یک افتخار جهانی در سایه‌ی نام‌های بین‌المللی!

 دنیایی بزرگ با مرزهای کم‌رنگ و دیوارهای کوتاه‌تر. ممکن است که بگوییم جسم ما شاید نتواند به راحتی به گوشه‌های گوناگون جهان حرکت کند، اما حالا هیچ مرزی در دنیا وجود ندارد که بتواند در مقابل فکر و ایده‌های ما قد علم کند و جلوی رشد آن‌ها را بگیرد.

تا چند دهه و یا حتی چند سال قبل، کسب‌وکارها می‌توانستند در سطح شهر یا در بهترین حالت، در کشور خودشان، شناخته و مطرح شوند. اما حالا، به کمک دنیای دیجیتال و توسعه‌ی زیرساخت‌ها، با گسترش دسترسی‌های مجازی با اینترنت و نیز دسترسی‌های واقعی در امر ترانزیت کالا و خدمات، مرز کشورها برای کسب‌وکارها تنگ و زوددسترس می‌نماید؛ دهکده‌ی جهانی بزرگ‌تر از این حرف‌هاست، و کسب‌وکارها باید نگاهی بلندتر به آفاق موفقیت خودشان داشته باشند.

آخرین سفرتان را به خاطر بیاورید؛ کسب‌وکارهای محلی آن جا را هم به یاد بیاورید. کسب‌وکارها، تصویری که از برند خودشان ارائه می‌دهند متناسب است با مرزهایی که برای خودشان متصور هستند؛ یک رستوران محلی، در مقایسه با رستورانی با شعب متعدد در سطح کشور، تصویر متفاوتی از خودش ارائه می‌دهد.

کما این که همان رستوران زنجیره‌ای نیز در قیاس با رستورانی بین‌المللی مانند مک‌دونالدز تفاوت‌های عمده‌ای دارد. قصه‌های زیادی از برندهای بزرگ و مطرحی مانند اپل شنیده‌ایم که از یک زیرزمین، یا یک انبار یا گاراژ آغاز شده‌اند اما در نهایت همه‌ی دنیا آن‌ها می‌شناسند. همه چیز از یک نقطه آغاز می‌شود؛ ذهنیتی که صاحبان کسب‌وکار از خودشان دارند. شما کسب‌وکارتان را در کجای این جهان می‌بینید؟

بازی در هر زمینی، نیازمند آن است که قواعد آن زمین را به خوبی بشناسیم. وقتی برای کسب‌وکاری، به موفقیت‌های بین‌المللی فکر می‌کنیم، طبیعتا نیازمند آنیم که کسب‌وکارمان را با ذهنیت بین‌المللی شروع کنیم. برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی، باید در حدواندازه‌ها و استانداردهای بین‌المللی ظاهر شویم. همیشه برای یافتن خدماتی مانند برندینگ یک کسب‌وکار، راه‌های متنوعی وجود دارد؛

از راهکارهای سنتی مانند طراحی لوگو در دفاتر فنی یا دانلود از سایت‌هایی که لوگوهایی دم‌دستی را رایگان به اشتراک می‌گذارند تا همکاری با آژانس‌ها و استودیوهای بین‌المللی که مرتب خود را با استانداردهای روز دنیا در برندینگ هم‌گام می‌سازند. انتظاری نمی‌رود که هویت بصری برندی که در یک دفتر فنی طراحی شده است، تا بیش از چند خیابان آن‌ طرف‌تر به خاطر کسی بماند، اما زمانی که یک برند، برای طراحی فرآیندهای برندینگ خود به مختصصانی در این حوزه مراجعه می‌کند که سابقه‌ی فعالیت‌های گسترده و بین‌المللی را در کارنامه‌شان دارند، می‌تواند با پشتکار و تلاش به جایگاه بلندی در داخل و نیز عرصه‌های بین‌المللی برسد.

"یونایتد کارپت" به عنوان یک نمونه‌ی موفق در این زمینه است که توانسته است نام خود را در عرصه‌های بین‌المللی حوزه‌ی فرش مطرح کند. یونایتد کارپت، به عنوان مرجعی بین‌المللی برای ارزش‌گذاری فرش‌های دست‌باف برای حضور موثر در بازارهای فرش، تمامی نیاز‌های برندینگ خود را به استودیو شهرتاش سپرده است تا برند یونایتد کارپت در این استودیو خلق شود.

استودیو شهرتاش، به عنوان یک استودیوی بین‌المللی برندینگ و دیزاین که دفتر ایران آن در تهران واقع شده، همواره در تلاش است تا بتواند بالاترین استانداردهای برندینگ، دیزاین را به همراهان خود ارائه دهد تا به موفقیت هر چه بیشتر آنان کمک کرده باشد تا بیش از پیش در اذهان مخاطبان‌شان باقی مانده و تجربه‌ای خاص در مواجهه با برندها برای مخاطبان بسازد.

پروژه‌ای در حد و اندازه‌های جهانی

نتیجه‌ی آخرین همکاری بین‌المللی استودیو شهرتاش که در پروژه برندینگ یونایتد کارپت بوده، کسب دو جایزه‌ی معتبر بین‌المللی MUSE Creative Awards در سال ۲۰۲۱ است. امسال بیش از ۵۰۰۰ شرکت کننده از سرتاسر جهان در ۲۷ دسته‌بندی اصلی MUSE Design Awards و MUSE Creative Awards که از شاخص‌ترین مسابقات بین‌المللی برای ارج‌ نهادن به هنرمندان و فعالان حوزه برندینگ، دیزاین و خلاقیت شناخته می‌شوند، شرکت کردند. این مسابقات هر سال به برترین شرکت کنندگان هر دسته، ۳ جایزه نقره‌ای، طلایی و پلاتینیوم خود را اهدا می‌کند.

برندینگاستودیو شهرتاش برای پروژه برندینگ سازمان بین‌المللی یونایتد کارپت در دسته تدوین استراتژی برند (Brand Strategy) جایزه طلایی را و در دسته دیزاین هویت برند (Brand Identity Design) جایزه‌ی پلاتینیوم را، که بالاترین سطح جایزه‌ی این سازمان است، به دست آورده است. حسین شهرتاش، مدیر استودیو شهرتاش درباره این موفقیت گفت: «موفقیت پروژه‌های استودیو در مجامع جهانی، به ما اطمینان می‌دهد که تلاش‌های ما در سالیان اخیر برای گسترش بازار استودیو در سطح بین‌المللی در مسیر درستی صورت گرفته است.»

هیئت ژوری و فرآیند ارزیابی پروژه‌ها

هیئت ژوری MUSE Awards را ۴۶ نفر از ۲۵ کشور تشکیل داده‌اند. این افراد در شرکت‌های نامداری در حوزه‌های دیزاین و خلاقیت مشغول به فعالیت هستند، مانند Renato Barreto مدیر خلاقیت MullenLowe، Shangning Wang متخصص دیزاین ارتباط تصویری در United Nations Children’s Fund، Ronn Lee مدیر خلاقیت BEAMY، Masanori Eto مدیر خلاقیت ADBRAIN Inc.، Jeremy Smith استاد دانشگاه و مدیر دیزاین در Irvin Smith Architects، Mark Turner بنیانگذار و مدیر خلاقیت Kre۸ive Partners، Misak Terzibasiyan بنیانگذار و مدیر UArchitects و ...

صاف بودن خشت اول، مقدمه‌ای برای موفقیت‌های آتی

حضور در عرصه‌های بین‌المللی برای کسب‌وکارهایی به افق‌های بلندپروازانه‌ای در کار خود می‌اندیشند، نیازمند هم‌سو بودن با آخرین استانداردهای بین‌المللی در زمینه‌های مختلف است. محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های بین‌المللی بیش از هر قدمی باید مطابق با استانداردهای کشورهای مقصد و حتی فراتر از آن استانداردها، دارای کیفیتی درخشان باشد.

در عین حال، برای پذیرفته شدن در اذهان مخاطبان بین‌المللی، تمامی فرآیندهای حوزه‌ی برندینگ این کسب‌وکارها نیز باید همگام با استانداردهای بین‌المللی باشند تا بتوانند با دیگر رقبای حاضر در بازار توان رقابت داشته و موفقیت‌شان تضمین شود. بسیار کسب‌وکارهایی با محصولات باکیفیت می‌شناسیم که به علت نداشتن برندینگی در استانداردهای بین‌المللی، نتوانستند جایگاهی در شان کیفیت محصولاتشان در بازارهای بین‌المللی پیدا کنند.

اما برندهایی مانند یونایتد کارپت، که اهمیت برندینگ را برای پیش‌رفت در بازارهای بین‌المللی درک کرده‌اند، طراحی و دیزاین فرآیندهای برندینگ خود را از صفر تا صد به مختصصانی با استانداردهای بین‌المللی مانند استودیو شهرتاش می‌سپارند.

استودیو شهر تاش

کسب جوایز بین‌المللی در MUSE Creative Awards توسط استودیو شهرتاش در حوزه‌ی برندینگ، گواه آن است که فعالیت‌های این استودیو در سطح استانداردهای جهانی‌ست و در نهایت، همراهان و کارفرمایان این استودیو می‌توانند با امید بیشتری به سمت افق‌های دوردست‌شان حرکت کرده و آینده‌ی روشن‌تری برای خود متصور باشند.

شرکت بین‌المللی یونایتد کارپت، با داشتن دفاتری در قاره‌های آمریکا، اروپا و آسیا در زمینه‌ی ارزش‌گذاری فرش‌های دست‌باف، علی‌الخصوص فرش‌های قدیمی کار می‌کند، تمامی فعالیت‌های برندینگ خود مانند نام‌گذاری برند، تدوین استراتژی برند، دیزاین هویت‌بصری برند، تدوین هویت کلامی برند و خلق هویت صوتی برند را در این همکاری به استودیو شهرتاش سپرده است تا با این تصمیم، بتواند نام خود را در بازارهای جهانی فرش مطرح و ماندگار کند. 

راه‌های موفقیت، چه در عرصه‌ی داخلی و چه در بازارهای بین‌المللی، همیشه پیش ‌‌روی کسب‌وکار ماست و دروازه‌ی ورود به آن، برندینگ مناسب و استاندارد، و به دنبال آن مارکتینگ صحیح است. کلید این دروازه‌، همیشه در دست متخصصان این حوزه است و تصمیم آن با ماست که چه زمانی برای پیدا کردن کلید، دستی درست را انتخاب کنیم تا کسب‌وکار ما به گزینه‌ی پوچ نرسد؛ شنیدن پژواک نام شما به عنوان یک برند بین‌المللی نیازمند همکاری با استودیوهایی با استانداردهای سطح بالای بین‌المللی است. اما فراموش نکنید که موفقیت برای ما صبر نخواهد کرد؛ پس همین امروز نگاهی دوباره به برند خود داشته باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.