن به نظر برسند؛‌ اتاق‌ها و مبلمان اداری آن عصر تقریباً عصر حجر به نظر می‌رسد. از نظر سفتی و نامناسبی از دیدگاه امروزی، آن‌ها تقریباً یک خاطره ناخوشایند به نظر می‌رسند.

در حوزه مبلمان اداری هیچ یک از نمادها» و کلاسیک‌های ماندگاری که در بازار مبلمان مسکونی اهمیت دارند وجود ندارد؛ اما با این حال مسلماً چند مورد معروف از مبلمان اداری وجود دارد که در تاریخ طراحی جایگاه محکمی دارند؛ مانند میز هنری ون د ولده در سال ۱۸۹۹ ز "B۶۵" در سال ۱۹۳۰.

محیط اداری در چند دهه گذشته با الهام از فضای خانه تکامل یافته‌اند و شرکت‌ها در تلاش برای ایجاد فضاهای راحت‌تر هستند تا کارکنان بتوانند تا آنجا که ممکن است مولد و خلاق باشند. این امر همچنین منجر به اهمیت بیشتری برای ایجاد مناطق مشارکتی و آرام شده است چرا که کارکنان زمان کمتری را نسبت به قبل پشت میزهای اداری سنتی خود می‌گذرانند. این تحولات تأثیر عمده‌ای بر مبلمان‌های اداری تولید شده داشته است و به نظر ما انقلابی در طراحی مبلمان اداری ایجاد کرده است.

سیر تکامل طراحی مبلمان اداری

برای شروع، بیایید نگاهی به سیر تکاملی طراحی مبلمان اداری بیندازیم.

اولین فضاهایی اداری» همان‌طور که می‌دانیم در اصل در دهه ۱۷۰۰ ایجاد شد. مشاغل شرکتی در آغاز انقلاب صنعتی به وجود آمدند و نیاز فزاینده این شرکت‌ها به وجود منطقه یا مقری برای استقرار آن‌ها منجر به تأسیس شرکت‌های اولیه شد. کم‌کم تصور داشتن ساختمانی که صرفاً برای فعالیت‌های تجاری اختصاص داده شود، به‌سرعت جا افتاد و درنتیجه ردیف میزها و صندلی‌ها در اتاق‌ها در کنار هم شرکت نامیده شد.

کارمندان پشت میزهای جداگانه می‌نشستند و مدارک لازم را برای شرکت‌های بزرگ مانند نیروی دریایی سلطنتی یا شرکت هند شرقی پردازش می‌کردند. دفاتر خصوصی برای مدیریت محفوظ بود و تحقیقات کمی درزمینهٔ رفاه محیط کار در آن زمان انجام می‌شد و بنابراین راحتی نیروی انسانی در مقایسه با خروجی اولویت پایینی داشت. باگذشت زمان، فن‌آوری‌های جدید ظهور کردند. ماشین تحریر در دهه ۱۸۸۰ متولد شد و سپس در دهه‌های بعد تلفن به دفاتر اداری اضافه شد.

مبلمان اداری و چیدمان در اوایل قرن بیستم تغییراتی اساسی کرد... در این دوره جدید، آسمان‌خراش محل شرکت‌های جدید شد، با توجه به اندازه آن‌ها، کارکنان جدیدی نیز احتیاج بود. این اولین قدم در راه مدرن سازی دفاتر اداری بود. کم‌کم دفاتر با طرح باز شاهد تغییر تدریجی از ردیف میزها به فضاهای فردی بودند که تولید را مدرن کردند. عمر کوتاه نسبی مبلمان اداری را می‌توان بیش از هر چیز به اتکای شدید آن‌ها به پیشرفت‌های تکنولوژیکی توضیح داد. میز اداری یک نمونه برجسته در این زمینه است.

هنگامی‌که ماشین تحریر به عنوان مهم‌ترین وسیله اداری ظاهر شد، میز اداری برای دهه‌های متمادی به مهم‌ترین مبلمان اداری یک شرکت تبدیل شد. زمانی که در دهه ۱۹۸۰ رایانه‌های شخصی در دنیای اداری شروع به کار کردند و میز چاپگرها نیز به آن‌ها اضافه شد، تعداد تجهیزات اداری به شکل فزاینده‌ای تغییر پیدا کرد. و جود میزهای کوچک نیز به ضرورت تبدیل شد.

دکوراسیون

چگونه دفاتر اداری تبدیل به چیزی شدند که امروز می‌بینیم.

طراحی دفاتر و مبلمان اداری عملاً سال‌ها برای طراحان داخلی مهم نبود. تا اواسط قرن بیستم، طراحان تمرکزی بر روی طراحی داخلی دفاتر اداری نداشتند. توسعه مفاهیم اداری جدید و بیشتر و نیاز به طراحی یک ساختمان اداری به عنوان مقر اصلی شرکت‌ها کم‌کم موضوع طراحی داخلی و چیدمان اداری را مقهموم جدیدی بخشید و نقش مبلمان اداری در این میان پررنگ‌تر از گذشته شد.

جورج نلسون اولین کسی بود که اهمیت و پتانسیل بازار این مسئله را تشخیص داد که در آن زمان ریاست بخش طراحی هرمان میلر را بر عهده داشت. در سال 1947 وی به عنوان بخشی از پروژه دفتر اجرایی» میلر، اولین ایستگاه کاری مدرن را اختراع کرد و در اوایل 1960 به همراه رابرت پروبست برنامه انقلابی دفتر کار را توسعه دادد. از یک‌سو، ایده این بود که نیازهای جسمی و روانی کارکنان را در نظر گرفته شود (به عنوان مثال، استفاده از مبلمان اداری که برای موقعیت‌های مختلف کاری امکان‌پذیر باشد) و از سوی دیگر، فرایندی که گردش کار را ساده‌تر کند. این امر تا به امروز محور برنامه‌های تولید مبلمان اداری باکیفیت بالا است.

تقریباً در همان زمان، طراحان آلمانی در تیم Quickborner با اختراع چشم‌انداز جدیدی برای دفاتر اداری ثابت کردند که دفاتر سبک باز می‌تواند کاملاً متفاوت عمل کند. هدف از اجرای این طرح‌ها این بود که ساختارهای سفت و سخت و در بسیاری موارد ناکارآمد سازمان‌های بزرگ بوروکراتیک باز شوند و محیط فیزیکی دفتر مطابق با جریان کار و نیازهای ارتباطات داخلی آن طراحی شود. این یک ایده قانع کننده بود و به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت.

سیستم مبلمان مدولار که طیف وسیعی از الزامات عملکردی را رعایت می‌کرد و همچنین بیشمار تنظیمات فضایی مختلف را برای طراحان فراهم می‌کرد، معیار انتخاب مبلمان اداری مناسب تا دهه 1980 بود. در سال‌های بعد از آن اگرچه برنامه‌های جایگزینی توسط سایر تولیدکنندگان مبلمان اداری ارائه شد که از نظر زیبایی و یا جزئیات فنی و ساخت نسبت به گذشته برجسته بود اما ایده اصلی همچنان همانی بود که در میلر اجرایی شده بود.

طراحی

آینده طراحی و تولید مبلمان اداری

با پیشرفت فناوری در محل کار، با رایج شدن دستگاه های فکس و جایگزینی ماشین های تحریر و رایانه، چشم انداز فضاهای اداری به طرز عجیبی تغییر پیدا کرد. تولید پارتیشن‌های اداری برای تشویق همکاری و طراحی مبلمان اداری نه تنها نقش مهمی در تغییر اساسی محیط کار ایجاد کرد بلکه در نحوه کار افراد نیز تغییرات مهمی ایجاد کرد.

تولید محصولات خلاقانه جدید همچنان در صنعت مبلمان اداری ادامه دارد و میزهای بلند جلسه، مبلمان مشارکتی و مبلمان‌های مناسب فضاهای هیبریدی به لسیت بلندبالای میلمان اداری موردنیاز شرکت‌های مدرن اضافه شده‌اند. فضاهای اداری چند نسلی همچنان به عنوان ابزاری برای نشان دادن نام تجاری و جذب بهترین استعدادها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دیدن مدل های جدید میز اداری روی لینک زیر کلیک کنید.

https://mokaabgroup.com/office-tables/

ارگونومی و ترویج حرکت در محیط کار در حال حاضر به عنوان اصلی‌ترین چالش برای صنعت طراحی و تولید مبلمان اداری مطرح است. علاوه بر این، مبلمان اداری نقش مهمی در تشویق همکاری بیشتر و تسهیل تعامل بیشتر بین کارکنان دارد و با محصولاتی مانند انواع پارتیشن‌های آکوستیک طیف گسترده‌ای از تجهیزات اداری متنوع هم اکنون در دسترس مشتریان است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.