برش لیزری در صنعت ماشین آلات ساختمانی

ماشین آلات ساختمانی بخش مهمی در صنعت تجهیزات جهانی هستند. در این مقاله به‌طور خلاصه توضیح می‌دهیم که چگونه برش لیزر در صنعت ماشین آلات ساختمانی به بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

در قرن بیست و یکم با پیشرفت علم، فناوری و توسعه اقتصاد بازار، نیازهای مصرف کنندگان به محصولات بیشتر شده‌است و روش‌های تولیدات سنتی دیگر موجب رقابت شرکت‌ها را در بازار نمی‌شود؛ نوآوری در روش‌های تولید و توسعه جدید، مواردی است که امروزه باید در همه‌ی زمینه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

با افزایش روزافزون رقابت در بازار، تحقق توسعه هوشمندانه در زمینه تولید ماشین آلات ساختمانی امری ضروری است؛ زیرا فقط از این طریق محصولات تولید شده می‌توانند نیازهای بازار، نیازهای مصرف کنندگان و توسعه زمان را برآورده کنند.

 دستگاه برش تا حد زیادی نیازهای صنعت ماشین آلات ساختمانی را برآورده می‌کند.

تجهیزات هوشمند علاوه بر بهبود کارایی ماشین آلات ساخت، هزینه‌های تعمیر و نگهداری را کاهش می‌دهد و می‌تواند توسعه روند هوشمندسازی ماشین آلات ساختمانی را نیز ارتقا دهد. تولید ماشین آلات ساختمانی از کاربرد تجهیزات لیزری جدا نیست، به عنوان مثال دستگاه برش لیزر برای برش صفحات ضخیم، قطعات و لوله‌های مکانیکی و غیره استفاده می‌شود.

دستگاه‌های تمیز کننده لیزری، سطوح فلزی مکانیکی، لکه‌های روغن، زنگ زدگی و موارد مشابه را را تمیز می‌کند. برای ساخت قطعاتی که نیاز به اتصال دارند دستگاه جوش لیزری کاربردهای زیادی دارد و علاوه بر کیفیت بالای جوشکاری به سرعت انجام کار کمک می‌کند. دستگاه‌های جوش لیزری صفحات آهنی ضخیم، انواع قطعات مختلف را جوش می‌دهند که در تولید روکش لیزری، طرح‌های سه بعدی فلزی و... مورد  استفاده قرار می‌گیرند.

چند کاربرد ماشین آلات و تجهیزات مکانیزه:

  • سنگ سازی

  • راه سازی و تعمیر و نگهداری

  • بارگیری جرثقیل متحرک

  • عملیات تخلیه

  • انواع پروژه‌های ساختمانی

  • صنعت انرژی

  • ساخت و ساز و تولید معدن

  • ساخت و ساز صنعتی و عمرانی

  • ساخت و ساز شهری

  • ساخت و ساز دفاع ملی

تیوب لیزر

چرا دستگاه برش لیزر یک انتخاب پرکاربرد و مناسبی است؟

تجهیزات برش لیزر از 10 سال پیش به طور گسترده‌ای در صنعت ماشین آلات ساختمانی مورد استفاده قرار گرفتند و عمدتاً برای برش متریال‌های مختلف در ساخت ماشین آلات جاده، لودر، ماشین آلات بندری، بیل مکانیکی، ماشین آلات آتش نشانی و بهداشتی مورد استفاده بودند. دستگاه برش لیزر cnc مجهز به منبع تغذیه و چرخاندن چپ و راست است، به طوری که می‌تواند باز کردن، برش و پیچیدن را در یک فرآیند انجام دهد که باعث کاهش زمان در بین مراحل می‌شود و راندمان کار و خروجی بهبود می‌یابد.

تجهیزات مربوط به پردازش صفحه می‌توانند به طور خودکار تمام اعمال و عملکردهای صفحه را از بارگیری، اندازه‌‌‌گیری تا برش لیزری و سپس تخلیه انجام دهند. تجهیزات لیزر فیبر می‌تواند نیازهای تولید ماشین آلات ساختمانی را برآورده کند.

از مزیت‌های مهم دستگاه برش لیزری این است که گرافیک قطعات روی ورق فلزی هرچقدر پیچیده باشد، محصول را با دقت بالا و یکباره برش می‌دهد. در سال‌های اخیر، بسیاری از تولید کنندگان دستگاه‌های برش لیزر cnc تمام تلاش خود را برای ترویج کاربرد دستگاه‌های برش لیزر در صنعت انجام داده‌اند و روش‌های گسترده‌ای از راه‌حل‌های صنعتی را ارائه دادند.

به عنوان مثال بولدوزرها را در نظر بگیرید: روکش‌های ارگانیک، بال‌های کف، حفاظ‌های پایین، قاب‌های چرخ دستی، قاب‌های اصلی، کابین‌ها، سطل‌ها، بوم‌ها، چوب‌ها و ... همگی برای تولید به ماشین‌های برش لیزری نیاز دارند.

مزیت‌های دستگاه برش لیزری

  • برش متریال بدون تماس با آن

  • عدم تغیر شکل متریال در زمان برش

  • سرعت پردازش بالا

  • کیفیت بالای برش

  • انعطاف پذیری زیاد در برش

  • کاربرد گسترده

دستگاه‌های لیزر از چه قطعاتی تشکیل شده‌اند؟

جوش لیزری

برش لیزری cnc در صنعت ماشین آلات ساختمانی چه کاربردهایی دارد؟

  1. در صنعت ماشین آلات ساختمانی، دستگاه لیزر برای برش انواع سوراخ‌های روی متریال استفاده می‌شوند، در صورتی که ضخامت صفحه و اندازه قطر سوراخ مد نظر متناسب با دستگاه باشد، کیفیت برش تضمین می‌شود و دیگر نیاز به روش‌های حفاری و بهره وری از نیروی کار نیست.

 برای برخی از قطعات با سوراخ‌های زیاد، از اشعه لیزر برای تعیین محل سوراخ استفاده می‌شود که باعث صرفه جویی در زمان است و همچنین در هزینه تولید قالب حفاری نیز باعث صرفه جویی است درنتیجه باعث بهبود راندمان تولید و کیفیت محصول می‌شود. درنتیجه می توان گفت استفاده از دستگاه برش لیزری مناسب ترین روش برای تولید انواع محصولات ماشین الات صنعتی است.

در سال‌های اخیر استفاده از دستگاه‌های لیزر در صنعت ماشین الات ساختمانی تاثیر زیادی گذاشته است.

  1. در صنعت ماشین الات ساختمانی، برای تولید برخی از قطعات فلز به ویژه قطعات نامنظم، دستگاه برش لیزری بهترین انتخاب خواهد بود، برای برخی از قطعات لازم است از یک الگوی منطبق با قوس استفاده شود تا به تولید قطعات در شکل‌های مختلف کمک کند. به منظور افزایش دقت در تولید قطعات از دستگاه برش لیزر برای تولید محصولات متنوع استفاده می‌شود؛ لبه‌های مستقیم روی نمونه‌ها مانند صفحه منحنی بولدوزر و صفحه خمیده بوم و سطل و .... توسط این دستگاه تولید می‌شود.

  2. از آنجایی که گرمای تولید شده توسط لیزر درحین برش، هنگام پردازش دستگاه لیزر نسبتاً متمرکز است، بنابراین بر ناحیه کوچکی از قطعه برای برش تأثیر می‌گذارد.

تجهیزات برش لیزر در صنعت ماشین آلات ساختمانی می‌تواند به طور موثر تغییر شکل در اثر حرارت محصولات را کنترل کند. علاوه بر موارد ذکر شده با داشتن یک دستگاه لیزر می‌توان محصولات متنوعی را تولید و در صنایع مختلف کسب درآمد داشت؛ برای آشنایی نمونه محصولات  تولید شده توسط دستگاه لیزر مقاله کسب درآمد با ۵۰ میلیون را مطالعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.