معایب سوله خرپایی و سوله سبک به عنوان بهترین جایگزین آن

به همین دلیل و دلایلی دیگر مانند ادامه دادن روند کار و پشرفت بسیاری از کارکنان در خطوط کاری خود چه کسب و کار شخصی و چه کسب و کار گروهی بنابه اصول کاری و برنامه مدیریتی کارکنان و تمام اعضای این کسب و کار ها باید برنامه کاری بهره ببرند که باعث سیستماتیک کردن مشاغل شده است.

علاوه بر این ها باید کارکنان و کارگران هر یک از کسب و کار ها برای راحتی و ادامه روند کار خود در آن کسب وکار از محیط و مکانی برخوردار باشند تا برای پیشرفت و رشد کار از فضا ها و امکانات محیط و مکان کاری استفاده کنند.

امروزه با گسترش و پیشرفت تکنولوژی، کسب و کار ها و نیاز های عموم به پیشرفت در هر زمینه ای تعداد بسیاری کارخانه و سیستم های کاری عظیم از لحاظ خط تولید و تعداد کاکنان بوجود آمده اند که تمامی این خطوط تولید و کارخانه ها چه بزرگ و چه کوچک وابسته به محیطی کاری و مخصوص هستند.

سوله

یکی از مکان ها و فضا های ساخته و ایجاد شده برای شروع روند کارخانه و فراهم آوردن محیطی تخصصی برای کارکنان و پیشرفت روز افزون بهره برداری کارخانه ها سوله ها هستند که امروزه در هر شهر یا روستایی می توان کسب و کار های بسیاری را بواسطه هزینه کم ساخت این سوله ها نسبت به احداث بنا مشاهده کرد.

سوله ها همراه با گذشت زمان و اعمال بسیاری از تغیرات و کم و کاستی ها از سوی مهندسین متخصص در این زمینه حال به این نقطه ای رسیده اند که در انواع مختلف بر اساس کارایی و نمونه مورد نظر کارفرما طراحی، احداث و بهره برداری می شوند.

سوله ها امروزه در عموما به وسیله تیر های آهنی، ورقه های فولادی و پی ریزی های بتنی طراحی و احداث می شوند که علاوه بر اینها مقیاس و میزان استفاده از هر یک از مواد اولیه برای ساخت بر اساس کارایی سوله، کاربری سوله، مدل مدنظر کارفرما تغیر می کنند.

انواع سوله

امروزه سوله ها بنا به نیاز کارفرمایان و ویژگی های مختلف در استفاده از برخی سوله ها، انواع مختلفی دارند که از جمله سوله های پرکاربرد بر اساس کارایی و نیاز کارفرمایان می توان به سوله ها را به دوسته سوله سبک و سنگین تقسیم کرد.

سوله های سنگین از جمله سوله هایی هستند که از روند طراحی، احداث و بهره بردای طولانی برخوردار بوده و طراحی و تولید این گونه سوله ها مختص کارخانجات یزرگ و عظیم با کارایی خط تولید انبوه است چرا که سوله های سنگین برای متراژ های مختصر صرفه اقتصادی و کارایی ندارند.

سوله های سبک نیز سوله هایی هستند که طراحی، احداث و بهره برداری از این سوله ها مدت زمان کمتری نسبت به سوله های سنگین برخوردار است به گونه ای سوله سبک از تعداد اجزا و اعضای احداثی معینی برخوردار است و همین مسئله احداث این سوله ها را آسان ساخته و علاوه بر آن امکان جابجایی را به سوله می دهد.

از جمله سوله هایی که از کاربرد بالایی برخوردار بودند می توان به سوله خرپایی تیرورقی از خانواده سوله های سنگین اشاره کرد که امروزه سوله های سبک مانند سوله های لوله ای و با داشتن ویژگی ها و مزیت های بیشتری نسبت به سوله های خرپایی تیر ورقی سنگین از کاربرد فراوانی در ساخت برخوردار هستند.

 سوله های سبک-بیستون سازه

 معایب سوله خرپایی تیرورقی

سوله های خرپایی تیرورقی به دلیل اینکه از جمله سوله های سنگین به حساب می روند امروزه دیگر از کاربرد آن چنانی بخوردار نبوده زیرا بنابه دلایلی از صرفه اقتصادی برخوردار نیستند و همین دلایل باعث کاهش احداث سوله های خرپایی تیر ورقی شده است. 

از جمله معایت سوله های خرپایی تیر ورقی می توان به موارد بسیاری اشاره کرد که در ادامه به مهم ترین و شاخص ترین معایب این سوله های می پردازیم.

وزن سوله

سوله های سنگین به طور کلی به دلیل استفاده از اجزا و اعضای ساخت مستحکم و قوی از جمله فولاد ناب از وزن بسیار زیادی برخوردار هستند که امروزه وزن سنگین سوله های خرپایی تیر ورقی از معایب این سوله ها به دلیل عدم صرفه قتصاید محسوب می شود.

محدودیت در اندازه دهانه

سوله های خرپایی تیر ورقی به دلیل اینکه سراسر از فولاد و تیر ورق های فولادی ساخته و احداث می شوند از فضای کمتری در دهانه وروردی سوله برخوردار هستند چرا که مقیاسی از متراژ سوله را ضخامت و بزرگی فولاد های به کار رفته در بدنه سوله تسخیر می کند.

محدودیت در دهانه ورودی سوله از اصلی ترین معایب سوله های خرپایی تیر ورقی سنگین است چرا که در مواقع وارد کردن دستگاه هاو  ماشین آلات بزرگ به داخل سوله اصلی ترین و حل نشدنی ترین مشکل اندازه محدود دهانه سوله خرپایی تیر ورقی است.

استحکام و عمر کوتاه

امروزه به دلیل این که افراد بسیاری در بسیاری از کسب و کار با داشتن و نداشتن تخصص فعالیت دارند باعث وجود برخی خسارات و معایب در آن کسب و کار می شوند که زمینه ساخت سوله های خرپایی تیر ورقی نیز از جمله این کسب کار هاست.

از اصلی ترین و مهم ترین دلایل استحکام و عمر کوتاه سوله های خرپایی تیر ورقی می توان به عدم تخصص در طراحی، مهندسی و نقشه کشی با اصول و قاعده درست و صحیح اشاره کرد.

هزینه بالا

از دیگر دلایل اصلی و شاخص معایب سوله خرپایی تیر ورقی سنگن می توان به استفاده تماما فلزی و فولادی در تمامی قسمت های این سوله اشاره کرد که امروزه با وجود قیمت و هزینه بالای فولاد و فلزات مخصوص و کاربرد دار در این زمینه ساخت و احداث سوله خرپایی تیر ورقی از صرفه اقتصادی برخوردار نیست.

قیمت انواع سوله ها -بیستون سازه

سوله سبک بهترین جایگزین

اصلی ترین و بهترین جایگزین سوله های خرپای تیر ورقی سنگین در احداث سوله، سوله سبک هستند که از مزایا و ویژگی های بسیار مفید و چشمگیری نسبت به سوله های سنگین برخوردار است.

از جمله مزایای سوله های سبک می توان به مدت زمان احداث کمتر، کیفیت بالا در کاربرد، استحکام و عمر طولانی، کیفیت بالا مصالح و اجزای بکار رفته در سوله سبک، فراهم آورد امکان نصب و انواع ماشین آلات، قطعات و ابزار آلات در داخل سوله سبک، مناسب بودن برای هر نوع کاربری صنعتی و غیر صنعتی، امکان احداث انواع جرثقیل های سقفی با تناژ بالا، استفاده از سقف های متنوع از لحاظ جنس و ترکیب، عدم محدودیت دهانه سوله و از همه مهم تر ارزان قیمت بودن نسبت به سایر انواع سوله ها اشاره کرد.

امروزه سوله های سبک در متراژ و کارایی های مختلف و متنوع احداث می شوند که از مهم ترین ویژگی این سوله ها صرفه اقتصادی و استحکام و مهندسی احداث ین سوله ها است که در این مورد انتخاب احداث کننده سوله سبک از اهمیت بالایی برای کسب و کار، زمان و پولی که هزینه می شود دارد.

به همین علت شرکت ها، کارخانجات و سیستم های اندکی در زمینه طراحی و احداث سوله های سبک از اعتبار بالایی برخوردار هستند که شرکت بیستون سازه نیز از معتبر ترین و مطمئن ترین طراحان و احداث کنندگان انواع سوله های سبک است.

کلام آخر

ما در مطلب بالا به بررسی سوله، انواع سوله، معایب سوله خرپایی تیر ورقی، برسی هر یک از معایب سوله خرپایی تیر ورقی و بهترین جایگزین سوله های خرپایی تیر ورقی سنگین یعنی سوله های سبک پرداختیم تا شما با مطلعه و داشتن این مطلب به سوالات خود در این زمینه دقیق ترین و مفید ترین پاسخ ها را داده باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.