خرید پرسودترین نهال گردوی ایران در سال 1400:

 باغداری امری بسیار زحمت بر می باشد که از همین روی خرید نهال گردوی مناسب بسیار مهم و ضروری می باشد. در ادامه به معرفی بهترین نهال گردو که می توانید با خرید آن به سودهی مناسبی دست بیابید را معرفی خواهیم کرد لطفا همراه آریا نهال باشید.

جهت خرید نهال گردو ابتدا به ارتفاع سطح از دریا توجه نمایید:

چرا آریا نهال به موضوع ارتفاع از سطح دریا آن قدر تاکید دارد؟ درختان گردو بر خلاف برخی از ارقام نهال میوه که امکان پرورش در تمامی مناطق را دارا می باشند، بسیار به دمای محیط حساس می باشد. از همین روی می بایست مناطق اب و هوایی ابتدا به ۳ دسته تقسیم شود:

۱. مناطق سردسیر

۲. مناطق معتدل

۳. مناطق گرمسیر

حال در ادامه به معرفی ۳ نهال گردوی مناسب این ۳ آب و هوا می پردازیم تا خرید نهال گردو خود را به بهترین وجه ممکن صورت دهید.

بهترین نهال گردو در مناطق سردسیر چه می باشد؟

بهترین نژاد درخت گردو در مناطق سردسیر را می توان به نهال گردو پیوندی فرنور نسبت داد. به نقل از آریا نهال خرید نهال گردو پیوندی فرنور بی شک یکی از بهترین انتخاب ها به دلید مقاومت و باردهی فوق العاده ی این نهال گردو در مناطق سردسیر محسوب می شود. هرگز فریب نهالستان های گردو را نخورید.

شاید بنابر استراتژی های فروش هر نهالستان، بخواهند هر نهال گردویی را برای فروش به شما پیشنهاد نمایند، اما هرگز فراموش نکنید مقاوم ترین و پربارترین نهال گردویی که در مناطق سردسیر امکان پرورش و رشد را دارد، گردوی فرنور می باشد.

اصالت این نهال گردو متعلق به کدام کشور است؟

درخت گردو فرنور پیوندی بوده و متعلق به کشور زیبای اروپایی به نام فرانسه می باشد. کشور فرانسه در امر مقاوم سازی درختان دیرگل ده تخصص بسیاری دارد که این درخت هم تقریبا بیش از یک دهه پیش در ایران فراگیر شده است.

نهال گردو فرنور از ارقام اصلاح نژادی شده ی باغات گردو می باشد که باردهی خود را از سال دوم آغاز و تا ۶۰ سالگی باردهی بسیار مناسبی خواهد داشت.

مقدار باردهی و سال آغاز باردهی درخت گردو فرنور:

مقدار باردهی نهال گردو فرنور در سال دوم اندازه ی ۱۵ الی ۲۰ گردو شاید در نهایت باشد اما در هفتمین تا دهمین سال پس از کاشت، به بلوغ کامل رسیده و در هر سال بیش از ۲۵۰ الی ۳۰۰ کیلو گردوی سبز باردهی خواهد داشت. 

درصد چربی مغز، راحتی جدا کردن از پوسته ی چوبی، نسبت مغز به پوسته ی چوبی و مقاومت بسیار مناسب در برابر آفات و بیماری های درخت گردو، باعث شده سالانه یکی از پر فروش ترین نهال گردو پیوندی در کشور لقب گیرد.

قیمت نهال گردو این نژاد همانند ارقام پیوندی دیگر در پاییز ۱۴۰۰ در نهالستان آریا نهال و در سراسر کشور، عددی ما بین ۲۴۰.۰۰۰ الی ۲۶۰.۰۰۰ هزار تومان می باشد که این رقم تا اسفند ماه، می تواند شامل افزایش شود زیرا بازار عرضه و تقاضا، همیشه یک روند و شیب مستقیم با هم داشته اند.

گردو

اما بهترین نهال گردو در مناطق معتدل چیست؟

در مناطق معتدل همیشه معرفی بهترین و پربارترین درخت گردو کمی چالش برانگیز می باشد. زیرا در این بین بسیاری از افراد معتقد هستند می توان از ارقام پایه بذری و سنتی گردو بهره مند شد و برخی افراد هم که تمایل به کشاورزی اقتصادی و نوین دارند، از انواع نهال گردو پیوندی و خارجی تمایل دارند بهره مند شوید. 

اما ابتدا بیاید به یک برسی کوتاه بپردازیم. بی شک یکی از خوش طمع ترین و چرب ترین مغز گردوهای ایرانی، نهال گردوی تویسرکان یا دماوند می باشد. در این بین گردوهایی همانند گردوی ضیا، گردو مراغه و... هم طرفداران زیادی دارد.

چالش های خرید نهال گردو بذری قدیمی چه می باشد؟

 اما در بین ارقام نهال گردو بذری، حتما با این چالش رو به رو خواهید شد که در یک سال باردهی بسیاری خوب و در سال دیگر با افت باردهی مواجه خواهید شد. این عدم ثبات باردهی به علت بذری بودن نهال گردو می باشد.

همچنین به علت ارتفاع بسیار زیاد درختان گردو بذری، که گاها به 25 الی 30 متر هم می رسد، جمع آوری و برداشت گردو ها سالانه به چالش های بسیار زیادی مواجه خواهید بود. از آن طرف باردهی بسیار پراکنده خواهد بود و مدت زمان زیادی را هم جهت برداشت گردو ها در پیش خواهید داشت.

 در ادامه شرایط جوی کشور هر سال به صورتی می باشد که به احتمال زیاد، در بهار با سرمای یکباره مواجه خواهید بود که به علت عدم دیرگل بودن بسیاری از ارقام قدیمی و بذری نهال گردو ایرانی، می تواند شما را دست خالی بگذارد. تمامی این نکات در برابر بازار بسیار جذاب مغرهای گردوی ایرانی و طمع بی نظیر آن، همچنان کشاورزان قابل توجه ای را به خود مجذوب می کند.

اما در مقابل به توصیه نهالستان آریا نهال، خرید نهال گردوی پیوندی خارجی، می تواند شما را با کشاورزی نوین و اقتصادی رو به رو کند. اما چطور؟

نهال گردو چندلر پیوندی راز خوشبختی در مناطق معتدل تا نسبتا سردسیر:

نهال های گردو چندلر، با باردهی بسیار عالی همانند نهال فرنور، می تواند باردهی به نسبت بسیار بیشتری را از ارقام بذری داشته باشد. گردوی چندلر از ارقام پیوندی و دیرگل باغات گردو محسوب می شود. این به آن معناست دیگر نگران سرمازدگی بهاره ی نهال گردو خود نباید باشید. 

درخت گردو چندلر باردهی متمرکزی خواهد داشت و نهایت ارتفاع درخت چیزی در حدود 5 تا 8 متر خواهد بود. حال این رقم را با ارقام بذری و قدیمی باغات گردو مقایسه نمایید. بسیار طبیعی می باشد که سالانه بیشترین مقدار فروش نهال گردو به گردوی چندلر اختصاص یابد.

این نهال به دو نژاد ترکیه ای و ایرانی به فروش می رسد که رقم ایرانی به نسبت ترکیه ای، سلامت بیشتری را هم دارا می باشد. قیمت نهال گردو چندلر پیوندی به نسبت ارقام بذری ایرانی، با قیمت تقریبا دو برابری رو به رو است که آن هم به علت تمامی این مزایا به نسبت گردوی بذری می باشد.

شاید در ابتدا حین احداث باغ گردو با هزینه ی بیشتری مواجه شوید اما در ادامه بسیار می تواند هزینه های نگهداری را برای شما کاهش دهد. البته نباید نگران قیمت نهال گردوی چندلر بود زیرا قیمت آن همانند نژاد خارجی خود، در حدود 250.000 هزار تومان در پاییز 1400 قیمت گذاری شده است.

و در انتها بهترین نهال گردو در مناطق گرمسیر:

شاید این سوال را اگر سالها پیش از مشاورین آریا نهال جویا می شدید با قطعیت پاسخ می دادند: جوان در مناطق گرمسیر نهال گردو جواب نمی دهد و گردو می سوزد یا گردو پوک می شود. اما از آن سالها بسیار فاصله گرفته ایم. به لطف انتقال تجریبات مهندسین کشاورزی ایران با اتحادیه ای اروپا و آمریکا در دهه های گذشته، این امر برای ما ممکن شد تا رقم های اصلاح نژاد شده ی نهال گردو را بتوانیم بومی سازیم نماییم.

درخت گردو

از دیگر ارقامی که توانایی باردهی فوق العاده با مغز گردویی جذاب را دارد، باید به نهال گردوی پکان اشاره کرد.

این نهال گردو بی شک یکی از خاص ترین گردوهای بازار محسوب می شود. مغز گردویی اصطلاحا لاکچری، قیمت بسیار بالای مغز آن در بازار و استقبال خریداران، باغث شده این نهال گردو جزو محبوب ترین رقم ها در مناطق گرمسیر محسوب شود.

دیگر اهمیت ندارد شما در شمال کشور با ارتفاع و اب و هوای گرمسیری قرار دارید با در آب و هوای جنوب کشور، هر کجا در مناطق گرمسیر که باشید، نهال گردو پکان به شما چشمک می زند.

 درختان گردوی پکان مناسب جغرافیای گرمسیر بوده و دچار آفتاب سوختگی، برگ سوختگی و یا پوک شدن مغز نخواهند شد و مقاومت بسیار مناسبی دارا می باشند. باردهی اقتصادی داشته و قیمت آن هم به نسبت مزایای آن، می توان مطلوب نامید. اکنون در آذر ماه 1400 قیمت هر عدد نهال گردوی پکان 350.000 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در کنار انتخاب نهال گردوی مناسب، باید نهالستان گردوی مناسبی هم انتخاب نمایید:

در ایران عزیزمان بسیاری از نهالستان های شریف و درست کار وجود دارند، اما به همان اندازه نهالستان های متقلب هم متاسفانه فعالیت دارند. در این میان خرید نهال گردو از نهالستانی معتبر که دارای مجوز رسمی از جهاد کشاورزی باشد، گواهی قرنطینه داشته باشد، فاکتور رسمی به خریدار ارائه دهد و ضمانت بازگشت کالا داشته باشد، بسیار حائز اهمیت می باشد.

نهالستان آریا نهال سالانه با فروش مناسب ترین ارقام نهال گردو، در پی برطرف کردن نیاز و دغدغه ی کشاورزان بوده است. نهالکاران آریا نهال پیش از فروش نهال، ابتدا کشاورز می باشند و دغدغه ی کشاورز را با توجه به اقتصاد کشور کاملا درک میکند.

آریا نهال این تضمین را می دهد تا بهترین و سالم ترین ارقام نهال گردو را با ضمانت بازگشت کالا و با اصالت کامل به فروش برساند. در وب سایت آریا نهال بیش از 17 رقم از ارقام گردو معرفی شده است که شما می توانید به جز این 3 رقم معرفی شده، هر رقم نهال گردوی مورد نظر خود را به صورت مستقیم خریداری نمایید. 

کافیست تنها عبارت: (نهال گردو آریا نهال) را در مرورگر گوگل خود سرچ کرده و وارد وب سایت آریا نهال به نشانی (ariyanahal) شده و به مشاهده ی قیمت 17 رقم از انواع گردو پرداخته، مشخصات را مقایسه کرده و در صورت تمایل تماس بر قرار کرده و خرید خود را ثبت نمایید.

آریا نهال، نهالستانی مطمئن جهت احداث باغ نهال گردویی مدرن، در کنار شما خواهد بود، کافیست تنها به وب سایت آریا نهال مراجعه نمایید و یا به صورت مستقیم با شماره تماس زیر ارتباط برقرار نمایید.

شماره تماس کارشناسان: 09143336024 / 09143336029

برگرفته شده از صفحه ی خرید نهال گردو آریا نهال به نشانی (Https://ariyanahal.ir)

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.