سؤالات متداول کارفرمایان از کارشناسان سئو نیکان وب

هزینه یک پروژه سئو در نیکان وب چگونه محاسبه می‌شود؟

برای مشخص کردن هزینه یک پروژه سئو در ابتدا باید سه مورد مشخص شود:

کلمات کلیدی‌تان برای رتبه گرفتن در گوگل چیست؟

هدف شما کسب چه جایگاهی در صفحه سرچ گوگل است؟

مدت زمانی که می‌خواهید تا به هدف سئو خود برسید چقدر است؟

پس از تعیین کلمات کلیدی اصلی و بررسی آن‌ها و همچنین تعیین جایگاه هدف در نتایج جست‌وجو در گوگل برای آن کلمه، می‌توان به مرحله قیمت‌گذاری آن پروژه رسید. شرکت نیکان وب به‌صورت رایگان کلمات کلیدی اصلی کسب‌وکار شما را با ابزار گوگل کیورد پلنر بررسی می‌کند و تعداد جستجوی ماهانه کلمات و سختی رقابت در آن‌ها را ارزیابی می‌کند.

بر همین اساس و طبق داده‌های جمع‌آوری‌شده، پروژه سئو شما تعیین قیمت خواهد شد که به‌صورت ماهانه قسط بندی می‌شود. بعد از مدتی که سایت در کلمات مدنظر به جایگاه توافق شده رسید، متخصصین سئو نیکان وب وظیفه حفظ آن جایگاه را خواهند داشت.

آیا نیکان وب سئو تضمینی ارائه می‌دهد؟

تعدادی از شرکت‌ها و سئوکاران بر این باور هستند که در سئو تضمین وجود ندارد و تعدادی نیز بر این باور هستند که سئو بدون تضمین بی‌معنا است! به اعتقاد نیکان وب ، یک پروژه سئو و قرارداد سئو بدون تضمین بی‌معنا است، زیرا که برای کارفرماها و مشتریان مسیر انجام سئو و روش‌های مختلف تفاوتی نمی‌کند و تنها چیزی که مهم است این است که نتیجه مدنظر در توافق حاصل شود.

یعنی قبل از شروع پروژه باید هزینه، زمان مورد نیاز برای رسیدن به جایگاه درخواست شده و کلمات کلیدی اصلی مشخص بشوند تا مسیر کار با شفافیت تمام، هم برای کارفرما و هم برای متخصصین سئو مشخص شود و ابهامی باقی نماند. همچنین در قرارداد باید مشخص شود که در صورت محقق نشدن و تأخیر در وظایف طرفین قرارداد، زیان و خسارت وارد شده چگونه بایستی جبران شود.

قرارداد تضمینی سئو به معنای تحقق صددرصدی مفاد قرارداد نیست، زیرا که در بعضی مواقع ممکن است اهداف مشخص شده محقق نشوند؛ بلکه به این معنی است که در صورت به نتیجه نرسیدن پروژه، کارفرما خسارتی نخواهد دید و هزینه قرارداد به‌صورت کامل به اوعودت داده می‌شود.

یک سایت با هزاران رپورتاژ در سایت‌های مختلف، هزاران بک لینک متفاوت، تعداد زیادی مقاله و بهترین روش‌های بهینه‌سازی اگر نتیجه‌ای نگیرد، هیچ ارزشی نخواهد داشت! پس تنها چیز مهم در این قراردادها رسیدن به نتیجه مطلوب مدنظر است.

چگونه می‌توان فهمید که در کسب‌وکارمان هزینه‌کردن برای سئو توجیه اقتصادی دارد یا نه؟

بدیهی است که سئو و تبلیغات اینترنتی در تمام زمینه‌ها صرفه اقتصادی ندارد. پس باید قبل از بستن پروژه‌های سئو با کمک ابزارهایی مثل گوگل کیورد پلنر و تبلیغات کلیکی گوگل میزان رقابت و درآمدزایی کلمات کلیدی اصلی کسب‌وکار خود را بررسی کرد. برای استفاده از ابزار google keyword planner نیاز است اکانت تأیید شده گوگل ادز داشته باشید.

کارشناسان نیکان وب قبل از هر قرارداد، سایت و کسب‌وکار شما را با این ابزارها و سایر روش‌ها به طور کاملاً رایگان تحلیل می‌کنند و مدارک آن را به صورت مستند برای شما ارسال می‌کنند تا متوجه شوید که هزینه کردن برای سئو در کسب‌وکارتان صرفه اقتصادی دارد یا خیر.

زمان رسیدن به رتبه‌های اول گوگل چقدر است؟

زمان انجام پروژه‌های سئو از شخص به شخص و از کلمه به کلمه متفاوت خواهد بود. اما به طور میانگین این زمان چیزی بین ۳ الی ۵ ماه می‌باشد تا به جایگاه‌های توافق شده برسد. با توجه به الگوریتم جدید گوگل و آپدیت‌های جدید آن در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تغییراتی به وجود آمده است که می‌توان بعضاً حتی زودتر از ۳ ماه به رتبه‌های مدنظر رسید. برای بررسی دقیق‌تر در کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار شما، با تیم پشتیبانی نیکان وب تماس برقرار کرده تا کلمات کلیدی شما را آنالیز و زمان تخمینی آن را به شما اعلام کنند.

آیا سئو در نیکان وب کلاه سفید است؟

قراردادهای سئو در شرکت نیکان وب به این صورت است که بعد از تحقق جایگاه‌های کلمات کلیدی، پشتیبانی سئو سایت شما شروع می‌شود و حفظ جایگاه‌های کلمات کلیدی‌تان توسط کارشناس‌ها تضمین می‌گردد. به همین دلیل هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که  از روش‌های کلاه سیاه و تقلبی استفاده شود. سئو کلاه سیاه می‌تواند در مدت زمان کمی سایت شما را به نتایج اول برساند اما به همان سرعت بالا آمدن سایت شما، از نتایج گوگل حذف خواهید شد! با توجه به تضمین حفظ جایگاه سایت توسط نیکان وب، به هیچ عنوان از روش‌های کلاه سیاه و تقلبی استفاده نخواهد شد.

سایت مرجع: nikanweb

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.