قیمت بیمه شخص ثالث بدون تخفیف

 از آن‌جایی که برای در امان ماندن از حوادث جاده‌ای و تصادفات راهی وجود ندارد، دارندگان وسایل نقلیه ملزم به انجام بیمه شخص ثالث هستند.

اما قیمت بیمه شخص ثالث بدون تخفیف چقدر است و چگونه محاسبه می‌شود؟ برای رسیدن به پاسخ، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

تخفیف بیمه شخص ثالث؛ انواع تخفیف بیمه ماشین

بهره‌مندی از بیمه شخص ثالث یکی از مسائل اجباری است که کلیه رانندگان ملزم به استفاده از آن هستند. به‌همین دلیل است که محاسبه بیمه شخص ثالث و اطلاع از قیمت‌های تصویب شده در هر سال، برای دارندگان خودرو و وسایل نقلیه بسیار اهمیت دارد. یک سری تخفیف‌ها و امتیازات برای دارندگان بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌ها و بیمه مرکزی برای کاربران در نظر گرفته می‌شود.

به‌طور مثال درصد تخفیف روی بیمه‌نامه و درصد تخفیف راننده روی بیمه‌نامه، از موارد پر استفاده توسط افراد به‌شمار می‌روند. عوامل اثرگذاری همچون: نوع خودرو، سال ساخت، استفاده راننده از بیمه شخص ثالث و درصد تخفیف بیمه نامه، همگی روی قیمت نهایی بیمه اثر مستقیم دارند. 

عوامل موثر بر تخفیف بیمه شخص ثالث

بسیاری از رانندگان وسایل نقلیه مایل به محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث بدون تخفیف هستند. اما همانطور که استعلام تخفیف بیمه شخص ثالث به عوامل بسیاری وابسته‌ است؛ ۷ عامل نیز قیمت بیمه شخص ثالث را دستخوش تغییر می‌کند:

حق بیمه ابلاغ شده بیمه مرکزی در هر سال: این مقدار باید در ابتدای هر سال چک شود. در سال ۱۴۰۱ حق بیمه ابلاغ شده در ماه‌های حرام ۸۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های غیرحرام ۶۰۰ میلیون تومان است.

تخفیف عدم خسارت: در صورتی‌ که رانندگان از بیمه شخص ثالث خود استفاده نکنند؛ به‌ازای هر سال عدم استفاده، ۵٪ تخفیف می‌گیرند. 

نوع خودرو: تعداد سیلندر ماشین‌ها در تعیین حق بیمه شخص ثالث اهمیت دارد. حق بیمه پایه خودروی شخصی کمتر از ۴ سیلندر در سال ۱۴۰۱ تقریبا دو میلیون تومان است.

کاربری خودرو: اگر از ماشینی استفاده می‌کنید که بیشتر در معرض تصادف است، ملزم به پرداخت حق بیمه شخص ثالث بیشتری هستید. تاکسی‌ها، آمبولانس‌ها، اتوبوس‌ها و خودروهای آموزش رانندگی جزو این دسته به‌شمار می‌روند.

جریمه دیرکرد: انجام بیمه شخص ثالث توسط رانندگان اجباری است و هزینه آن باید در موعد مقرر پرداخت شود. در صورت عدم پرداخت، جریمه این بیمه به‌صورت روزانه (بین ۶ تا ۱۹ هزارتومان در سال ۱۴۰۱) محاسبه می‌شود.

میزان پوشش: قیمت بیمه شخص ثالث در سال ۱۴۰۱ از ۲۰ میلیون تومان تا ۴۰۰ میلیون تومان قابل پرداخت است. اگر راننده‌ای حداقل این قیمت را انتخاب کند و خسارت وارده در تصادفات بیشتر از ۲۰ میلیون تومان شود؛ شرکت بیمه تعهدی برای پرداخت خسارت ندارد.

تخفیف‌های مناسبتی: شرکت‌های بیمه با توجه به مناسبت‌های خاص مانند: نوروز، دهه فجر، عید فطر و روز تولد تخفیف‌های متنوعی را ارائه می‌کنند. 

فراموش نکنید شرکت‌های بیمه، بیمه های شخص ثالث را به‌صورت روزانه، ماهانه و یک‌ساله ارائه می‌کنند. از آن‌جایی که انجام بیمه‌های روزانه از ریسک بالاتری برخوردار است، شرکت‌های بیمه خدمات خود را به صورت سالیانه ارائه می‌دهند.

حق بیمه

قانون جدید بیمه شخص ثالث؛ قیمت بیمه شخص ثالث بدون تخفیف

رقم دقیقی برای تعیین قیمت بیمه شخص ثالث بدون تخفیف وجود ندارد. مثلا برای تعیین قیمت بیمه شخص ثالث پراید، با دانستن نوع مدل، تعداد سیلندر و سال تولید آن، این قیمت قابل تعیین است. همچنین باید مشخص کنید آیا از خود شرکت بیمه تخفیف گرفته‌اید؟ آیا تخفیف راننده روی بیمه‌نامه وجود دارد؟ با دانستن کلیه این مولفه‌ها، قیمت بیمه شخص ثالث مشخص می‌شود. 

امروزه با گسترش دسترسی به اینترنت، ابزارهای هوشمندی طراحی و ابداع شده‌اند. ماشین‌حساب هوشمند آیتول یکی از موارد پر استفاده برای دارندگان وسایل نقلیه به‌شمار می‌رود.

ماشین حساب هوشمند آیتول

استعلام قیمت بیمه شخص ثالث از طریق آیتول

در این مقاله در مورد قیمت بیمه شخص ثالث بدون تخفیف صحبت کردیم و دلیل اجباری بودن این بیمه را شرح دادیم. همچنین عوامل موثر بر قیمت بیمه شخص ثالث را نام بردیم. پس از مطالعه این مقاله و در نظر گرفتن عوامل تأثیرگذار، قادر به تخمین قیمت بیمه شخص ثالث خواهید بود.

هزینه بیمه شخص ثالث ماشین در سال ۱۴۰۱ یا در هر سال را می‌توانید با مراجعه به سایت آیتول به نشانی itoll مشاهده کنید. ماشین حساب هوشمند طراحی شده توسط آیتول قابلیت محاسبه بیمه شخص ثالث را برای کاربران عزیز فراهم می‌کند.

به‌همین منظور، در قدم اول وارد قسمت ثبت‌نام شوید و شماره همراهی را که به‌نام خودتان است وارد کنید. پس از چند دقیقه کد تأییدی به موبایلتان اس ام اس می‌شود. با وارد کردن این کد ثبت‌نامتان را کامل کرده و از کلیه امکانات و خدمات Itoll بهره‌مند شوید. 

برای راحتی کار شما عزیزان، اپلیکیشن آیتول نیز در دسترس عموم قرار گرفته ‌است. پس از دانلود و تکمیل مراحل ثبت‌نام، در هر ساعت از شبانه‌روز امکان استفاده از ماشین حساب هوشمند آیتول و کلیه خدمات آن را دارید. گرفتن خلافی ماشین، خرید بیمه بدنه و موتور، پرداخت عوارض شهرداری و اتوبان و خدمات مخصوص به‌رانندگان از طریق این اپلیکیشن قابل انجام هستند.

در سایت گوگل، کلمه آیتول را سرچ کنید یا مستقیما به آدرس itoll وارد شوید. رابط کاربری آسان و امکانات گسترده این سایت، باعث شده که حتی رانندگان مسن‌تر نیز به‌راحتی از اپلیکشن آیتول استفاده کنند. شماره تلفن ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ پل ارتباطی شما با کارشناسان مجرب آیتول است. در صورت ایجاد هر گونه سوال و راهنمایی با پشتیبانی itoll تماس بگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.