مقایسه قیمت پروفیل زینک فلیک (داکرومات) و گالوانیزه گرم

محصولات فولادی در صنایع مختلفی کاربرد دارند. یکی از مقاطع فلزی پرطرفدار، پروفیل است. 

پروفیل یا profile، از پرکاربردترین محصولات فولادی در صنایع مختلف به ویژه ساختمان‌سازی، خودروسازی و غیره به شمار می‌رود. علاوه بر این، از پروفیل‌ها در ساخت درب و پنجره، لوله، نمای ساختمان به وفور استفاده می‌شود.

مادامی که پروفیل‌ها در محیط‌های آسیب‌پذیر و باز مورد استفاده قرار گیرد، لازم است که اقدامات لازم را برای محافظت از پروفیل جهت جلوگیری از خوردگی، زنگ‌زدگی و افزایش مقاومت آن انجام داد. جهت مقاوم‌سازی مقاطع فلزی از پوشش‌های ضدخوردگی استفاده می‌شود. پوشش‌های مختلفی از جمله گالوانیزه، زینک فلیک و آبکاری به این منظور به تولید می‌رسند.

یکی از بهترین نوع از پوشش‌های ضدخوردگی، پوشش زینک فلیک (داکرومات) است. این پوشش علاوه بر کیفیت بالا از قیمت مناسبی نسبت به سایر پوشش‌ها از جمله گالوانیزه برخوردار است. در این مطلب قصد داریم به بررسی قیمت پروفیل زینک فلیک، گالوانیزه و معرفی یک مرجع خرید پروفیل آهن بپردازیم. پس تا پایان همراه با ما بمانید.

قیمت پروفیل زینک فلیک (داکرومات)

قیمت پروفیل آهن به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی مانند حمل و نقل، نوسانات بازار ارز، میزان عرضه و تقاضا، جنس، ضخامت، برند و قیمت ورق فولادی، روش تولید، وزن و ابعاد پروفیل بر قیمت نهایی آن اثرگذارند. به دلیل تنوع این محصول و کاربرد فراوان آن در صنایع متفاوت، انتخاب و خرید پروفیل امری دشوار تلقی می‌شود.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، نوع پوشش مورد استفاده در پروفیل نیز بر قیمت نهایی آن اثرگذار است. همانطور که پیش از این اشاره کردیم، پوشش‌های مختلفی نظیر گالونیزه، زینک فلیک (داکرومات)، آبکاری و غیره برای افزایش مقاومت پروفیل موجود می‌باشند. با توجه به اینکه پروفیل مصرفی شما بخش عمده‌ای از هزینه پروژه را به خود اختصاص می‌دهد، دقت در انتخاب مرجع خرید پروفیل آهن با قیمت مناسب و نوع پوشش آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

پروفیل

پوشش ضدخوردگی زینک فلیک (داکرومات) از جمله باکیفیت‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین نوع پوشش فلزات می‌باشد. احتمالا پیش از این تصور می‌کردید که پوشش گالوانیزه اقتصادی‌ترین روش پوشش‌دهی است اما این یک تصوراشتباه است. زینک فلیک یا داکرومات علاوه بر کیفیت قابل توجه، مقرون به صرفه‌ترین نوع پوشش‌دهی فلزات محسوب می‌شود. علاوه بر موضوع قیمت، زینک فلیک از مزایای بسیاری برخوردار است.

مزایای پوشش ضدخوردگی زینک فلیک (داکرومات)

در این قسمت به برخی از مهمترین مزیت‌های پوشش زینک فلیک اشاره خواهیم کرد:

• بهترین روش مقاومت در برابر خوردگی

براساس تست‌های انجام شده، این پوشش دارای مقاومت حداقل ۵۰۰ ساعت سالت اسپری و بالاتر بوده و رنگ قرمزی در سطح پوشش ایجاد نمی‌کند.

• استحکام بالا در برابر گرمای زیاد

پوشش زینک فلیک از مقاومت بالایی در برابر حرارت برخودار است و برای زمان زیادی به عنوان پوشش قطعات فولادی باقی می‌ماند. علاوه بر این، باعث حفاظت آن در برابر خوردگی و ساییدگی می‌شود و درجه حرارتی در بازه ۳۰۰ الی ۴۰۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند.

• حفظ خواص مکانیکی به جهت مرحله اسیدشویی

در پروسه آبکاری قطعات با پوشش زینک فلیک به خاطر استفاده نکردن از مرحله اسید شویی، برخلاف روش‌های گالوانیزه، در این روش قطعه دچار نفوذ هیدروژن و تردی نشده و خواص مکانیکی آن کم نخواهد شد.

• حفظ خواص مکانیکی به منظور درجه حرارت اندک

فلزاتی که در پوشش زینک فلیک آبکاری می‌شوند، درجه حرارت کمی به آن‌ها وارد می‌شود و به همین دلیل دچار فرآیند باز پخت نشده و خواص مکانیکی خود را از دست نمی‌دهند.

این مطلب می تواند برای شما مفید باشد: پروفیل، انواع، کاربردها و روش تولید

• ضخامت کم و یکنواختی پوشش

یکی از مشکلاتی که در گالوانیزه گرم وجود دارد این است که چون پوشش آن‌ها با ضخامت بالا (ضخامت حداقل ۶۰ میکرون) صورت می‌گیرد، برای قطعاتی که رزوه‌دار هستند، مانند واشر، پیچ و مهره و غیره مشکلاتی به وجود می‌آورد اما این مشکل در قطعاتی که با زینک فلیک پوشش داده می‌شوند به حداقل می‌رسد.

• پوشش زینک فلیک دوستدار محیط زیست

 دراین پوشش بر خلاف گالوانیزه، مراحل اسید شویی حذف شده و مشکلی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند.

• رنگ پذیری بالای پوشش زینک فلیک

ساختار پوشش فلیک پولکی شکل است و این موضوع، دلیلی است بر قابلیت رنگ‌پذیری بالاتر این پوشش در مقایسه با سایر روش‌های پوشش دهی قطعات.

• هزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه

اگرچه که زینک فلیک جزء برترین و مقاوم‌‍ترین پوشش‌ها است، اما نکته جالب توجه این است که هزینه این پوشش هم اندازه و حتی پایین‌تر از سایر روش‌های پوشش دهی همچون گالوانیزه گرم می‌باشد.

مرجع خرید پروفیل آهن و پوشش زینک فلیک

همانظور که پیش از این اشاره کردیم، علاوه بر عوامل اثرگذار بر قیمت پروفیل، نوع پوشش آن نیز در قیمت نهایی آن موثر است. بر همین اساس، لازم است که محصول مورد نیاز پروژه خود را از یک مرجع معتبر فروش آهن‌آلات خریداری نمایید. یکی از کارخانه‌های معتبر در حوزه تولید پروفیل و پوشش زینک فلیک و فروش انواع محصولات فولادی، شرکت شاهین فلز سپاهان است. 

کارخانه شاهین فلز سپاهان مجهز به اولین و تنها خط لارج پارت پوشش ضدخوردگی زینک فلیک در ایران و خاورمیانه می‌باشد.

فلز سپاهان

کارشناسان و متخصصین این مجموعه همواره در تلاشند که علاوه بر ارائه انواع پروفیل با بالاترین کیفیت‌ برای مصرف‌کنندگان در بازارآهن، آخرین و جدیدترین قیمت روز پروفیل را با توجه به نوسانات بازار در سایت شاهین فلز سپاهان منتشر کنند.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص و دریافت مشاوره رایگان کارشناسان ما در مجموعه شاهین فلز سپاهان از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

تلفن: 03145273010 الی 14

سایت: www.shahinfelezsepahan.com

آدرس کارخانه: اصفهان، شهرک صنعتی بزرگ، بازارچه، خیابان اندیشمندان ۱۶، خیابان کارآفرینان، نبش کارآفرینان 1/14

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.