چه زمانی مناسب خرید آپارتمان در اندیشه است؟

 آب و هوای عالی و همچنین برخورداری از امکانات رفاهی مطلوب از جمله ویژگی‌های این شهرک هستند. ما در این رپورتاژ آگهی از سیر تا پیاز، این موضوع را بررسی خواهیم کرد و به پرسش چه زمانی مناسب خرید آپارتمان در اندیشه است؟  پاسخ خواهیم داد. همراه ما بمانید.

شهرک اندیشه کجاست؟

از نظر موقعیت جغرافیایی این شهرک در اطراف تهران و در بخش مرکزی شهریار واقع گشته است. فاصله آن با تهران ۷ کیلومتر، فاصله آن با کرج ۴ کیلومتر و فاصله آن با شمال غرب شهریار ۳ کیلومتر برآورد می‌شود.  نوین شهر نام دیگر این شهرک است و در حال حاضر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. گفتنی است که ۶ فاز این شهرک طبق قوانین جدید شهرسازی طراحی و ساخته شده‌اند.

چرا شهرک اندیشه ساخته شد؟

کنترل جمعیت شهر تهران، مهم‌ترین هدف طراحی و ایجاد این شهرک بود. جلوگیری از حاشیه‌نشینی و ممانعت از گسترش انواع ناهنجاری‌های اجتماعی، و ایجاد تعادل در اکولوژی منطقه از دیگر اهداف ساخت این شهر جدید محسوب می‌شوند.

برای خرید آپارتمان در اندیشه چه فاکتورهایی را باید در نظر گرفت؟

اولین و مهم‌ترین فاکتور برای خرید خانه، میزان بودجه‌ای است که در اختیار قرار دارد. بعد از در نظر گرفتن بودجه می‌توان سایر موارد را اضافه و یا حذف نمود. به‌عنوان مثال دسترسی به وسایل حمل و نقل، دسترسی به مراکز آموزشی، دسترسی به مراکز بهداشتی و درمانی، آب و هوا، امکانات رفاهی و... از جمله فاکتورها و به اصطلاح آپشن‌هایی هستند که برای خرید آپارتمان در اندیشه بایستی آن‌ها را لحاظ نمود.

 

فازهای شهرک اندیشه تهران به تفکیک:

فاز ۱

اگر به‌منظور خرید آپارتمان در اندیشه، فاز 1 مورد نظر شماست لازم است بدانید که بافت در این منطقه سنتی و قدیمی است. شهرک‌های مریم، المهدی، و رفاه از جمله مناطق در این فاز به حساب می‌آیند. همچنین گفتنی است که مهاجرت مثبت به شهرک اندیشه باعث گشته تا بسیاری از منازل در این فاز از حالت ویلایی و حیاط‌دار خارج شده و حالت آپارتمانی بگیرند.

فاز ۲

فاز دوم این شهرک در دهه 70 ساخته شد. در واقع ساختن خانه برای فرهنگیان عامل اصلی ایجاد این فاز بود. متراژ خانه در این فاز عمدتاً بالا بوده و چون متراژ بالا به سرمایه بیشتری برای خرید نیاز دارد، تقاضا برای خرید خانه در این فاز عموماً کم است. اگر به‌منظور خرید آپارتمان در اندیشه، فاز 2 مورد نظر شماست لازم است بدانید که سیستم شهرسازی در این منطقه منظم‌تر از سایر فازها است و رفت و آمد در آن عموماً کم است.

فاز ۳

شروع ساخت فاز سوم شهرک اندیشه از ابتدای دهه 70 آغاز شد. گفتنی است که طراحی مجتمع‌های مسکونی فاز 3 شهرک اندیشه بسیار جدید و مدرن بوده و زیر ساخت‌های آن بسیار مطلوب و بهینه هستند.

لازم به ذکر است که مجتمع‌های تجاری میلاد، نور، نگارستان و... همگی در این فاز بنا شده‌اند. علاوه‌بر اینها مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی و همچنین بوستان‌های فراوانی در این منطقه دایر گشته‌اند. که برای ساخت همه‌ی آن‌ها از بهترین و مدرن‌ترین اصول شهرسازی الگوبرداری شده است. گفتنی است که شهرک صدف در فاز 3 واقع است و خرید آپارتمان در شهرک صدف اندیشه طرفداران و متقاضیان زیادی دارد. دلیل این امر امکانات رفاهی متعدد موجود در این شهرک تعریف شده است.

فاز ۴

اغلب بناهای فاز 4 شهرک اندیشه، سازمانی بوده و ملک‌های ویلایی زیادی در این فاز ساخته شده‌اند. همچنین گفتنی است بازار بزرگ ایرانی اسلامی، که یکی از جاذبه‌های شهرک اندیشه هست در این فاز واقع شده است. دلیل جذابیت این بازار، شباهت آن به میدان نقش جهان اصفهان تعریف شده. لازم به ذکر است که قلب اقتصادی فاز 4 عنوان این بازار است. لذا با وجود قابلیت‌های متعدد به نظر می‌رسد که خرید آپارتمان در فاز 4 شهرک اندیشه،  انتخابی مقرون‌به‌صرفه تلقی شود.

فاز ۵

فاز 5 این شهرک مساحتی قریب به 194 هکتار داشته و در کنار جاده کرج شهریار واقع است. فرهنگسرای سعدی، مجتمع‌های تجاری، مدارس، بوستان‌ها و مساجد از جمله امکانات رفاهی فاز 5 شهرک اندیشه هستند. گفتنی است که خانه‌های موجود در این فاز ویلایی و آپارتمانی بوده و غالباً متراژ بالایی دارند. اگر به‌منظور خرید آپارتمان در اندیشه، فاز 5 مورد نظر شماست لازم به ذکر است که، محله‌های این فاز نسبت به سایر فاز‌ها کم جمعیت‌تر بوده و از اینرو آرامش و سکون در این فاز بیشتر است.

فاز ۶

به‌دلیل خصوصی بودن این فاز، عموما شهرداری به زمین‌های موجود در آن مجوز ساخت نمی‌دهد. اگر به منظور خرید آپارتمان در اندیشه، فاز 6 مورد نظر شماست لازم است به این نکته واقف باشید.

نتیجه اینکه:

  • خرید آپارتمان در اندیشه امروزه طرفداران زیادی دارد. استقبال از این امر از دلایل متعددی پیروی می‌کند.

  • از جمله این دلایل می‌توان به قیمت سرسام‌آور خانه در تهران و نزدیکی به پایتخت اشاره کرد.

  • خانه‌های شهرک اندیشه در 6 فاز ساخته شده‌اند که هر کدام ویژگی‌ها و شرایط مختص به خودشان را دارا هستند.

در این رپورتاژ آگهی از شهرک اندیشه گفتیم. شما می‌توانید برای دریافت پاسخِ سؤال (چه زمانی مناسب خرید آپارتمان در اندیشه است؟) به سایت maskankian مراجعه کرده و از خدمات مشاوره املاک اندیشه بهره ببرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.