آینده جلسات زیر سایه تکنولوژی‌های نوین ویدئو کنفرانس

 هر دپارتمانی در هر سازمان که جلسات مختلفی اعم از مالی، مهندسی، منابع انسانی، تولید، بازاریابی، توسعه محصول، فروش و آموزش در آن برگزار می‌شود، مکان مناسبی برای استفاده از کنفرانس ویدئویی است.

با کاهش میزان سفرهای کاری، پیشگیری از تاخیر در برگزاری جلسات، برگزاری جلسات سازنده‌تر و کوتاه‌تر و ارسال و دریافت پیام‌های غنی‌تر با استفاده از ویدئو کنفرانس می‌توان کارایی و بازدهی را افزایش داد.

در ادامه به بررسی تکنولوژی‌های روز دنیا خواهیم پرداخت و بررسی خواهیم کرد که برندهای مطرح جهان از چه فناوری‌هایی در محصولات خود استفاده می‌کنند. سپس یکی از برترین و به‌روزترین محصولات در این زمینه را بررسی نموده و مزایای خرید دوربین کنفرانس با تکنولوژی‌های به روز را ارزیابی خواهیم نمود و در نهایت آینده جلسات آنلاین و تکنولوژی‌های مورد استفاده در این حوزه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تکنولوژی‌های روز دنیا در ویدئو کنفرانس

تمرکز کمپانی‌های تولید کننده تجهیزات ویدئو کنفرانس، تولید محصولات بر پایه فناوری نرم افزاری با هدف ارتقای کیفیت صدا برداری و تصویر برداری ۴k می‌باشد. رشد روز افزون فناوری ارتباط تصویری بر پایه Cloud باعث سادگی ارتباط کاربران در بستر اینترنت شده و هزینه‌های تجهیز و توسعه را بسیار کاهش داده‌ است. در ایران نیز این روند با افزایش شرکت‌های ارائه دهنده راهکارهای نرم افزاری در بستر ابر ویدئو کنفرانس رو به افزایش است.

زیر ساخت‌های لازم برای استفاده از تکنولوژی‌های به روز  ویدئو کنفرانس

با رشد و توسعه فناوری ویدئو کنفرانس ابری و وب کنفرانس تنها دغدغه یک سازمان انتخاب تجهیزات مناسب با توجه به ابعاد اتاق کنفرانس می‌باشد. ویدیو کنفرانس‌های نرم افزاری که قابلیت اجرا در کامپیوترها و موبایل‌ها را به ارمغان آورده‌‍اند شما را قادر می‌سازند با یک پهنای باند معمول (۵۱۲kbps Dedicate) بتوانید یک ارتباط با کیفیت HD را تجربه نمایید. اگر شما تمایلی به استفاده از بسترهای ابری ویدئو کنفرانس ندارید می‌توانید بسترهای ارتباطی نرم افزاری همچون Yealink meeting server را در شبکه داخلی سازمان خود ایجاد و ارتباطات درون و برون سازمانی نرم افزاری یا سخت افزاری را برای کارکنان خود ایجاد نمایید.

برندهای مطرح دنیا 

در گذشته‌ای نه چندان دور پرچمداران ساخت و توسعه سخت افزار‌های ویدئو کنفرانس تنها کمپانی‌های آمریکایی همچون پلیکام، سیسکو، آوایا و لایف سایز بودند. اما کمپانی‌های نوظهوری همچون  Averو Logitech با برداشت درستی از حس توسعه بازار و نیاز مشتری توانستند گوی سبقت را ربوده و با تغییر رویکرد بازار خود را منطبق نمایند. تولید دوربین کنفرانس حرفه‌ای جهت تجهیز سالن‌های کنفرانس با بستر نرم افزاری و تمرکز بر نیاز مشتری باعث شده بخش عظیمی از این بازار در اختیار کمپانی Aver و Logitech باشد و رقبای چینی همچونTenveo ، Kato و Avicon با سرعت خیره کننده‌ای در حال نزدیک شدن به آن‌ها هستند.

تکنولوژی‌های مربوط به آینده

افزایش کیفیت دوربین‌های تصویر برداری از ۴k به ۸k و استفاده از قابلیت‌های زوم دیجیتال باعث تولید نسلی از سخت افزارها با امکان زوم دیجیتال ۱۶ برابری و نمایش جزئیات باورنکردنی از سالن جلسات خواهد شد. فناوری هوشمند سازی تصویر برداری با کمک گرفتن از پردازش صدا و تصویر فناوری خیره کننده‌ای از تصویر برداری هوشمند را به ارمغان آورده که در گذشته با هزینه بسیار بالایی قابل ارائه و اجرا بود.

مزایای استفاده از تکنولوژی‌های آینده 

تکنولوژی آینده استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس را بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه نموده است. فناوری فوق با کیفیت تصویر و صدای بهتر و هزینه کمتر، رو به رشد بوده و باعث رشد چشم گیر استفاده از این فناوری شده است. مدیران ارشد و میانی سازمان‌ها در تمام نقاط دنیا و کشور عزیزمان به این فناوری اعتماد پیدا کرده‌اند و سفرهای کاری خود و کارکنان خود را مگر در موارد فوق ضروری حذف نموده‌اند. این امر باعث کاهش هزینه‌های جانبی سفرهای کاری شده و صرفه جویی چشم گیری در سازمان‌ها به ارمغان آورده است. از مزایای غیر قابل محاسبه این فناوری سرعت در برگزاری جلسات و افزایش تعداد و زمان جلسات بعلت در دسترس بودن آن می‌باشد که باعث افزایش راندمان و سود آوری بیشتر سازمان شده است. 

زیرساخت‌های مورد نیاز تکنولوژی‌های آینده

شاید به جرات بتوان گفت که تمام زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه بستر ارتباطی و اینترنت در اکثر نقاط دنیا تامین شده و تنها در بعضی از نقاط نیاز به بهبود دارد. زیرساخت افزایش کیفیت ویدئو کنفرانس‌های امروز بیشتر متمرکز بر نوع و کیفیت تجهیزات مورد استفاده در سازمان می‌باشد. استفاده از دوربین‌ها و میکروفن‌های مناسب تنها دغدغه شما در استفاده از این فناوری است که نیاز به تمرکز و هزینه در آن دیده می‌شود.

برندهای مطرح دنیا که در این تکنولوژی‌ها پیشتازند کدامند؟

دو برند اصلی که امروز توانسته‌اند بخش عظیمی از این بازار را تصاحب کنند برندهای Aver و Logitech هستند. کیفیت بالای تجهیزات ساخته شده توسط این دو کمپانی و قیمت مناسب تجهیزات باعث شده بخش عظیمی از بازار ویدئو کنفرانس به سمت این دو برند سوق پیدا کند. برندهای پلیکام و سیسکو که بخش قابل توجه‌ای از بازار خود را بعلت عدم تمرکز جهت رشد فناوری از دست داده بودند به سرعت در حال بازگشت به بازار می‌باشند و ما امروزه شاهد ظهور انواع مختلفی از وب کم‌ها و دوربین‌های سالن کنفرانس هستیم.

خرید دوربین کنفرانس AVER VC 540"

معرفی محصول جدید AVER VC 540

جدیدترین محصول کمپانی Aver در بخش وبکم حرفه‌ای PTZ دوربین کنفرانس VC۵۴۰  می‌باشد که با نگاه به آینده‌ای نه چندان دور و ارائه دوربینی با قابلیت زوم 16 برابر اپتیکال و کیفیت 4k توانسته در میان محصولات پرچمدار سایر کمپانی‌ها، گوی سبقت را برباید. استفاده از اسپیکرفون بی سیم یکی از مشکلات اصلی یک سالن کنفرانس در اتصال بین دوربین و اسپیکرفون بود که کمپانی Aver در محصول VC540 آن را رفع نموده و مزیت منحصر به فردی در استفاده از فناوری ایجاد نموده است. این محصول با قابلیت استفاده از فناوری اتوترک و ارتقا کیفیت Face tracking خود را هر چه بیشتر با نیازهای روز دنیا منطبق نموده است. تلفیق فناوری VC540 و Fast tracker تجربه‌ای منحصر به فرد از استفاده از فناوری ویدئو کنفرانس را به ارمغان خواهد آورد.

آینده جلسات آنلاین به چه شکل خواهد بود

در آینده نه چندان دور فناوری هلوگرافی جایگزین ویدئو کنفرانس‌های کنونی خواهد شد. با این فناوری شما قادر خواهید بود یک تصویر 3 بعدی در اتاق کنفرانس واقعی از خود و سایرین ایجاد نمایید. دیگر صفحه نمایشی جهت نمایش افراد سمت مقابل وجود نخواهد داشت و شما تنها با لمس کردن تصویر متوجه حقیقی یا مجازی بودن آن خواهید شد.

برای کسب اطمینان بیشتر از انتخاب مناسب‌ترین ویدئو کنفرانس، استفاده از مشاوره متخصصین این حوزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است . شرکت مهندسی نوآوران تحقیق  با سابقه 26 ساله یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراکز در زمینه مشاوره، فروش و خدمات در زمینه ویدئو کنفرانس‌هاست.

برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره‌مند شدن از مشاوره رایگان در خصوص مشخصات و قیمت ویدئو کنفرانس ها با کارشناسان ما از طریق آدرس https://www.noavaran-eng.com/ و یا سایر راه‌های ارتباطی مندرج در وبسایت استفاده نمایید. همچنین کافیست برای مشاهده محصولات در موتور جستجو گوگل کلمه ویدئو کنفرانس یا دوربین کنفرانس نوآوران تحقیق را جستجو کنید تا به طور مستقیم وارد صفحه مربوط به ویدیو کنفرانس شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.