فرصت جذاب بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو و موتور( پاییز 1400)

.  اگر چه این وسایل نقلیه مفید خواه خودرو یا موتور سیکلت همیشه به انجام کارهای ما سرعت می‌بخشند؛ اما ممکن است گاهی برایمان دردسر ساز یا هزینه ساز باشد.

البته بیشتر این دردسر‌ها و مشکلات با انواع بیمه‌نامه‌ها مانند بیمه شخص ثالث قابل جبران است. وقتی صحبت از خرید یا تمدید بیمه‌نامه شخص ثالث می‌شود، عوامل زیادی را باید درنظر گرفت.

شاید بپرسید بیمه شخص ثالث چیست؟ بیمه شخص ثالث از نظر قانونی اجباری است و فقط خسارات شخص ثالث را پوشش می‌دهد. تا زمانی که بیمه شخص ثالث دارید، از هزینه تعمیرات ناشی از خسارت وارده به وسایل نقلیه، اموال یا افراد ثالث در اثر تصادفی که تقصیر شما بوده است، در امان خواهید بود. 

اما اگر بیمه نامه شخص ثالث را تمدید نکنید و تاریخ اعتبار آن بگذرد مشمول جریمه دیرکرد می‌شوید که در ادامه به شرح جریمه دیرکرد می‌پردازیم. این مطلب برای رانندگانی مناسب است که متاسفانه در زمان اتمام تاریخ انقضای بیمه شخص ثالث خودرو یا موتور خود ، تمدید آن را فراموش کرده‌اند. ولی خوشبختانه در فرصت بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث پاییز ۱۴۰۰، می‌توانند از این طرح استفاده کرده و بیمه نامه خودرو یا موتور خود را بدون جریمه خریداری و تمدید نمایند.

جریمه دیرکرد بیمه چیست

جریمه دیرکرد بیمه در واقع به جرایمی گفته می‌شود که بیمه‌ گذار برای تمدید نکردن بیمه‌نامه خود باید پرداخت کند. اگر اعتبار بیمه‌نامه به اتمام برسد و بیمه‌گزار اقدام به تمدید آن در موعد مقرر نکند، می‌بایست جریمه دیرکرد بیمه موتورسیکلت یا خودرو خود را بپردازد. این جرایم  به صورت روز شمار محاسبه می‌شوند. 

جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو و موتور

براساس قانون، همه خودروها و موتورها حتی اگر در پارکینگ نیز متوقف شده باشند باید دارای بیمه شخص ثالث باشند. این قانون برای تمامی وسایل نقلیه اعم از موتور نیز پابرجاست. به همین علت اگر به تاریخ شروع بیمه‌نامه خودروهای صفر نگاهی بیندازید، تاریخ آن با تاریخ خروج خودرو از کارخانه برابری می‌کند. 

جریمه دیرکرد بیمه ثالث بعد از اتمام بیمه خودرو محاسبه می‌شود. فقط در صورتی می‌توانید این جریمه را پرداخت نکنید که بخشوده شود. اگر نسبت به  خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث خودرو یا موتور اقدام نکرده و آن را به تعویق بیندازید، مجبور خواهید شد جریمه دیرکرد را نیز پرداخت نمایید.

بیمه شخص ثالث

داشتن بیمه شخص ثالث در هنگام تصادف به کمک رانندگان می‌آید.

 این جریمه به صورت روزانه محاسبه می‌شود. بیمه مرکزی هرساله جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را تصویب و به شرکت‌های بیمه ابلاغ می‌کند. باید بدانید که  در صورت داشتن جریمه دیرکرد بیمه،  از تخفیف عدم خسارت شما کسر نخواهد شد و این تخفیف به قوت خود باقی خواهد ماند.

برای استعلام قیمت، تمدید یا خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودروی خود به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty

نحوه محاسبه جریمه بیمه شخص ثالث خودرو و موتور 

بیمه‌گزار باید جریمه دیرکرد بیمه را به شرکت بیمه‌گر پرداخت کند. این هزینه شامل حق بیمه بدون تخفیف تقسیم بر ۳۶۵ روز خواهد بود. عدم تمدید یک سال به بالا به صورت ثابت محاسبه خواهد شد.

عوامل زیادی وجود دارند که مقدار جریمه دیرکرد شخص ثالث را تعیین می‌کنند :

• نوع خودرو

• تعداد سیلندر

• ظرفیت بار ماشین

• از همه مهم‌تر شرکت بیمه‌گر !

جریمه دیرکرد برای ماشین‌های سواری در سال ۱۴۰۰ بسته به نوع خودرو و شرکت بیمه‌ای روزانه بین ۳.۸۰۰ تا ۶.۰۰۰ هزار تومان می‌باشد.

خیلی از افراد این سوال را دارند که آیا امکان بخشش جریمه دیرکرد بیمه وجود دارد؟ در جواب پاسخ خوشحال کننده‌ای داریم. بله! اگر خودروی شما در پارکینگ پلیس باشد و بیمه آن تمام شود، با ارائه نامه پارکینگ می‌توانید جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را پرداخت نکنید. جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث در صورتی که خودرو شما در آن زمان دزدیده شده باشد نیز، دریافت نخواهد شد.

همچنین ممکن است در طرح‌های مختلف شرکت‌های بیمه‌ای جایی برای بخشش این جریمه‌ها وجود داشته باشد!.

حتی گاهی اوقات بیمه مرکزی نیز به عرصه وارد شده و به مناسبت‌های مختلف، بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را اعلام می‌نماید که آخرین فرصت بخشودگی بیمه شخص ثالث نیز از 17 مهر تا 6 آبان 1400 برای تمام وسایل نقلیه موتوری اعم از خودرو و موتورسیکلت اعلام شده است:

بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث خودرو و موتور سیکلت در سال ۱۴۰۰ 

هر ساله در موقعیت‌های خاص، بیمه مرکزی طرح‌های بخشودگی جرایم دیرکرد بیمه شخص ثالث را تصویب می‌کند. در سال ۱۴۰۰، این سازمان به مناسبت حلول ماه ربیع الاول و هفته وحدت، ۱۰۰% مبلغ جریمه بیمه‌گذاران و رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه نامه از ۱۷ مهر تا پایان ۶ آبان ۱۴۰۰ به مدت ۲۰ روز در صورت خرید بیمه نامه با مدت اعتبار یک ساله مورد بخشودگی قرار می‌گیرند. این طرح ۶ مرداد ۱۴۰۰ تصویب شده است. 

بیمه موتور

پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتور برای  جبران خسارات جانی و مالی

برای استعلام، خرید یا تمدید بیمه موتورسیکلت خود به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdpartyMotor

تمدید یا خرید آنلاین بیمه شخص ثالث خودرو یا موتور 

یکی از دغدغه‌های بزرگ بیمه‌گذاران یا صاحبان خودرو، انجام یک مقایسه کامل میان خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های بیمه‌گر، استعلام قیمت غیرحضوری و دریافت بیمه شخص ثالث در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. شرکت بیمه دات کام از جمله مجموعه‌هایی است که با شرکت‌های معتبر بیمه‌گر در سراسر ایران همکاری می‌کند، بنابراین در هر کجای کشور که باشید به‌راحتی می‌توانید به‌صورت آنلاین برای استعلام، محاسبه، خرید و تمدید بیمه شخص ثالث خودروی خود اقدام کنید.

خرید اینترنتی بیمه

تمدید و خرید اینترنتی بیمه شخص ثالث خودرو و موتور از بیمه دات کام

 در نتیجه‌ی استفاده از خدمات بیمه دات کام، بیمه شخص ثالث خودروی شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر شده و در نهایت به‌صورت کاملاً رایگان به هرکجای کشور که مایل باشید ارسال خواهد شد. چنین مزیت رقابتی‌ای باعث شده تا در سطح مجموعه‌های برتر ارائه‌کننده انواع بیمه قرار گیرد. از طرفی برای استعلام قیمت بیمه شخص ثالث خودروی خود تنها کافی‌ست نوع کاربری خودرو، نوع خودرو، برند و مدل آن و همچنین سال ساخت خودرو را وارد کنید تا بهترین خدمات بیمه‌ای متناسب با نوع خودروی شما پیشنهاد شود.

علاوه‌براین، در صورتی‌که نیازمند دریافت مشاوره هستید می‌توانید با کارشناسان خبره  bimeh.com  گرفته و مشاوره تخصصی و رایگان دریافت کنید. در صورتی که تاکنون برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث خودروی خود اقدام نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم برای ورود به دنیای نوین خرید بیمه، ساده ترین و مطمئن‌ترین روش خرید بیمه یعنی استعلام و دریافت بیمه از سامانه بیمه دات کام را انتخاب کنید.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک 17 طبقه 6، واحد 6

پست الکترونیک: info@bimeh.com

شماره تماس: 021-4372

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.