خرید آنلاین بیمه بدنه ماشین: راهکار جبران خسارت‌ تصادفات در پاییز 1400

 بیمه بدنه خودرو موارد مختلفی را پوشش می‌دهد که می‌تواند شامل حوادث رانندگی و همین‌طور حوادث طبیعی باشد. با وجود اینکه این نوع بیمه اجباری نیست، اما تقریباً اکثر مالکان خودرو برای خرید آن اقدام می‌کنند که علت اصلی این امر می‌تواند دریافت خسارات وارده به بدنه خودرو ناشی از حوادث مختلف باشد.

اما با توجه به اینکه در بیمه بدنه خودرو موارد مختلفی می‌تواند بنا به درخواست بیمه‌گزار و طی قراردادی که با شرکت بیمه‌گر بسته ‌می‌شود پوشش داده شود، بنابراین لازم است به عنوان بیمه‌گزار با تمامی مواردی که شرکت‌های بیمه‌گر بر اساس آن خسارت بیمه بدنه خودرو را پرداخت می‌کنند آشنا شوید.

پوشش های اصلی بیمه بدنه خودرو

بیمه بدنه خودرو شامل دو پوشش اصلی و فرعی یا الحاقی است. به این مفهوم که زمانی‌که بیمه‌گزار برای دریافت بیمه بدنه خودرو اقدام می‌کند، حداقل باید پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو را دریافت کند. اینکه پوشش‌های اضافی را طی قراردادی به پوشش بیمه بدنه خودروی خود اضافه کنید امری کاملاً اختیاری خواهد بود. اما در دسته‌بندی پوشش اصلی بیمه بدنه خودرو موارد زیر جای خواهد گرفت.

- خسارات ناشی از حوادثی چون آتش سوزی، انفجار و صاعقه

- سرقت کلی خودرو

سرقت کلی

سرقت کلی و درجا در پوشش بیمه بدنه لحاظ شده است.

- خسارات ناشی از انتقال خودرو پس از حادثه یا خسارات وارده در حین نجات پس از حادثه رانندگی

- خسارات وارده ناشی از تصادفات رانندگی

- خسارات وارده به چرخ‌ها و لاستیک خودروی بیمه شده

جالب است بدانید که شرکت‌های بیمه‌گر معمولاً خسارت وارده به باطری و لاستیک خودرو را تا ۵۰% قیمت قطعات نو پوشش می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیمه بدنه، ما راهنمای  پوشش‌های بیمه بدنه را به رانندگان خودروهای سبک و سنگین توصیه می‌کنیم.

پوشش ‌های الحاقی یا اضافی بیمه بدنه خودرو

همان‌طور که اشاره کردیم، طبق قوانین بیمه‌ای، زمانی که بیمه‌گزار برای بیمه بدنه خودروی خود اقدام می‌کند، باید پوشش اصلی را به عنوان یک پوشش بیمه‌ای پایه دریافت کند. اما تمامی بیمه‌گزاران می‌توانند با پرداخت مبلغی اضافی، بیمه بدنه خودروی خود را گسترش دهند. به این مفهوم که پوشش‌های اضافی یا الحاقی به پوشش اصلی بیمه بدنه خودروی آن‌ها افزوده خواهد شد و در صورت بروز حوادث تحت پوشش، خسارات ناشی از موارد ذکر شده در پوشش های الحاقی بیمه بدنه خودرو توسط شرکت بیمه‌گر پرداخت خواهد شد.

از جمله پوشش های اضافی و الحاقی بیمه بدنه خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- خسارات وارده ناشی از دزدی در جای لوازم خودرو شامل رینگ و لاستیک، رادیو پخش، آینه‌ها و سایر لوازم خودرو

- خسارت ناشی از شکسته شدن شیشه بنا به دلایلی غیر از خطرات اصلی

- خسارت ناشی از پارک خودرو در تعمیرگاه و عدم استفاده از آن در زمان تعمیرات پس از حادثه

- خسارات ناشی از بروز حوادث طبیعی مانند آتشفشان، زلزله و سیل

- خسارت ناشی از پاشیدن مواد اسیدی، مواد شیمیایی و رنگ روی بدنه خودرو

خسارت ماشین سیل زده

خسارت ماشین سیلاب زده در پوشش الحاقی بیمه بدنه جبران می‌شود.

البته موارد دیگری نیز وجود دارند که بیمه‌گزار می‌تواند طبق توافق با شرکت بیمه‌گر آن‌ها را جزو موارد پوشش بیمه بدنه خودرو لحاظ کند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

- خسارات وارده ناشی از شرکت در مسابقات اتومبیل‌رانی یا آزمایش سرعت

- خسارات وارده ناشی از حمل مواد انفجاری، مواد اسیدی و قابل احتراق

- خسارات وارده ناشی از کشیده شدن میخ یا دیگر اشیای تیز روی بدنه خودرو

همان‌طور که اشاره کردیم، موارد فوق تحت پوشش بیمه بدنه خودرو نیستند، مگر اینکه بیمه‌گزار برای دریافت آن‌ها اقدام کرده، هزینه اضافی پرداخت کند و این موارد در بیمه نامه یا الحاقیه‌ها ذکر شوند.

در چه خطراتی می‌توان از پوشش بیمه بدنه استفاده کرد؟

رانندگی در خیابان‌های شلوغ، فرآیندی پُر خطر است که گاهی بروز تصادف در آن می‌تواند امری کاملاً اجتناب‌ناپذیر باشد. پیش‌تر اشاره کردیم که پوشش بیمه بدنه خودرو به دو دسته اصلی و فرعی یا الحاقی تقسیم می‌شود. اما در این میان، باید بدانید که بیمه بدنه خودرو کدام‌یک از انواع خطرات را پوشش می‌دهد تا بتوانید بهترین پوشش را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی خطراتی می‌پردازیم که بیمه بدنه خودرو آن‌ها را پوشش می‌دهند. 

یکی از مواردی که این روزها باعث برجسته شدن بیمه بدنه خودرو شده، پوشش نوسانات قیمت بازار است. علت اضافه شدن این نوع پوشش، افزایش روزافزون و چشمگیر قیمت خودرو طی چند سال گذشته بوده و در نتیجه به واسطه اضافه شدن پوشش نوسانات قیمت بازار، بیمه‌گزار می‌تواند خسارت دریافتی را تا ۲۰ درصد سرمایه بیمه شده افزایش دهد. 

خودرو در پارکینگ

هنگامی که خودرو در تعمیرگاه باشد، بیمه بدنه هزینه رفت و آمد بیمه گزار را پرداخت می‌کند.

مورد دیگری که بیمه‌گزار تحت توافق با بیمه‌گر می‌تواند به پوشش بیمه بدنه خودروی خود اضافه کند، هزینه رفت و آمد است. به این مفهوم که زمانی‌که بیمه‌گزار نمی‌تواند از خودروی خود استفاده کند، بیمه بدنه هزینه‌ای را به صورت روزانه و برای مدتی مشخص به عنوان هزینه رفت و آمد برای بیمه‌گزار در نظر می‌گیرد. اما باید توجه داشته باشید که تنها خودروهای سواری می‌توانند از این نوع پوشش بیمه بدنه استفاده کنند.

از دیگر مواردی که می‌تواند تحت پوشش بیمه بدنه خودرو قرار گیرد، حذف استهلاک است. اما تنها خودروهایی می‌توانند از پوشش حذف استهلاک استفاده کنند که بالای ۴۵ درصد تخفیف عدم خسارت داشته باشند.

هزینه مربوط به توقف نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند در پوشش بیمه بدنه خودرو قرار گیرد. اما این نوع پوشش بیمه‌ای، تنها مختص خودروهای بارکش و اتوکار است. بنابراین زمانی که این نوع خودروها در اثر حادثه و به دلیل هر یک از خطرات درج شده در قرارداد بیمه بدنه متوقف می‌شوند، شرکت بیمه‌گر خسارات ناشی از توقف آن‌ها را پرداخت خواهد کرد.

برای استعلام قیمت و خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/carbody

استعلام و خرید آنلاین بیمه بدنه ماشین

با حضور کارگزاران آنلاین بیمه، عملاً سبد پوشش بیمه‌ای شرکت‌های بیمه‌گر به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. از جمله شرکت‌های کارگزاری بیمه که در حوزه‌های مختلف چون بیمه شخص ثالث خودرو، بیمه بدنه و شخص ثالث موتور، بیمه بدنه خودرو، بیمه مسافرتی، بیمه مسافرتی ویژه، بیمه درمان، بیمه مسئولیت پزشکان، بیمه آتش سوزی و زلزله و بیمه انفرادی و سازمانی فعالیت می‌کند، شرکت بیمه دات کام است.

این مجموعه در حال حاضر با شرکت‌های بیمه‌گر مختلفی همکاری دارد که همین امر باعث شده تا تنوع سبد بیمه‌های ارائه شده توسط این مجموعه بسیار بالا باشد. در نتیجه بیمه‌گزار حق انتخاب بیشتری داشته و به راحتی می‌تواند میان نوع خدمات و قیمت بیمه‌های مختلف مقایسه‌ای کامل و اصولی داشته باشد.

خرید آنلاین

خرید آنلاین انواع بیمه خودرو از بیمه دات کام 

کارگزاری آنلاین بیمه دات کام به عنوان یک سامانه جامع استعلام، مقایسه و خرید آنلاین انواع بیمه از جمله بیمه بدنه خودرو، شرایطی را فراهم کرده تا با درج مشخصات خودروی خود شامل نوع کاربری، برند خودرو، مدل خودرو و ارزش خودرو بتوانید لیستی از انواع بیمه بدنه خودرو که توسط شرکت‌های بیمه‌گر ارائه می‌شود را به صورت یکجا دریافت و مقایسه کنید.

از طرفی امکان خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو  با چند کلیک در https://bimeh.com/ فراهم شده و در نهایت قرارداد بیمه به صورت رایگان برای بیمه‌گزار ارسال خواهد شد. یکی از مهم‌ترین مزایای خرید بیمه بدنه خودرو از کارگزاری آنلاین، امکان دریافت مشاوره تخصصی به صورت رایگان برای انتخاب و خرید مناسب‌ترین بیمه بدنه خواهد بود.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به جای بررسی و ارزیابی جداگانه سایت‌های فروش بیمه بدنه خودرو، مقایسه‌ای کلی و اصولی در سایت بیمه دات کام بین انواع بیمه‌های شرکت‌های بیمه‌گر خودرو داشته باشید و با دریافت مشاوره، بهترین بیمه بدنه را انتخاب نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.