7 نکته طلایی برای انتخاب یک هدفون بلوتوثی مناسب

 زیرا هدفون های بلوتوثی خودکفا هستند و به شما آزادی عمل می دهند. شما با هدفون بلوتوثی میتوانید پادکست زبان گوش دهید و از طرف دیگر غذا بپزید و این دو هرگز در تضاد با یکدیگر نخواهند بود.

هدفون های بلوتوثی کاربرد راحتی دارند و در هر زمینه ای می توانید به آن ها اعتماد کنید. زیرا تداخل سیگنال در هدفون های بلوتوثی معنایی ندارد و این قابلیت را دارند که به انواع دستگاه های بلوتوث دار متصل شوند.

شما به راحتی می توانید بهترین گوشی سامسونگ که به عنوان گوشی پرچم دار آن را می شناسیم و یا ارزان قیمت ترین گوشی را به آن مرتبط کنید. فقط باید دو دستگاه با یکدیگر هماهنگ باشند. اگر به دنبال خرید هدفون بلوتوثی مناسب هستید، تا پایان این مطلب همراهمان باشید.

۱. انتخاب نوع هدفون بلوتوثی

هدفون های بلوتوثی انواع مختلفی دارند. مدل های بالای گوشی، روی گوش و داخل گوشی و ایربادها نمونه های متنوع هدفون ها هستند. ایربادها طرفداران بیشتری نسبت به نوع های دیگر دارند، زیرا اندازه آن ها کوچک تر است و قابلیت جا به جایی بیشتری دارند. به طور کلی هدفون های بلوتوثی معایب و مزایایی دارند، و برای تصمیم گیری بهتر است ویژگی های هر کدام را بررسی کرده و سپس مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

۲. نویزگیر فعال داشته باشد

اولین نکته ای که باید حین خرید هدفون بلوتوثی در نظر بگیرید، فناوری حذف نویز یا ANC است.  با این سیستم می توانید از شر سر و صدا خلاص شوید و به راحتی به کار خود متمرکز باشید. شاید دوست داشته باشید در یک ترافیک سنگین موسیقی یا پادکست زبان را گوش دهید و از وقت مرده ترافیک استفاده کنید. بنابراین به نویزگیر مناسب برای حذف صداهای آزاردهنده محیط بیرون نیاز دارید. انتخاب نویزگیر به نوع کارکرد شما بستگی دارد مثلا اگر هدفون را در محیط کار استفاده می کنید، فناوری ANC بسیار کاربردی است زیرا صداهای گفتگو را حذف می کند.  یکی از هدست های بلوتوثی فوق العاده با قابلیت  ANC iGrid Hush است

۳. قرار گیری راحت در گوش

هدفون ها

هدفونی را انتخاب کنید که با آن احساس راحتی داشته باشید.  زیرا همانطور که در بالا اشاره کردم، هدفون ها انواع مختلفی دارد  و انتخاب آن  هم کاملا شخصی است. در نظر نگرفتن راحتی آن به جیب شما لطمه می زند. 

4. کیفیت بالای صدا

کیفیت صدا با کمترین میزان تاخیر دو نکته کلیدی برای انتخاب هدفون مناسب بلوتوثی است. و یک هدفون با قابلیت 90 دسی بل صدای قدرتمند و عمیقی را انتقال می دهد. با این سیستم تجربه شنیدن یک موسیقی خوب با کیفیت بالا را خواهید داشت البته برای این منظور باید یک بلند گوی دینامیک بزرگ را تهیه کنید.

5. بررسی طول عمر باتری

باتری بلوتوثی با باتری شارژ می شود. و هدفون های بزرگ تر به شارژ بیشتری نیاز دارند اما برعکس طول عمر باتری در هدفون های کوچکتر بهتر است. مزیت دیگری که هدفون های کوچکتر دارند، بحث جا به جایی است . انتخاب آن به نوع کارتان بستگی دارد. اگر باید حداقل 4و5 ساعت در روز با هدفون کار کنید، هدفون های متوسط گزینه بهتری برای شما هستند زیرا می توانید با یک بار شارژ تا 5 ساعت بی دغدغه کار کنید. 

6. قابلیت جفت شدن چند نقطه ای

قابلیت هدفون

این قابلیت امکان اتصال همزمان هدفون به چند دستگاه را مهیا می کند. به این منظور که هدفون به طور همزمان به دستگاه های بلوتوث دار مثل تبلت، لپ تاپ و موبایل مرتبط می شود. شما به راحتی می توانید به انواع تبلت های مایکروسافت، ایسوس و ایسر متصل شوید. اگر دنبال تبلت هستید، و نمی دانید کدام برند مناسب تر است. مایکروسافت بهترین گزینه است. تنوع تبلت مایکروسافت به شما در انتخاب ساده تر کمک می کند.

7. میکروفون هدفون را در نظر بگیرید

اگر دوست دارید با هدفون صحبت کنید حتما میکروفون را  مد نظر قرار دهید. قبل از خرید کیفیت صدای میکروفون شامل صدای داخل و خارج و میزان قابل درک بودن صدا  را تست کنید. اگر تصمیم دارید هدفون میکروفون دار در کنار گوشی مناسب خریداری کنید. گوشی تازه وارد اپل آیفون 13 پرومکس طرفدار زیادی دارد. ظرفیت آیفون ۱۳ پرومکس 256 و 128 گیگابایت است و با موتور قدرتمند اپل A15 Bionic به زیبایی می تازاند. پیشنهاد می کنم قبل از خرید نهایی آیفون 13 پرومکس را حتما بررسی کنید.

آیا هدفون بلوتوثی ارزش خرید دارد؟

طبیعتا لوازم بی سیم کاربردی ترین وسایل الکترونیکی در سراسر دنیا هستند. زیرا دردسرهای سیم های دست و پا گیر را ندارند. زیرا شما را در یک نقطه محدود نمی کند، شما می توانید آزادانه پیاده روی کنید و موسیقی گوش دهید. به طور کلی هدفون های بلوتوثی ساده و راحت هستند، و انتخاب آن به نوع کارتان مرتبط است. اما با این وجود قطعا هدفون های بلوتوثی مانند دستگاه های دیگر ضعف هایی دارند و باید متناسب با نیازتان و در نظرگرفتن نقاط ضعف آن ها، انتخاب کنید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.