معرفی کنسول های GBA ،PSP و 3DS Roms

کنسول PlayStation Portable

PlayStation Portable یا (PSP) یک کنسول قدیمی می باشد که توسط شرکت سونی در سال ۲۰۰۴ طراحی و معرفی شد. این کنسول به عنوان نسل هفتم کنسول ها در نظر گرفته می شود که در آن زمان با کنسول محبوب نینتندو به نام Nintendo DS رقابت میکرد.

کنسول PSP با داشتن ویژگی های جدید به سرعت توانست رقیب های خود مانند N-Gage را کنار بزند و به محبوب ترین کنسول ۲۰۰۳ تبدیل شود. بازی هایی با گرافیک بالا که تحت عنوان PSP Roms معروف هستند به خوبی توانست انتظارات کاربران را براورده کند.

بررسی کنسول GBA

 Game Boy Advance که با نام GBA نیز معروف است، یک کنسول ۳۲ بیتی می باشد که در سال ۲۰۰۱ در ژاپن معرفی شد.  تا سال ۲۰۱۰ ۸۱ میلیون نسخه از این کنسول در جهان فروخته شد و به یکی از محبوب ترین مینی کنسول های دنیا تبدیل شد. اما بعد از معرفی کنسول Nintendo DS که نسخه جدید کنسول به شمار می رفت فروش GBA نیز کاهش پیدا کرد. بازی ها یا Rom های این کنسول بیشتر با اسم GBA Roms Download  معروف هستند.

کنسول 3DS

کنسول محبوب Nintendo 3DS

و اما در نهایت به معرفی کنسول محبوب نینتندو به نام Nintendo 3DS می پردازیم. کنسول نینتندو 3DS در سال 2010 معرفی شد و به عنوان جایگزینی برای Nintendo DS به شمار می رفت. کنسول نسل هشتمی نینتندو رقیب اصلی کنسول پلی استیشن ویتا بود. دلیل اصلی نام گذاری این کسنول استفاده از تکنولوژی 3DS بدون استفاده از عینک های سه بعدی بود که برای اولین بار در این کنسول استفاده شد. Nintendo 3DS همراه با یک فروشگاه مخصوص بازی های نیتندو معرفی شد که در آن بازی های این کنسول با نام ۳DS CIA قابل دریافت بودند.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.