10 دلیل برای استفاده از ضد آفتاب در تابستان

امروزه بیماری‌های پوستی ناشی از قرار گرفتن زیاد در معرض نور ماوراءبنفش خورشید بسیار زیاد شده است که با استفاده از کرم ضد آفتاب می‌توانید از آن‌ها پیشگیری کنید.

در این مقاله از موتن‌رو ۱۰ دلیل برای استفاده از ضد آفتاب در تابستان را برای شما آورده‌ایم. 

چرا باید در تابستان از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟ 

همیشه شنیده‌ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. مسلماً استفاده از کرم ضد آفتاب در تابستان برای حفاظت از پوست در برابر مضرات آفتاب، بسیار به صرفه‌تر از درمان مشکلات پوستی ناشی از نور ماوراءبنفش خورشید است. در این قسمت از مقاله به شما می‌گوییم چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد. برخی از این دلایل به شرح زیر است: 

با استفاده از کرم ضد آفتاب احتمال ابتلا به سرطان پوستی را کاهش دهید

یکی از بیماری‌های رایج ناشی از نور خورشید سرطان پوست است. با استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب خطر ابتلا به این بیماری را به میزان قابل توجهی می‌توانید کاهش دهید. حتی در روزهای ابری و بارانی نیز توصیه می‌کنیم از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. 

با کرم ضد آفتاب جوان‌ بمانید

دلیل اصلی پیری زودرس صورت، قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. با استفاده از کرم ضد آفتاب می‌توانید از پیری زودرس و بروز چین و چروک و تیرگی پوست به طور چشمگیری جلوگیری کنید. 

لایه اوزون نازک شده و اشعه های مضر خورشید را جذب نمی کند   

اشعه مضر آفتاب

یکی از دلایلی که ما را بیش از پیش ملزم به استفاده از کرم ضد آفتاب می‌کند، نازک شدن لایه اوزون است. همان طور که می‌دانید لایه اوزون پرتوهای مضر BVU را قبل از اینکه به زمین برسد جذب می‌کند و مانند یک سپر از زمین در برابر خورشید محافظت می‌کند. در حالی که امروزه لایه اوزون در حال نازک شدن است به همین دلیل باید از پوست خود در برابر خورشید بیشتر محافظت کنید. 

هر نوع پوستی که دارید باید از ضد آفتاب استفاده کنید

همان طور که خواندید نور خورشید مضرات زیادی برای پوست دارد که هر فردی با هر نوع پوستی را ملزم به استفاده از کرم ضد آفتاب می‌کند. اگر پوست شما به راحتی در برابر آفتاب نمی‌سوزد باز هم به کرم ضد آفتاب نیاز دارید. باید بدانید که آفتاب سوختگی یک واکنش فوری در برابر نور خورشید است اما آسیب‌های ناشی از آن در طول زندگی اتفاق می‌افتد پس حتی اگر دچار آفتاب سوختگی هم نشدید دلیل بر ایمن بودن شما در برابر نور خورشید نیست. 

باید بگوییم که اگر پوست روشنی دارید بیشتر در معرض سرطان پوست قرار دارید. اما این به این معنی نیست که افرادی که پوست تیره‌تر دارند از این اتفاق مصون هستند. همه افراد با هر پوستی باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. 

انواع کرم ضد آفتاب در دسترس است

امروزه با توجه به وجود انواع کرم‌های ضد آفتاب از جمله اسپری‌ها و ضد آفتاب‌های فاقد چربی، حاوی مرطوب کننده و ... از برندهای مختلف، استفاده و تهیه کرم ضد آفتاب بسیار راحت و بدون دردسر شده است. شما باید متناسب با پوست خود یک کرم ضد آفتاب انتخاب کنید و هر دو ساعت یکبار آن را تمدید کنید. از جمله کرم‌های ضد آفتاب پرطرفدار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کرم ضدآفتاب اوسرین

کرم ضدآفتاب اوسرین یک کرم همیشگی و سبک است که برای استفاده روزانه و مراقبت از پوست شما بسیار مناسب است.

ضدآفتاب ellaro 

ضدآفتاب ellaro یک ضدآفتاب با کیفیت است که دارای خاصیت کرم پودر نیز می‌باشد. با این ضدآفتاب هم از پوست خود محافظت کنید هم یک کرم پودر خوب داشته باشید.

ضدآفتاب prime 

یکی دیگر ضد آفتاب هایی که به محافظت از پوست کمک میکند ضدآفتاب prime است. کیفیت این ضد آفتاب بسیار بالا است.

با کرم ضد آفتاب از پوست خود در برابر آفتاب سوختگی محافظت کنید

یکی از رایج‌ترین و آزاردهنده‌ترین مشکلات ناشی از نور خورشید، آفتاب سوختگی است. اگر زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اید حتماً دچار آفتاب سوختگی شده‌اید. ضدآفتاب یک راه ساده برای در امان ماندن از آفتاب سوختگی است. 

با استفاده از کرم ضد آفتاب، پوستی یکنواخت داشته باشید

استفاده از کرم ضد آفتاب علاوه بر اینکه مانع از پیری زودرس می‌شود از تغییر رنگ پوست و ایجاد لک‌های قهوه‌ای در صورت جلوگیری می‌کند و به شما در داشتن رنگ پوست یکنواخت کمک می‌کند. 

با استفاده از کرم ضد آفتاب مراقبت از پوست را به کودکان خود نیز یاد دهید

گاهی در یک محیط باز مانند پارک یا حیاط خانه کودکان آنقدر غرق در بازی هستند که فراموش می‌کنند که در معرض آفتاب قرار دارند. زمانی که خودتان کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید و قبل از اینکه بیرون بروید کرم ضد آفتاب بزنید کودکان‌تان نیز یاد می‌گیرند که برای بازی کردن در پارک و زیر نور خورشید حتماً باید کرم ضد آفتاب بزنند.

کرم ضد آفتاب یک پوشش خوب برای پوست است

شاید برای رفتن به بیرون از خانه از کرم پودر استفاده می‌کنید تا پوستی صاف و یک دست داشته باشید. اما چرا از کرم ضد آفتاب که پوشش خوبی دارد و خاصیت کرم پودر هم دارد استفاده نمی‌کنید؟ شما می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید هم از پوست خود محافظت کنید و هم پوشش خوبی را داشته باشید. 

با استفاده از کرم ضد آفتاب به سلامت پوست خود کمک کنید.

پوست صورت و بدن دارای پروتئین‌های ضروری‌ای مثل کراتین، کلاژن و الاستین است. برای داشتن پوستی صاف و سالم باید این پروتئین‌ها در پوست شما به اندازه کافی باشد و با استفاده از کرم ضد آفتاب می‌توانید از این پروتئین‌ها محافظت کنید.  توجه داشته باشید که کرم ضد آفتاب شما اکسید تیتانیوم داشته باشد تا به خوبی از پوست شما محافظت کند. 

سخن پایانی

استفاده از کرم ضد آفتاب در فصل تابستان یک امر اجتناب ناپذیر است. البته که با توجه به گفته متخصصان پوست در همه فصول باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد تا پوستی صاف، شفاف و سالم داشت. بنابراین، پیشنهاد ما این است که استفاده از ضد آفتاب را در هیچ فصلی از سال فراموش نکنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.