چطور سفر خارجی ارزان داشته باشیم

 که دیدن و سفر کردن به گوشه‌گوشه آن ما را حیرت‌زده و میخکوب می‌کند! شاید فکر کنید بودجه ماهانه یا سالانه شما صرفاً به سفرهای داخلی قد می‌دهد و برای همین، هیچ‌وقت فرصت نکردید یا ریسک نکردید تا این بار سفر خارجی را تجربه کنید.

شاید هم فکر می‌کنید سفر‌های خارجی همان قدر که اسم دور و عجیبی دارند، هزینه‌های هنگفتی هم می‌خواهند! خب، نمی‌توانیم به شما بگوییم اشتباه فکر می‌کنید! بله، سفرهای خارجی ممکن است نسبت به سفرهای داخلی هزینه‌های بیشتری داشته باشد، اما این به این معنی نیست که نمی‌توانید یک سفر خارجی ارزان تجربه کنید! اگرچه به‌اندازه بودجه سفرهای داخلی نیست، ولی می‌توانید با رعایت کردن چند ترفند و یک برنامه‌ریزی درست، با کمترین هزینه نسبت به بودجه عادی یک سفر خارجی، به تعطیلات بروید.

حتی این به معنی داشتن یک سفر بد یا سطح پایین نیست، فقط این بار هر قدمی که برمی‌دارید کمی هوشمندانه‌تر و فکر شده‌تر است. دوست دارید بدانید چطور باید یک سفر خارجی ارزان داشت؟ پس همراه ما تا پایان این مطلب باشید:

مقصد را مشخص کنید

مقصد و کشوری که می‌‌خواهید برای سفر به آن بروید، بسیار مهم است. اگر قصد دارید برای اولین سفر خارجی خود یک سفر ارزان‌قیمت و به‌صرفه بروید، بهتر است سراغ کشورهای ارزانی بروید که سفر به آنها بودجه زیادی نمی‌خواهد. ترکیه، تایلند، سریلانکا، نپال، ویتنام، مالزی، فیلیپین و سنگاپور از جمله کشورهای آسیایی هستند که با خیال راحت و یک بودجه کم می‌توانید به آنها سفر کنید.

علاوه بر این، بعضی از این کشورها از جمله گزینه‌‌هایی هستند که با پاسپورت ایرانی و بدون ویزا یا داشتن ویزای فرودگاهی می‌توانید به آنجا سفر کنید. درنتیجه خیالتان از هزینه دریافت ویزا هم راحت خواهد بود. بعد از مشخص‌کردن مقصد‌، نوبت به خرید بلیط هواپیما خارجی می‌رسد. برای این قسمت یک پیشنهاد جذاب داریم که در بخش بعدی مطرح می‌کنیم.

بلیط پرواز

بلیط پرواز خود را رزرو کنید

یکی از راحت‌ترین روش‌هایی که باعث می‌شود هزینه سفر خارجی شما کمتر و اقتصادی‌تر شود، رزرو بلیط هواپیما است. برای اینکه هزینه بلیط شما ارزان‌تر تمام شود، چند ماه قبل از سفر خود، بلیط پروازتان را رزرو کنید. معمولاً اکثر شرکت‌های هواپیمایی یک یا دو روز از ماه یا تاریخی مشخص، نرخ بلیط‌های خود را بر اساس نرخ پایه ارائه می‌دهند. یعنی کمترین نرخ و این یک فرصت استثنایی برای خرید بلیط و پرواز است. همچنین می‌توانید بلیط چارتری هم تهیه کنید. بلیط لحظه‌ آخری هم خوب است، اما کمی ریسک دارد.

توصیه می‌کنیم حالا که قرار است یک سفر ارزان خارجی داشته باشید، خیلی انتخاب‌های پرریسک نکنید؛ چون ممکن است نتیجه خارج از پیش‌بینی‌ باشد. برای خرید بلیط سفر خارجی خود اگر مقصد را مشخص کرده‌اید، همین حالا وارد سایت فلایتیو شوید، بلیط‌ها، پرواز‌ها و قیمت‌ها را زیر نظر بگیرید. معمولاً برنامه پرواز حداقل یک ماه ایرلاین‌ها مشخص شده است و می‌توانید بلیط مناسب بودجه و سفر خودتان را پیدا کنید. به همین‌ راحتی یک قدم مهم برای داشتن سفر اقتصادی و خارجی خود را برداشتید. نوبت رفتن به سراغ قدم بعدی رسیده است.

محل اقامت خود را رزرو کنید

مطمئناً نمی‌خواهید به یک کشور خارجی بروید و در آنجا بی‌جاومکان بمانید. چنین کاری بسیار خطرناک و دور از عقل است! پس بعد از اینکه بلیط هواپیما ارزان خود را از فلایتیو رزرو کردید، سراغ رزرو محل اقامت بروید. برای اقامت چند گزینه مختلف پیش روی شماست.

می‌توانید سراغ هتل‌ها و اقامت‌گاه‌های حداقل سه ستاره بروید،‌ می‌توانید در هاستل برای خود تخت انتخاب کنید یا سراغ اقامتگاه‌های محلی بروید که علاوه بر هزینه کمتر، ارتباط‌تان با مردم محلی و فرهنگ آن کشور هم بیشتر است، انتخاب با شماست.

حتی اگر بخواهید در هتل اقامت داشته باشید هم به راحتی می‌توانید هتل‌های ارزان‌قیمت و خوب پیدا کنید. کار سختی نیست؛ فقط کمی زمان برای جست‌وجوی دقیق‌تر و بیشتر نیاز دارید. 

یک راه دیگر هم وجود دارد که کاناپه‌گردی یا اقامت رایگان در خانه میزبان‌های محلی است. این راه برای اولین سفر خارجی کمی سختی‌های بیشتری دارد. اگر در سفر رفتن باتجربه هستید و می‌دانید چطور با اتفاق‌های پیش‌بینی‌‌نشده و خارج از برنامه مواجه شوید؛ پیشنهاد خوبی است، اما اگر سفر اولتان است، پیشنهاد می‌کنیم برای شروع سراغ رزرو هتل از طریق فلایتیو بروید که انتخاب مطمئن‌تری است. 

برنامه‌ریزی داشته باشید

هیچ‌چیز به‌اندازه یک برنامه‌ریزی درست و خوب نمی‌تواند به شما کمک کند هم یک سفر پربار را تجربه کنید و هم اینکه ارزان سفر کنید. سفر به‌خودی‌خود پر است از اتفاق‌های خارج از برنامه، تلاش کنید این اتفاق‌ها را به کمترین حد خود برسانید و یک سفر برنامه‌ریزی شده داشته باشید. مقصدها را مشخص کنید، مسیر‌ها را مشخص کنید، روشی که برای رسیدن به مقصد انتخاب می‌کنید را مشخص کنید و بودجه‌ای که برای هر مسیر قرار است خرج کنید را تعیین کنید. حتی می‌توانید بودجه خورد‌وخوراک یا خرید‌هایی که در مقصد انجام می‌دهید را هم مشخص کنید تا هیچ‌چیز خارج از کنترل نباشد.

برنامه ریزی سفر

با فلایتیو ارزان سفر کنید

مهم‌ترین ترفند‌هایی که برای داشتن سفر ارزان خارجی می‌توانید از آنها استفاده کنید را گفتیم، حالا وقت آن رسیده مقصد خودتان را انتخاب کنید و آماده سفر شوید. ما در فلایتیو همراه شما هستیم تا بتوانید یک سفر امن، راحت، خوب و به‌یاد‌ماندنی داشته باشید. فلایتیو سال‌ها است کاربردی‌ترین سایت برای سفر محسوب می‌شود که دست شما را برای انتخاب بهترین و ارزان‌ترین بلیط باز می‌کند. 

فلایتیو دارای متنوع‌ترین ساعات پروازی و پشتیبانی حین سفر از طریق واتس‌اَپ و تلگرام است. پشتیبانی بین‌المللی، قوی‌ترین موتور جست‌وجو و بهترین قیمت از جمله مهم‌ترین خدماتی است که فلایتیو تلاش می‌کند با استفاده از آنها سفر را برای هم‌وطنان ایرانی خود آسان کند. علاوه بر رزرو بلیط پرواز می‌توانید بهترین هتل‌های خارجی و داخلی با مناسب‌ترین قیمت‌ها را هم در فلایتیو پیدا کنید.

با نصب اپلیکیشن فلایتیو، به‌راحتی و با یک چشم به‌هم‌زدن می‌توانید به تنوع زیادی از بلیط‌های سفر داخلی و خارجی دسترسی داشته باشید. فلایتیو طی چندین سال فعالیت خود موفق شده است میلیون‌ها سفر را به فروش برساند و روزبه‌روز خانواده خود را بزرگ‌تر کند. شما هم با رزرو و خرید بلیط پرواز داخلی و خارجی به جمع خانواده بزرگ فلایتیو بپیوندید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.