سفر به اصفهان در دوران پسا کرونا

 یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر داخلی شهر تاریخی اصفهان، ملقب به نصف جهان است که همواره مورد استقبال گردشگران ایرانی و خارجی قرار می‌گیرد.

اگر برنامه سفر به اصفهان را دارید در این مطلب قصد داریم نکاتی در مورد سفر به این شهر دوست داشتنی در دوران پساکرونا را برایتان بگوییم؛ پس با ما همراه باشید.

آشنایی با شهر اصفهان

شهر توریستی اصفهان سومین شهر پهناور ایران است که در مرکز کشور قرار دارد. جاذبه‌های دیدنی و تاریخی بی‌نظیر آن تا حدی زیاد است که به آن لقب نصف جهان را داده‌اند. بناهای تاریخی متعددی در این شهر واقع شده است که شماری از آن‌ها به عنوان میراث تاریخی در یونسکو به ثبت رسیده و شهرت جهانی دارند. این شهر در سال ۱۳۹۴ به همراه رشت، به عنوان اولین شهرهای ایران به شبکه شهرهای خلاق جهان زیر نظر یونسکو پیوست و به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای سنتی شناخته شد.

اصفهان علاوه بر قطب گردشگری ایران، به دلیل وجود صنایع مهمی مثل مجتمع فولاد مبارکه، پالایشگاه و کارخانه فولاد و...  یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعت ایران نیز محسوب می‌شود. اصفهان با قرارگیری در دامنه شرقی کوه‌های زاگرس از آب و هوای بسیار مطلوبی برخوردار است و همچنین یکی از بالاترین رتبه‌های فضای سبز را در ایران به خود اختصاص داده است.

جاذبه‌های دیدنی اصفهان

شهر تاریخی اصفهان مثل موزه‌ای زنده، پر است از یادگاران گذشته که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. جاهای دیدنی اصفهان به قدری منحصر به فرد و زیاد هستند که برای بازدید از آن‌ها حداقل سه، چهار روز وقت نیاز است. در ادامه برخی از برجسته‌ترین جاذبه‌های آن را برایتان معرفی می‌کنیم.

اصفهان

میدان نقش جهان

یکی از زیباترین میدان‌های دنیا میدان نقش جهان بوده که در دل شهر اصفهان قرار گرفته است. بناهای تاریخی و دیدنی موجود در چهار طرف میدان نقش جهان شامل مسجد شیخ لطف‌الله، عالی‌قاپو، مسجد شاه (مسجد امام) و سردر قیصریه است. علاوه بر این بناهای تاریخی حدود دویست حجره پیرامون میدان واقع شده ‌است که معمولاً در آن‌ها صنایع دستی و سنتی اصفهان برای فروش به نمایش گذاشته شده‌اند.

این میدان شگفت‌انگیز که یکی از شاهکارهای معماری جهان محسوب می‌شود، سومین اثر ثبت شده‌ ایران در لیست میراث جهانی یونسکو است.

کاخ چهل ستون

یکی از معروف‌ترین آثار باستانی اصفهان کاخ چهل ستون محسوب می‌شود که معماری آن ترکیبی از معماری سنتی ایران و فرنگی است. این بنا که یادگاری از دوران صفوی است پر است از کاش‌کاری، نقاشی‌ و آیینه‌کاری‌های باشکوه که چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. این باغ هم در سال 2011 جز 9 باغ جهانی که نام‌ آن‌ها در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است قرار گرفت.

سی و سه پل

یکی دیگر از بناهای تاریخی دوره صفوی سی و سه پل است که آن را «پل الله‌وردی خان» نیز می‌نامند. سی‌وسه پل، 33 طاق دارد که می‌توانید زیر آنها بنشینید و از حس و حال بی‌نظیر زاینده رود نهایت لذت را ببرید.

کلیسای وانک

کلیسای وانک که در محله ارمنی نشین جلفا قرار گرفته یکی از معروف ترین جاذبه‌های اصفهان محسوب می‌شود. تمامی دیوارهای کلیسای وانک با نقاشی‌های زیبا و جذاب تزیین شده است. مجموعه موزه و کلیسای وانک از بخش‌هایی همچون کلیسا و صحن اصلی، کتابخانه، دیر، اتاق‌های مخصوص اسقف‌ها، موزه، تالارهای اجتماعات، برج ساعت و … تشکیل شده است.

عمارت هشت بهشت

عمارت هشت بهشت

کاخ هشت بهشت تنها کوشک باقی مانده در منطقه چهار باغ از دوره صفوی است. این کاخ در پارکی زیبا قرار دارد و نامش در فهرست آثار ملی ایران دیده می‌شود.

مسجد جامع اصفهان

یکی از دیگر مساجد باستانی و معروف اصفهان، مسجد جامع اصفهان است. این مسجد در بافت قدیمی شهر و بازار اصفهان قرار گرفته و نامش در لیست مهم‌ترین و قدیمی‌ترین بناهای مذهبی ایران قرار دارد.

رزرو هتل در اصفهان

این شهر همانطور که گفتیم از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است از این رو برای میزبانی هرچه بهتر از گردشگران خود، اقامتگاه‌ها و هتل‌های فراوانی را در خود جای داده است. تقریبا تمامی هتل های اصفهان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خوبی توانسته‌اند پاسخگوی نیاز میهمانان خود باشند.

اصفهان دارای اقامتگاه‌های متفاوتی از جمله هتل های لوکس پنج و چهار ستاره، هتل‌های اقتصادی سه، دو و یک ستاره و همچنین اقامتگاه‌های سنتی مختلفی است که جوابگوی هرنوع سلیقه با هر بودجه‌ای هستند. یکی از نکاتی که شما را برای انتخاب محل اقامتتان در اصفهان یاری می‌کند، نظرات سایر مسافرانی است که در دوران کرونا در این هتل‌ها اقامت داشته‌اند، پس از آن غافل نشوید.

هتل

رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما اصفهان با بهترین قیمت

یکی از راه‌های کاهش هزینه سفر به اصفهان، خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل با کمترین قیمت است. مرجع رزرو آنلاین فلای تودی به شما این امکان را می‌دهد تا با مقایسه قیمت، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما را با کمترین هزینه انجام دهید.

به عنوان مثال برای خرید بلیط هواپیمای اصفهان مشهد کافیست به سایت فلای تودی مراجعه کنید و سپس با وارد کردن مبدا اصفهان و مقصد مشهد و تاریخ مورد نظر کلید جستجو را فشار دهید. در ادامه لیستی از پروازها به مقصد مشهد به ترتیب از ارزان‌ترین تا گران‌ترین قیمت به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید با مقایسه گزینه‌های موجود مناسب‌ترین بلیط را برای خود رزرو کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.