ضروری ترین آزمایش های چکاپ کامل بدن در وب سایت دکترتو در سال 1400

اما با توجه به زندگی پر تنش امروزی ما و استرس های فراوان که و همچنین با توجه آلودگی های فراوان در محیط اطرافمان به خصوص آلودگی هوا و همچنین تغذیه ناسالم، ابتلا به بیماری های مختلف دور از ذهن نیست و  هر کدام از این عوامل و عوامل بسیاری دیگری که ذکر نشده اند، می توانند عاملی برای ابتلا به بیماری هایی چون، بیماری های قلبی، آسم، دیابت، سردرد، افسردگی … و غیره باشند. 

پس برای آگاهی از سلامت بدن و پیشگیری از بیماری ها معاینه یا چکاپ کامل بدن برای هر فردی به خصوص افراد مسن امری ضروری است. در ادامه این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد این آزمایش سخن بگوییم:

آزمایش های چکاپ کامل بدن

آزمایش چکاپ شامل آزمایشاتی مختلفی می باشد که هر فرد باید به صورت دوره ای و منظم، چند بار در سال یا حداقل به صورت سالانه انجام دهد. از فواید انجام چکاپ کامل بدن می توان به تشخیص به موقع و سریع بیماری ها، آگاهی از میزان حدودی  مواد معدنی، ویتامین ها و غیره و پیشگیری در صورت احتمال بیماری در آینده می باشد.

 چکاپ کامل بدن، یک پکیج کامل برای بررسی جامع سلامتی کل بدن  از جمله قلب، کلیه، کبد، ریه،  می باشد. چکاپ کامل می تواند روشن کننده آلارم و هشدار وجود ناهنجاری در بدن است و در صورت انجام این آزمایش، این هشدار می تواند فرد را از وجود ناهنجاری های درون بدنش آگاه سازد و سریعتر و راحت تر با بیماری مقابله نماید.این بیماری ها می توانند بیماری های خطرناکی همچون بیماری های قلبی عروقی، بیماری های تنفسی، سرطان، دیابت، فشار خون، بیماری های گوارشی و غیره باشند.

نکته حائز اهمیت در مورد آزمایش چکاپ کامل بدن این است فرد نتایج چکاپ قبلی خود را نگهداری نماید زیرا در بسیاری از موارد مقایسه نتایج آزمایش های جدید با نتایج آزمایش های قبلی کمک شایانی به تشخیص بیماری‌ها توسط پزشکان می‌کند؛ لذا نگهداری و همراه داشتن نتایج آزمایش‌های قبلی هنگام مراجعه به پزشک یک امر ضروری است. همچنین نتایج آزمایش های شما می تواند جهت اهدای خون و آزمایش‌های دوره‌ای بعدی نیاز باشد.

برای انجام برخی از تست های چکاپ کامل مانند آزمایش خون نیاز است که فرد ۸ تا ۱۰ ساعت ناشتا باشد، اما توجه داشته باشید که خوردن آب قبل از آزمایش منعی ندارد و اشکالی در نتیجه آزمایش‌ها ایجاد نمی‌کند. اما  مصرف برخی دارو‌ها می‌تواند در نتایج آزمایش‌ها تداخل ایجاد کند؛ بنابراین اگر فردی داروی خاصی را مصرف می‌کند زمان مراجعه به آزمایشگاه حتماً باید این نکته را به مسئولان آزمایشگاهی اطلاع دهد.

آزمایش خون

بدون شک آزمایش خون یکی از معروفترین و متداول ترین آزمایش ها برای بررسی شرایط جسمی افراد است. این آزمایش برای بررسی موارد زیادی از جمله برای بررسی میزان کلسترول و تری‌گلیسیرید ضروری مفید است.در صورت بالا بودن میزان کلسترول و تری‌گلیسیرید، ضروریست که فرد اقدامات لازم را تحت نظر پزشک متخصص در جهت تعادل در میزان این دو مورد نماید و حتی از برخی از عادت های نامناسب قبلی خود دست بردارد زیرا  بالا بودن میزان کلسترول و تری‌گلیسیرید، هشداری است به فرد که بدن او از جمله قلب او در خطر است و راه برای ابتلای او به بیماری‌های قلبی باز شده است.

آزمایش خون

توصیه می شود همه افراد به ویژه افراد بالای 40 سال و همچنین افرادی که سابقه بیماری دارند و یا در حال حاضر درگیر بیماری و معالجه آن می باشند ، هر شش ماه یکبار و حداقل سالی یک بار آزمایش خون بدهند تا از شرایط بدن خود آگاه شوند.

https://doctoreto.com/blog/complete-blood-count/

آزمایش ایدز

متاسفانه افرادی که از ابتلای خود به بیماری ایدز با خبر نیستند، نه تنها با از دست دادن زمان مفید برای معالجه خود به خودشان ضرر می رسانند، بلکه می توانند ناخواسته انتقال دهنده این بیماری به دیگران باشند.گفته می شود که بیش حدود ۴۰ % موارد جدید ابتلا به ایدز، بوسیله بیمارانی مبتلا شده اند که پیش از این ابتلای آنها به ایدز تشخیص داده نشده بوده است.

در نتیجه توصیه می شود افرادی که از به واسطه برخی رفتارها ( همانند رابطه جنسی محافظت نشده، تزریق مواد مخدر یا خالکوبی در محل های غیر بهداشتی ) در معرض ریسک بالاتر ابتلا به این بیماری قرار دارند، حداقل یکبار در سال مبادرت به دادن این تست نمایند.

قطعا آگاهی فرد نسبت به این بیماری همانند سایر بیماری ها، بسیار مفید است و باعث  کاهش ریسک پیشرفت بیماری می شود و همانطور که بیان شد در مورد این بیماری مزیت بسیار مهم آگاهی زود هنگام از این بیماری احتمال سرایت این بیماری از فرد مبتلا  به افراد دیگر کاهش می یابد.

هزینه چکاپ کامل بدن

یکی از مهم ترین مسائل  برای افرادی که به آزمایشگاه ها مراجعه می نمایند و  قصد انجام چکاپ کامل بدن را دارند، هزینه این آزمایش می باشد. هزینه این آزمایش اگر توسط بیمه شما پوشش داده شود، 70 درصد مبلغ را بیمار و 30 درصد را بیمه پرداخت میکند.

باید توجه داشت که متاسفانه بسیاری از افراد، چکاپ را یک هزینه و حتی هدر دادن پول و وقت می دانند اما اگر واقف به فواید این آزمایش باشیم متوجه می شویم که مزایای این آزمایش می تواند بسیار بیشتر از هزینه آن باشد.به عنوان مثال در بسیاری از بیماری ها تشخیص زودهنگام بیماری موجب می‌شود که از بسیاری از هزینه‌هایی که برای درمان بیماری‌ها در مراحل پیشرفته صرف می‌شوند پیشگیری شود.

حتی جدا از جنبه مالی، در صورتی که پس از انجام چکاپ متوجه شوید  که به بیماری خاصی مبتلا نیستید و از سلامت جسمی خود اطمینان حاصل نمایید، با خیال آسوده تری و بدور از استرس و نگرانی احتمال مبتلا بودن به بیماری به زندگی روزمره خود ادامه می دهید.

قطعا هزینه انجام آزمایش چکاپ کامل تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند شهری که قصد انجام آزمایش در آن را دارید، آزمایشگاه مورد نظر و حتی سن و جنسیت فرد است و  می تواند با توجه به این عوامل قیمت های مختلفی را برای این آزمایش در نظر گرفت اما به صورت کلی می توان گفت که در حال حاضر هزینه چکاپ کامل بدن از حدود 400 هزار تومان تا حدود یک میلیون و پانصد هزار تومان می باشد.

برای انجام آزمایش چکاپ کامل بدن چگونه باید اقدام کنیم؟

برای چکاپ کامل بدن می توانید به سامانه https://doctoreto.com/ همگام با سایر مراکز علمی دنیا با بهره گیری از پزشکان متخصص و فوق تخصص، در زمینه‌های مختلف پزشکی و استفاده از مدرن‌ترین تجهیزات پزشکی، به ارائه خدمات پیشرفته بالینی، چکاپ کامل بدن مردان و چکاپ کامل بدن زنان، مطابق با استاندارد های بین المللی می پردازد مراجعه کنید. 

بیماران با رزرو کلینیک‌های وابسته به این مجموعه می توانند با معاینه دوره ای تمام سیستمهای بدن، از میزان سلامت جسمانی خود، آگاهی کامل کسب نمایند. انجام این آزمایش، باعث می شود در صورت وجود اختلال احتمالی، به پیشگیری سریع آن اقدام ورزیده، از بروز عواقب آتی بیماری جلوگیری بعمل آید.

برای ارتباط با ما میتوانید از کانال های ارتباطی زیر استفاده کنید:

آدرس: 

دفتر شیراز:

دفتر ۱ : پارک علم و فناوری فارس، ساختمان آپادانا

دفتر ۲ : بلوار امیرکبیر، ساختمان یونیک، واحد ۵۰۱

دفتر تهران:

خیابان وزرا، خیابان هفتم، پلاک ۷، طبقه چهارم

شماره تماس: 

۰۲۱-۹۱۰۰۶۰۳۰

۰۷۱-۹۱۰۰۶۰۳۰

ایمیل: support@doctoreto.com

تاریخ: 1400/08/10

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.