سررسید ۱۴۰۱

این دفترچه‌ها سوای نوع و شکل و طرحشان، به‌جهت ماهیت سال‌نامه‌ای بودنشان، نفیس و کاربردی محسوب می‌شوند. از سوی دیگر یکی از بهترین گزینه‌های تبلیغات برند مورد نظر بوده و تاثیری فوق‌العاده بر جذب مشتریان می‌گذارند. طرف هدیه‌گیرنده به مدت یکسال دارای یادگاری‌ای است که هر روز به یاد آن برند افتاده و اطلاعات دریافتی را به‌صورت کاملاً ناخودآگاه مرور می‌کند. 

همین عوامل موجب شده تا انتخاب از میان جزئیات تشکیل دفاتر سررسید مشکل‌تر شده و حساسیت پیرامون نوع کاغذ، نحوة طراحی، کیفیت صحافی و بسیاری از عوامل دیگر بالا رود. در مقاله پیش‌رو قصد داریم با این نکات در مورد سررسیدها آشنا شده و دیدی کلی برای انتخاب بهترین‌ها به‌شما بدهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

سررسید ۱۴۰۱ و کیفیت جزئیات ظاهری آن

در این بخش، تعدادی از آیتم‌های مهم در انتخاب ظواهر سررسیدها را برمی‌شماریم: 

کیفیت صحافی دفاتر سررسید

شاید یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تهیه و سفارش سال‌نامه‌ها آن هم از نوع سررسید، نوع و کیفیت صحافی آن‌ها باشد. به‌جهت ماهیت پراستفادة سررسید، عدم متلاشی شدن شیرازة دفاتر بسیار مهم بوده و نیازمن صحافی با کیفیت بالا است. 

مرغوبیت جلد دفاتر سررسید

با توجه به تنوع انواع جلدهای موجود در بازار اعم از مقوایی، چرمی پلاستیکی، چوبی و غیره، انتخاب جلد مرغوب در دید اولیه و زیبایی ظاهری دفترچه‌ها بسیار مؤثر است. سررسیدهای مجلد به چرم طبیعی دارای کیفیتی بالا، زیبایی فوق‌العاده اما هزینه‌ای هنگفت هستند. از سوی دیگر به‌دلیل نقض حقوق حیوانات مورد پسند بسیاری از اقشار جامعه نبوده و ترجیحاً با چرم‌ها مصنوعی جایگزین می‌شوند. جلدهای ترمو نیز که از خانوادة چرم مصنوعی اما به‌قطر بسیار نازکی هستند، دارای مرغوبیت بالایی بوده و برای جلد سررسید ۱۴۰۱، انتخابی نفیس به‌شمار می‌روند. 

نکتة قابل توجه در جلدهای ترمو، امکان تغییر رنگ آن‌ها متناسب با میزان حرارت است. همین گزینه موجب شده تا دست طراح و سفارش‌دهنده در هماهنگی میان رنگ جلد، لوگوی برند و رنگ سازمانی آن‌ها بازتر شده و زیبایی و اثرگذاری فوق‌العاده‌ای میان این هماهنگی ایجاد گردد. 

انتخاب بعدی از میان جلدهای طرح جیر است که در عین زیبایی از تنوع رنگی بالایی نیز برخوردارند. جلدهای گالینور در واقع مجموعه‌ای متراکم از کاغذهای لایه لایه شده و پوشانده شده با پوششی از پلاستیک PVC هستند. 

تنوع رنگی، طرحی و قیمت مقرون‌به‌صرفه آن باعث شده یکی از جلدهای محبوب بازار به‌حساب آید. در تولید سررسیدها نیز از این مدل جلد به‌تعداد انبوهی استفاده می‌شود. جلدهای سلفونی از جمله جلدهای پلاستیکی‌ای هستند که مرغوبیت آن‌ها به حد زیادی بستگی به کیفیت چاپ دارد. نکتة مثبت این جلدها، قابلیت تنوع رنگی و چاپی بر روی این جلدها است.

سررسید

کیفیت کاغذهای مورد استفاده در سررسید ۱۴۰۱

سوای ظاهر سررسیدها، توجه به نوع کاغذ به‌کار رفته داخل آن نیز بسیار مهم است. از آن‌جایی‌که کاغذهای وارداتی بالأخص از کشورهای شرق آسیا فراوانند، گزینة خوبی برای استفاده در سررسیدها به‌شمار می‌آیند. کاغذها با توجه به کیفیت تولیدشان به انواع مختلفی از جمله گلاسه،‌ کاغذ سفید، کاغذ کرم و بسیاری دیگر تقسیم‌ می‌شوند. نوع کاغذ استفاده شده در سررسیدها به بودجة سفارش‌دهنده بستگی داشته و می‌تواند در کیفیت نهایی دفترچه‌ها تاثیرگذار باشد. 

 چگونگی حک لوگو بر روی جلدهای سررسید

از جمله متداول‌ترین کاربردهای چاپ سررسید، ارائة آن به مشتریان،‌ شرکای تجاری و بازاریابان بیزینس‌های مختلف است. به همین علت تقدیم هدایا با درج لوگوی برند بر روی سررسید ۱۴۰۱ امری بسیار مهم بوده و جهت شناسایی و معرفی سازمانی هدیه‌دهنده واجب و حیاتی است. حک این لوگو باید در جای مناسب،‌ به‌شکل چشمگیر و بسیار تخصصی بوده و نظر بیننده را در همان نگاه اول جلب کند. 

به‌همین علت جهت طراحی و قراردهی محل لوگو بر روی سررسیدها، ساعت‌ها فکر و مباحثه انجام می‌شود. به‌جهت اهمیت این موضوع، نکاتی در مورد ویژگی‌های حک لوگو بر روی جلدهای دفاتر سال‌نامه و سررسید را مرور می‌کنیم.

ویژگی‌های مهم در حک لوگو بر روی جلد

• لیزر مستقیم روی جلد یکی از متداول‌ترین انواع لیزر حک لوگو بر روی سال‌نامه‌ها و سررسیدها است. کیفیت انجام این لیزر به عواملی مختلفی همچون نوع جلد، جنس متریال به‌کار رفته و نوع دستگاه‌های مورد استفاده بستگی دارد. 

• جنس و متریال مورد استفاده برای جلد دفترچه، تاثیر مستقیمی بر روی امکان حک و نمایش لوگو خواهد گذاشت. هرچقدر جنس به‌کار رفته در جلدها مرغوب‌تر باشد، جلوة لوگوی حک شده بالاتر می‌رود. 

• نوع دستگاه لیزری که کار حک را انجام می‌دهد، در نتیجة کار بسیار تاثیرگذار است. چنانچه عملکرد این دستگاه‌های لیزر ضعیف باشد، لوگو و طرح‌های حک شده نیز از استاندارد پایین‌تری برخوردار است. پس در مورد نوع دستگاه مورد استفاده در چاپ لوگو تحقیق کرده و به‌آن دقت کنید. 

• برای گرفتن نتیجه قابل قبول و با کیفیت از حک لوگو بر روی سررسید، لازم است زمان و دقت بسیاری به‌کار رود. تعجیل در چنین عملیات‌های حساسی به‌نفع سفارش‌دهنده نبوده و نتیجة کار را دچار مشکل می‌کند. با صرف دقت، زمان و هزینة مناسب نسبت به انتخاب بهترین دستگاه لیزر مورد استفاده، خروجی کار یا همان سررسید ۱۴۰۱ فوق‌العاده خواهد بود. 

• درج و اتصال پلاک‌های فلزی به‌عنوان لوگوی به‌کار رفته بر روی سررسیدها می‌تواند انتخاب بهینة دیگری در این زمینه باشد. بدین ترتیب لوگو بر روی قطعة فلزی درج شده و نیازی به حک روی جلد ندارد. این قطعات فلزی غالباً‌از جنس استیل بوده و در ابعاد و فرم‌های متنوعی تولید می‌شوند. 

• حک لوگو از طریق حرارت و فشار بر روی جلد روشی کلاسیک و قدیمی برای چنین کاری است. بهترین نوع جلد متناسب با این کار جلدهای چرمی هستند که به‌خوبی طرح را در خود جذب کرده و نمایش می‌دهند.

حسن ختام

سررسیدها هدایایی فوق‌العاده و تاثیرگذار در آیندة بیزینس‌های تجاری هستند. به‌همین علت انتخاب از میان گزینه‌های متنوع جزئیات آن، موجب بالا رفتن کیفیت این دفاتر می‌شود. همین موضوع باعث شده تا صاحبان مشاغل به‌این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشند و برای انتخاب بهترین متریال‌های مورد استفاده دقت کنند. مواردی همچون: نوع کاغذ، نوع صحافی، نحوة درج لوگو و جنس جلدهای به‌کار رفته در این دفاتر. اگر شما نیز دارای تجارتی هستید و ترجیح می‌دهید در همین ابتدای سال نو، پایه‌های بیزینسی خود را محکم کنید، پیشنهاد ما به‌شما انتخاب در این حوزه است.

مجموعه پارت، تمامی این انواع سررسید را با نهایت دقت و کیفیت به دست مشتریان می‌رساند. این مجموعه حتی در زمینه چاپ سررسید اختصاصی هم به کمک مشتریان خود می‌آید. استفاده از انواع جلد، اضافه کردن لت تبلیغاتی داخل سررسید، چاپ لوگو در تمامی صفحات داخلی، حک لوگو برروی سررسید و چاپ آستر اختصاصی از خدمات ویژه و اختصاصی مجتمع چاپ و بسته‌بندی پارت به شمار می‌رود. مشتریان این مجموعه می‌توانند برای اطلاع از قیمت انواع سررسید اختصاصی ، فرم ثبت درخواست سفارش را پر کنند یا حتی برای سفارش سررسید آنلاین با مجتمع چاپ و بسته‌بندی پارت به شماره تلفن 02188500898 تماس بگیرند. مشاوران متخصص این مجموعه نیز در اسرع وقت اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار خواهند داد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.