چگونه بهترین بیمه بدنه را انتخاب کنیم؟

در این مدت، از هر کانال ممکن درباره انواع ماشین، مدل آنها، میزان کارکرد و ایمنی، تحقیق و پرس‌وجو می‌کنیم. بارها سایت‌های خرید و فروش ماشین را زیر و رو می‌کنیم. با فروشنده‌ها و افراد خبره حرف می‌زنیم تا دست آخر بتوانیم همان ماشینی را بخریم که با توجه به بودجه‌مان بهترین گزینه موجود در بازار باشد. 

اما وقتی پای خرید بیمه برای همین ماشین به میان کشیده می‌شود دیگر حساسیت‌ها از میان می‌رود. عموما همان طرح بیمه‌ای خریداری می‌شود که نماینده بیمه آن را به مشتری‌ها پیشنهاد می‌کند. در صورتی که زیر و بم سقف انواع تعهدات آن حتما باید پیش از خرید به خریدار بیمه یا بیمه‌گذار توضیح داده شود. 

اهمیت خرید بیمه مناسب برای ماشین، زمانی وارد صحنه می‌شود که حادثه‌ای برای ماشین‌مان اتفاق بیافتد و ما به عنوان خریدار بیمه بخشی از روند تلاش برای جبران خسارت باشیم. 

در چنین حالتی پشیمانی و ناامیدی از ناکارآمدی برخی از بیمه‌ها فایده‌ای ندارد. در مقابل باید از چنین اتفاقی درس بگیریم تا از این به بعد در زمینه خرید بیمه مناسب دقت کافی را به کار ببریم و سرسری از کنار برخی اصطلاحات بیمه‌ای و سقف تعهدات آنها نگذریم. 

انتخاب با چشمان کاملا باز

دو نوع بیمه مرتبط با ماشین هست که تهیه یکی از آنها اجباری است و خرید دیگری را به اختیار صاحب ماشین گذاشته‌‌اند.

بیمه شخص ثالث چون مرتبط با فردی است که ممکن است از سوی ماشین و راننده دچار خسارت شود حتما باید تهیه شود و نداشتن این نوع بیمه، غیرقانونی است و جریمه به همراه دارد. 

اما خرید بیمه بدنه خودرو الزامی از سوی قانون ندارد. تنها کافی است بالا رفتن قیمت ماشین و قطعات آن در دو سال اخیر را رصد کنیم تا متوجه شویم بعد از خرید بیمه شخص ثالث، عاقلانه‌ترین کار خرید بیمه بدنه‌ای است که بتواند در مواقع لزوم از ما و جیب‌مان حمایت کند. خرید بیمه مناسب و درست، معیارهایی دارد که حتما باید آنها را مدنظر قرار دهیم.

ارائه خدمات: مهمترین عاملی که هنگام خرید بیمه بدنه ماشین باید مدنظر قرار داد، نحوه ارائه خدمات از سوی شرکت‌های بیمه است. برای مقایسه آسان میان شرکت‌ها و طرح‌های مختلف بیمه‌ای می‌توان مواردی مثل قدمت شرکت بیمه، نظرات مشتری‌ها، در دسترس بودن طرح‌ها به صورت آنلاین و میزان رضایت از شرکت بیمه را مورد بررسی قرار دهیم تا در مرحله مقایسه با دید بازتری دست به انتخاب بزنیم. 

امکان مقایسه آنلاین: وقتی تعداد شرکت‌های بیمه زیاد باشد، طرح‌های ارائه شده از سوی آنها هم متفاوت می‌شود. در نتیجه، تصمیم‌گیری هم مشکل خواهد شد. بهترین کار، مراجعه به سایت‌هایی است که اکثر این طرح‌ها را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند تا فرصتی برای مطالعه و مقایسه میان طرح‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های بیمه وجود داشته باشد. در این مرحله می‌توان میزان پوشش طرح‌های بیمه بدنه را ارزیابی کرد و با توجه به قیمت خرید درباره تهیه بهترین گزینه تصمیم‌گیری کرد. 

بیمه-بدنه

پوشش‌های اضافی: بیمه بدنه دو نوع پوشش اصلی و پوشش اضافی دارد که تفاوت هر طرح، در نحوه ارائه پوشش اضافی آن مشخص می‌شود. 

در صورتی که ماشین در اثر آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار (آصا) خسارت ببیند یا به سرقت برود یا واژگون شود یا با جسم ثابت و متحرک برخورد کند؛ خسارت‌های وارد شده به آن تحت عنوان پوشش‌های اصلی بیمه بدنه در هر شرایطی جبران می‌شود. 

اما خسارت‌های دیگر از جمله سایر بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله، پاشیده شدن رنگ و اسید به بدنه ماشین، به سرقت رفتن قطعات، نوسانات قیمت بازار و شکستن شیشه و چند مورد دیگر بخشی از پوشش‌های اضافی بیمه بدنه است که برای خرید آنها باید حق بیمه دیگری پرداخت شود. 

هنگام خرید بیمه بدنه باید دقت کرد تا پوششی را انتخاب کنیم که اکثر این موارد را در بهترین نوع خدمات در بر بگیرد. قطعا با انتخاب هر یک از این طرح‌ها نرخ بیمه بدنه نیز تغییر خواهد کرد. 

دسترسی به تمامی این ویژگی‌ها برای خرید عاقلانه و کاربردی بیمه بدنه آسان است. کافی است وارد سایت بیمه‌بازار شوید و شرایط و سقف پوشش انواع پوشش بیمه در شرکت‌های مختلف را بررسی و مطالعه کنید و در مرحله بعد، با معلومات کافی برای خرید بیمه بدنه مناسب تصمیم بگیرید. اگر هم در این زمینه سوالی پیش آمد می‌توانید آن را با پشتیبانی ۲۴ ساعته سایت در میان بگذارید. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.