مروری بر بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های استخدامی ایرانی در سال ۱۴۰۱

 احتمالاً برای کاریابی در شهر خود روش‌های مختلفی را نیز امتحان کرده‌اید. در این میان یکی از بهترین راه‌های یافتن آگهی‌های استخدامی در شهر محل زندگی، مراجعه به یکی از سایت‌های کاریابی است.

باتوجه به مزیت‌های فراوانی که این روش کاریابی دارد، در سال‌های اخیر شاهد افزایش استقبال کارجویان از این سایت‌ها بوده‌ایم. برخی از سایت‌های استخدامی نیز اقدام به انتشار اپلیکیشن کاریابی کرده‌اند.

اما تا چه اندازه با خدماتی که سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کاریابی ارائه می‌دهند آشنایی دارید؟ برای دریافت پاسخ این سوال بهتر است مروری بر بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های استخدامی ایرانی در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم.

مطالعه این مطلب می‌تواند شما را با مهم‌ترین خدماتی که این اپلیکیشن‌ها و سایت‌های استخدامی ارائه می‌دهند، آشنا نماید. پس با مطالعه ادامه این مطلب همراه ما باشید.

چرا اپلیکیشن‌ها و سایت‌های استخدامی گزینه بهتری برای کاریابی هستند؟

اگرچه ممکن است بتوانید آگهی‌های استخدامی را از سایت‌ها یا منابع مختلفی دریافت نمایید، اما تنها برخی از منابع هستند که همواره جدیدترین فرصت‌های استخدامی را منتشر می‌کنند. از آنجایی که اپلیکیشن‌ها و سایت‌های کاریابی به شکل تخصصی به موضوع کاریابی و استخدام می‌پردازند، منطقی است که برای کاریابی نیز به این اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها مراجعه کنیم.

اما بهترین سایت‌های استخدامی همواره مزایای دیگری نیز در مقایسه با سایر روش‌های کاریابی دارند. این سایت‌ها آگهی‌های استخدامی را به‌صورت روزانه منتشر می‌کنند. همچنین، امکان مشاهده رایگان آگهی‌های استخدامی برای افراد جویای کار نیز وجود دارد. 

این درحالی است که کاربران سایت‌های کاریابی می‌توانند ضمن مشاهده جدیدترین فرصت‌های استخدامی در تمام گروه‌های شغلی، آگهی‌های شغلی مربوط به روزهای گذشته را نیز مشاهده کنند. همچنین برخی از بهترین سایت‌های کاریابی در ایران، نرم‌افزار استخدامی نیز ارائه کرده‌اند. بنابراین سایت‌های استخدامی مزایای قابل‌توجهی در مقایسه با دیگر روش‌های کاریابی دارند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های کاریابی، حتماً ادامه مطلب را مطالعه کنید.

بهترین سایت‌های استخدامی و اپلیکیشن‌های کاریابی در ایران کدامند؟

در ادامه این مقاله به معرفی بهترین سایت‌های استخدامی و اپلیکیشن‌های کاریابی در ایران خواهیم پرداخت. به شکلی که با معرفی ویژگی‌ها و خدماتی که این اپلیکیشن‌ها و سایت‌های استخدامی ارائه می‌دهند، امکان تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین گزینه جهت کاریابی نیز وجود خواهد داشت.

پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به هر یک از سایت‌های کاریابی و اپلیکیشن‌های استخدامی مطرح‌شده در این مقاله، خود نیز به مقایسه خدمات ارائه شده بپردازید. به طورکلی بهترین سایت‌های استخدامی و اپلیکیشن‌های کاریابی که به صورت تخصصی در حوزه کاریابی در ایران فعالیت می‌کنند عبارتند از:

- سایت و اپلیکیشن ایران استخدام

- سایت ایران تلنت

- اپلیکیشن و سایت ای استخدام

- اپلیکیشن و سایت جاب ویژن

- سایت جابینجا

ایران استخدام

سایت ایران استخدام یکی از سایت‌های کاریابی در ایران است که با ارائه خدمات مختلف در حوزه کاریابی و استخدام، توانسته است نظر افراد جویای کار را به خود جلب نماید. این سایت دارای نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. یکی از اقدامات جالبی که این سایت در کنار انتشار آگهی‌های استخدامی روزانه انجام داده است، ارائه تجربیات کارجویان در زمینه گزینش و شرکت در آزمون‌های استخدامی مختلف است.

البته باتوجه به تاریخ به‌روز رسانی که در سایت ایران استخدام درج شده است، ممکن است این تجربیات برای برخی از آزمون‌های استخدامی کنونی کارایی مورد انتظار را نداشته باشند. نکته دیگری که در رابطه با سایت ایران استخدام وجود دارد، امکان دریافت روزانه آگهی‌های استخدامی از طریق ایمیل و پیامک است. اما برای فعال‌سازی این سرویس، کاربران باید هزینه متناسب با خدمت مورد نظر خود را پرداخت نمایند.

از دیگر خدمات این سایت کاریابی که می‌توان آن را برای کارجویان بسیار مفید دانست، ساخت و انتشار رایگان اپلیکیشن کاریابی است. سایت ایران استخدام با طراحی و ساخت یک اپلیکیشن کاریابی که امکان نصب و راه‌اندازی آن روی محیط‌های ویندوز، آی او اس و اندروید نیز وجود دارد، امکان کاریابی را برای کارجویان راحت‌تر کرده است. برخی از ویژگی‌های این اپلیکیشن عبارتند از:

- اشتراک‌گذاری آگهی‌های استخدامی

- امکان شخصی‌سازی جستجو

- دریافت جدیدترین اخبار استخدامی و اشتغال کارمندان و کارگران

- امکان دریافت فرصت‌های استخدامی بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های معتبر خصوصی

- ذخیره‌سازی آگهی‌های شغلی مورد نظر کاربران

اما امکان دریافت آگهی‌های استخدامی از طریق شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام نیز وجود دارد. همچنین کارجویان می‌توانند برای ساخت رزومه‌های خود از رزومه ساز آنلاین سایت ایران استخدام نیز استفاده کنند.

ایران تلنت

یکی از بهترین سایت‌های استخدامی در ایران، سایت ایران تلنت است. بسیاری از برندها و شرکت‌های معتبر مانند تکدانه، مجتمع صنعتی ماموت، گروه صنعتی گلرنگ و عمران آذرستان، آگهی‌های استخدامی خود را در سایت ایران تلنت منتشر می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های جالب‌توجه در سایت ایران تلنت، نمایش بیشترین جستجوها است. به شکلی که ممکن است یک عنوان شغلی، نام منطقه یا صنعتی خاص، جزء مواردی باشند که در این فهرست به کاربران نمایش داده می‌شوند. بنابراین در سایت ایران تلنت می‌توانید از موضوعاتی که بیشتر موردتوجه کاربران قرار گرفته‌اند نیز مطلع شوید.

چنانچه قبلاً در سایت ایران تلنت ثبت نام کرده باشید، فرصت‌های شغلی متناسب با مدرک تحصیلی و مهارت‌ها، به صورت جداگانه به شما پیشنهاد می‌شوند. البته همواره شما می‌توانید از قسمت جستجو در سایت ایران تلنت، آگهی‌های استخدامی مرتبط با عنوان شغلی یا نام شرکت مورد نظر خود را پیدا کنید.

نکته دیگر درباره سایت ایران تلنت، انتشار آگهی‌های استخدامی به زبان انگلیسی در این سایت کاریابی است. بنابراین اگر به زبان انگلیسی آشنایی دارید، می‌توانید فرصت‌های استخدامی که به زبان انگلیسی در سایت ایران تلنت منتشر می‌شوند نیز مشاهده کنید. 

همچنین امکان مشاهده فرصت‌های استخدامی دلخواه شما از طریق شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و لینکدین ایران تلنت نیز وجود دارد. برخی دیگر از خدماتی که سایت ایران تلنت به کارجویان ارائه می‌دهد عبارتند از:

- ساخت رزومه به زبان انگلیسی و فارسی با استفاده از رزومه ساز آنلاین

- امکان محاسبه حقوق و دستمزد

- امکان استفاده از آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی

- شرکت در آزمون شخصیت شناسی MBTI

- معرفی شرکت‌های معتبر

- انتشار مطالب آموزشی مفید در حوزه کاریابی و استخدام

سایت ای استخدام

اگر بخواهیم مروری بر بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های استخدامی ایرانی در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم، حتماً باید به سایت ای استخدام و اپلیکیشن آن نیز اشاره کنیم. سایت ای استخدام یکی از بهترین سایت‌های استخدامی در ایران است که علاوه بر انتشار آگهی‌های استخدامی شرکت‌های معتبر خصوصی، به انتشار آگهی‌های شغلی و اخبار استخدامی سازمان‌های دولتی نیز می‌پردازد.

یکی از ویژگی‌های موردتوجه در سایت ای استخدام، امکان استفاده از تقویم استخدامی سایت ای استخدام است. با مراجعه به این صفحه، در هر زمان می‌توانید از تاریخ ثبت نام، تاریخ دریافت کارت شرکت در آزمون استخدامی و تاریخ مصاحبه شرکت‌های معتبر دولتی و خصوصی باخبر شوید.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم سایت ای استخدام، ارائه آزمون‌های متنوع شخصیت شناسی است. آزمون شخصیت شناسی MBTI، آزمون هوش ریون، آزمون شخصیت شناسی دیسک و آزمون شخصیت شناسی هالند، جزء آزمون‌هایی هستند که در سایت ای استخدام قرار گرفته‌اند. 

استفاده از این آزمون‌های هوش و شخصیت شناسی می‌تواند ضمن آشنایی شما با خصوصیت‌ها و علایقی که دارید، در انتخاب شغل مناسب و کاریابی سریع‌تر نیز به شما کمک نماید. در حال حاضر آزمون شخصیت شناسی MBTI و آزمون هوش ریون در سایت ای استخدام رایگان هستند. دیگر مزیت‌های استفاده از سایت ای استخدام عبارتند از:

- امکان استفاده از یک رزومه ساز حرفه ای برای ساخت رزومه کاری با قالب‌های مختلف

- دریافت نمونه سوالات استخدامی

- امکان مشاهده بهترین شرکت‌های ایرانی بر اساس حوزه فعالیت آنها

- دانلود رایگان اپلیکیشن کاریابی سایت ای استخدام

- نمایش استخدام‌های سراسری

- نمایش فرصت‌های استخدامی بانک‌ها

- اطلاع از اخبار استخدامی

جاب ویژن

یکی از بهترین سایت‌های استخدامی در ایران که اقدام به انتشار آگهی‌های استخدامی شرکت‌های معتبر می‌کند، سایت جاب ویژن است. سایت جاب ویژن که به‌عنوان محصولی دانش‌بنیان نیز معرفی شده است، توانسته است مجوز رسمی کاریابی الکترونیکی را از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی دریافت کند.

در سایت جاب ویژن کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت فرصت‌های شغلی، به‌راحتی از تمام آگهی‌های استخدامی جدید مرتبط با تخصص خود مطلع شوند. در صورت ثبت نام در سایت و تکمیل پروفایل، امکان ارسال سریع و راحت رزومه نیز برای کاربران وجود دارد. خوب است بدانید که ثبت نام و ارسال رزومه در سایت جاب ویژن کاملاً رایگان است.

اما یکی از ویژگی‌های برتر سایت جاب ویژن مربوط به بخش جستجوی سایت است. با کلیک روی گزینه «جستجوی پیشرفته»، امکان جستجوی فرصت‌های استخدامی به شکل دقیق‌تر وجود خواهد داشت. جستجو بر اساس عنوان شغلی، گروه شغلی، شهر، سابقه کاری مورد نیاز، حقوق، نوع همکاری، سطح ارشدیت و زمان انتشار آگهی استخدام، تنها برخی از قابلیت‌های منحصر به فرد مرتبط با بخش جستجوی سایت جاب ویژن است.

یکی دیگر از ویژگی‌های سایت جاب ویژن، معرفی دوره‌های آموزشی برای تقویت مهارت‌ها و توانمندی‌های کارجویان است. با مراجعه به قسمت «توانمندتر شو» در سایت جاب ویژن، می‌توانید از دوره‌های آموزشی که موسسات معتبر برگزار می‌کنند نیز مطلع شوید. در ادامه برخی دیگر از امکانات و خدمات سایت جاب ویژن آورده شده است:

- دریافت رایگان اپلیکیشن کاریابی

- ارائه مطالب آموزشی بسیار مفید در بخش بلاگ

- ارائه داده‌های بازار کار مانند گزارش سراسری حقوق و دستمزد برنامه‌نویسان

- رتبه‌بندی شرکت‌های معتبر داخلی بر اساس معیارهایی مانند بازدید کارجویان، پاسخ‌گویی به رزومه‌های دریافتی و تجربه کارجویان از جلسه مصاحبه‌شغلی

- امکان دریافت فرصت‌های استخدامی جدید از طریق ایمیل

- امکان اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی فرصت‌های استخدامی

- استفاده از رزومه ساز حرفه ای دو زبانه برای ساخت رزومه کاری

- امکان معرفی صوتی و بارگذاری رزومه شخصی در هنگام استفاده از رزومه ساز آنلاین

- امکان اشتراک‌گذاری و دریافت لینک رزومه 

جابینجا

جابینجا یکی از سامانه‌های کاریابی آنلاین در ایران است که آگهی‌های استخدامی متنوعی را منتشر می‌کند. با ثبت نام در سایت جابینجا و ایجاد یک حساب کاربری، می‌توانید از رزومه ساز حرفه ای این سایت نیز استفاده کنید. بعد از استفاده از رزومه ساز آنلاین سایت جابینجا، امکان دانلود رزومه با قالب pdf نیز برای کارجویان وجود دارد. همچنین می‌توانید لینک رزومه خود را شخصی‌سازی کرده و آن را دریافت نمایید.

یکی از ویژگی‌های این سایت استخدامی، انتشار اسامی ۵۰ شرکت برتر از شرکت‌های معتبر داخلی است. بنابراین با مراجعه به این فهرست می‌توانید با این شرکت‌ها آشنا شده و فرصت‌های استخدامی موجود در این شرکت‌ها را نیز مشاهده کنید. این شرکت‌ها بر اساس معیارهایی مانند «محبوبیت میان کارجویان»، «تعداد و تنوع آگهی‌های استخدامی» و «بررسی رزومه‌های دریافتی»، مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

به دلیل تعداد بالای رزومه‌هایی که برخی از شرکت‌های معتبر دریافت می‌کنند، ممکن است تمام رزومه‌ها به‌وسیله کارفرمایان مورد ارزیابی قرار نگیرند. به‌همین دلیل سایت جابینجا با ارائه خدمتی به افراد جویای کار، امکان تضمین مشاهده رزومه را فراهم کرده است. کارجویان می‌توانند با پرداخت مبلغی، از مشاهده رزومه خود به‌وسیله کارفرمایان اطمینان حاصل کنند. در ادامه برخی دیگر از مزیت‌های سایت جابینجا آورده شده است:

- انتشار آگهی‌های استخدامی از برندها و شرکت‌های معتبر مانند گلستان، هواپیمایی ایران ایرتور و کارگزاری مفید

- تفکیک آخرین آگهی‌های شغلی و استخدام‌های فوری از سایر آگهی‌های استخدامی

- اطلاع‌رسانی از طریق ایمیل

- انتشار مطالب آموزشی در وبلاگ

- ارائه شاخص رفتار کارجویی به کاربران سایت جابینجا

- تعامل راحت کاربران با امکانات سایت به دلیل وجود رابط کاربری بسیار خوب

جمع‌بندی

کاریابی یکی از دغدغه‌های اصلی نسل جوان است. به‌همین دلیل آشنایی با بهترین روش‌های کاریابی، می‌تواند کمک فراوانی به یافتن یک شغل مناسب در سریع‌ترین زمان ممکن نماید. در این مطلب ضمن مروری بر بهترین سایت‌ها و اپلیکیشن‌های استخدامی ایرانی در سال ۱۴۰۱، به خدمات مختلفی که به‌وسیله این اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها ارائه می‌شوند نیز نگاهی انداختیم.

بهترین سایت‌های کاریابی با ارائه خدماتی مانند اپلیکیشن کاریابی، رزومه ساز حرفه ای یا رزومه ساز آنلاین، معرفی شرکت‌های معتبر و انتشار رایگان فرصت‌های استخدامی، می‌کوشند در کاریابی سریع‌تر به کارجویان کمک نمایند. با بررسی امکانات این سایت‌ها می‌توانید ضمن کاریابی سریع‌تر، به‌موقع از جدیدترین موضوعات مرتبط با کار و استخدام نیز مطلع شوید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.