رزرو بلیط هواپیما باید با نرخ قبل از محدودیت های کرونایی انجام شود

 با ابلاغ این اطلاعیه به رؤسای سازمان‌های بنادر و دریانوردی، شرکت راه آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمل و نقل جاده‌ای، اعلام شد که از روز دوشنبه ۱ آذر، کلیه ی ایرلاین ها مجاز خواهند بود تا با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود مسافر پذیرش کنند.

هم چنین شرکت های ریلی، اتوبوسرانی و دریایی هم چنان می بایست با ۸۰ درصد خود اقدام به پذیرش مسافر نمایند. حالا در حاشیه این اطلاعیه، اخبار جدیدی از کاهش قیمت بلیط های هواپیما به گوش می رسد که با پیگیری مداوم کمیسیون عمران مجلس همراه است.

بالاخره قیمت بلیط هواپیما کاهش می یابد؟

این سوالی است که مدت ها از سوی مجلس و کمسیون عمران در حال پیگیری است. ایرلاین ها که تا پیش از این به بهانه ی کاهش ظرفیت ۴۰ درصدی هواپیما، بهای بلیت ها خصوصا بلیط تهران کیش، تهران مشهد و سایر مسیرهای مهم پروازی را حتی تا ۱۰۰ درصد افزایش داده بودند، حالا با این ابلاغیه جدید می بایست قیمت بلیط را به روال سابق خود بازگرداند.

اسماعیل حسین زهی، نایب رییس کمیسیون عمران در این خصوص و طی مصاحبه ای عنوان کرده است: «آژانس‌های مسافربری به ویژه آژانس‌‌های هواپیمایی پیش از دو یا سه هفته از دستورالعمل جدید وزارت بهداشت، اقدام به برداشتن محدودیت‌های کرونایی و افزایش ظرفیت بلیت‌فروشی کرده بودند. بر همین اساس کمیسیون عمران مجلس از همان زمان با دعوت از وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون، پیگیر بازگشت قیمت‌ها به حالت پیش از محدودیت‌های کرونایی بوده و نشست‌هایی نیز در این رابطه با آقای قاسمی داشته است.»

حسین زهی

آیا مجلس پیگیر افزایش غیرمنطقی بلیط ها است؟

از زمان افزایش قیمت بلیط ها تاکنون، کمیسیون عمران مجلس، با برگزاری نشست های پی در پی با سازمان هواپیمایی کشوری، پیگیر مساله بوده است. بسیاری از نمایندگان از جمله نماینده اردبیل و خاش در گفت و گوهای جداگانه، پیگیری و نظارت دقیق تر را عامل کنترل قیمت های افسارگسیخته می دانند. در این خصوص نیز، اسماعیل حسین زهی در ادامه گفت و گوی خود اینگونه عنوان می کند:

« البته با توجه به تغییر رئیس سازمان هواپیمایی کشوری انتظار این بود که وزارت راه و شهرسازی هرچه سریع‌تر اقدام به اصلاح نرخ‌گذاری کند که تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است. با این حال کمیسیون همچنان پیگیر اصلاح بهای بلیت‌ها خواهد بود. البته برخی اتفاقات از جمله زلزله اندیکا و حضور نوبه‌ای تعدادی از اعضای کمیسیون در مناطق حادثه‌دیده برای ساماندهی وضعیت میدانی موجب شده تا وقفه‌ای در پیگیری این مسئله اتفاق بیفتد ولی با این وجود ما همچنان در تلاشیم تا در روزهای آتی جلسه مشترکی با وزیر راه با دستور کار بازگشت بهای رزرو بلیط وسایل نقلیه به ویژه بلیت هواپیما به وضعیت سابق داشته باشیم. »

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.