بهترین شت کوین برای نوسان گیری؛ معرفی شت کوین های انفجاری

 با سرمایه گذاری در شت کوین های انفجاری و همینطور خرید و فروش آنها میتوانید سود خوبی کسب کنید. این مقاله مخصوص نوسان گیری بوسیله شت کوین ها و همینطور معرفی شت کوین های آینده دار و انفجاری است.

هرچند که این موضوع زیر مجموعه ارزهای دیجیتال آینده دار است اما شما میتوانید به جای سرمایه گذاری و یا خرید و فروش آلت کوین ها، سراغ شت کوین ها بروید.

شت کوین چیست؟

اصطلاح شت کوین به یک رمزارز با ارزش واقعی کم یا بدون ارزش یا یک ارز دیجیتالی اشاره دارد که هیچ هدف مشخص و قابل تشخیصی ندارد. این کلمه یا اصطلاح را، همانطور که گفته شد می‌توان یک اصطلاح تحقیرآمیز تلقی کرد که اغلب برای توصیف آلتکوین ها یا رمزارزهایی که پس از محبوب شدن بیت کوین ساخته شدند استفاده می‌شود، ارزهایی که کاربرد واقعی مناسبی ندارند، تنها بر جامعه سرمایه‌گذاران و اقبال جامعه تکیه کرده‌اند و برای معامله‌گرانی که به نوسان های شدید علاقه دارند مناسب هستند.

کاهش ارزش یک شت کوین نیز، اغلب به دلیل پشت کردن سرمایه گذاران رخ می‌دهد و از دلایل این اتفاق می‌تواند این باشد که آن شت کوین با حسن نیت ایجاد نشده است یا قیمت آن در گذشته تنها بر اساس حدس و گمان رشد کرده است. به این ترتیب، این نوع از ارزهای دیجیتال به عنوان سرمایه‌گذاری بلند مدت گزینه‌هایی بسیار نامناسب به‌شمار می‌روند، اما برای نوسان گیری های کوتاه مدت می‌توانند گزینه‌هایی بسیار خوب باشند.

اگر در کنار شت کوین ها، علاقه به سرمایه‌گذاری در ارزهای آینده دار ارزان و ارزهای دیجیتال آینده دار دارید مطالعه این مقاله از وبسایت دنیای ترید را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چرا که در این مقاله تمامی ارزهای دیجیتالی که میتواند در آینده به شما سود خوبی بدهند معرفی شده است و شما میتوانید با خریداری آنها کسب درآمد کنید.

نوسان گیری چیست و چطور انجام می شود؟

نوسان گیری یا همان سویینگ ترید (Swing Trading) یک استراتژی معاملاتی است که به موجب آن معامله گران به دنبال سود بردن از حرکات قیمت (نوسانات قیمتی) در یک بازه زمانی کوتاه تا میان مدت ​​هستند. ایده اصلی این است که هر نوسانی را در بازار که ممکن است طی روزها، هفته ها یا ماه های آتی رخ دهد، پیدا کنید و روی آن معامله انجام دهید.

دو نوع نوسان گیری وجود دارد که معامله گران به آنها توجه می‌کنند:

نوسان گیری در سقف: زمانی که بازار قبل از یک پولبک به یک اوج قیمتی می‌رسد، و فرصتی برای یک معامله شورت فراهم می‌کند.

نوسان گیری در کف: زمانی که قیمت در بازار کاهش می یابد و در آستانه جهشی مجدد است، و فرصتی برای یک معامله لانگ فراهم می کند.

دنیای ترید

بهترین شت کوین برای نوسان گیری

استراتژی‌های معاملاتی مختلف نوسان گیری، در بازارهای پرطرفدار از جمله فارکس، بورس و ارزهای دیجیتال به خوبی کار می‌کنند. بهترین کوین های کریپتو برای معاملات سوئینگ و نوسان گیری، به خصوص اگر حرفه‌ای هستید، می‌توانند شت کوین های انفجاری باشند. در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد بهترین شت کوین برای نوسان گیری را نیز به شما معرفی کنیم.

دلیل اینکه یک شت کوین برای نوسان گیری می‌تواند گزینه ای مناسب به شمار رود نیز نوسان های زیاد این نوع از ارزهای دیجیتال است که آن ها را برای شکارچیان روند و معامله‌گران حرفه‌ای بسیار مناسب می‌کند. یک شت کوین انفجاری (در ادامه به معرفی بهترین ها خواهیم پرداخت) می تواند تا روزها به شما نوساناتی برای معامله دهد و باعث شود دست شما از موقعیت های معاملاتی هیچ وقت خالی نباشد.

معامله‌گران موفق در نوسان گیری از کریپتو، معمولاً از تحلیل تکنیکال برای مشاهده نمودارها در بازه های زمانی کوتاه تا میان مدت ​​استفاده می کنند تا روندهای روزانه و هفتگی را ببینند. استفاده از تحلیل بنیادی نیز ضروری است، زیرا رویدادها و اخبار مهم اغلب ممکن است در طی روزها یا هفته ها رخ دهند و تاثیری شگرف بر قیمت شت کوین های انفجاری بگذارند.

معرفی بهترین استراتژی نوسان گیری

یکی از بهترین استراتژی‌های نوسان گیری، می‌تواند معامله در مواقع شکست باشد. شکست یا بریک اوت (Break Out) زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت از یک محدوده قیمتی تعریف‌شده فراتر می‌رود ( به عنوان مثال شکست از سطوح مقاومت). معامله گرانی که به این استراتژی علاقه دارند، معمولا به دنبال شکست قیمت هستند و به طور ایده آل موقعیت های خرید را در ابتدای یک روند صعودی دنبال می کنند.

دنیای-ترید

بهترین شت کوین برای نوسان گیری

با اتخاذ این استراتژی، یک معامله گر نوسان گیر، تلاش می کند در اوایل یک روند صعودی بالقوه، موقعیتی معاملاتی را به دست آورد. معامله گران وقتی مقدار نوسان مورد نظر خود را مشاهده می کنند باید وارد معامله شوند. این استراتژی برای کسانی که در معامله گری با تجربه هستند و در این صنعت مسلط هستند می‌تواند بسیار مفید باشد.

از مزایای این استراتژی می‌توان به این موارد اشاره کرد که اگر مومنتوم مناسب باشد سود معامله گر قابل توجه خواهد بود و اینکه روندها دائما ایجاد می‌شوند و این در مورد یک بازار نوسانی مانند کریپتو و به خصوص شت کوین های انفجاری بیش از دیگر جفت ارزها صدق می کند. از محدودیت ها و مضرات این استراتژی نیز می‌توان به گرفتار شدن در دام شکست های قلابی و نیاز به نظم بالا، و تکیه بیش از حد به سطوح حمایت مقاومت اشاره کرد.

معرفی شت کوین های انفجاری برای نوسان گیری

یکی از بهترین نوع ارزهای دیجیتال آینده دار برای نوسان گیری توسط معامله گران با تجربه را می توان شت کوین های انفجاری دانست. در ادامه لیستی از 6 شت کوین انفجاری که در سال 2022 می توانند نوسان هایی مناسب معامله گران سوئینگ ترید داشته باشند را برای شما تهیه کرده ایم.

1. دوج کوین (Dogecoin): دوج کوین مدت هاست که بهترین گزینه برای نوسان گیری توسط معامله گران با تجربه به حساب می آید و با توجه به حمایت های ایلان ماسک از آن می تواند عملکردی قابل قبول در سال 2022 داشته باشد.

2. دیفای کوین (DeFi Coin): شت کوینی با تمرکز بر دیفای و امکان دریافت سود ثابت بالقوه

3. ایپ کوین (Apecoin): ایپ کوین که تازه پا به بازار گذاشته است با تکیه بر جامعه ثروتمند خود و مقبولیت ان اف تی های خود می تواند گزینه ای خوب برای نوسان گیری در سال 2022 باشد.

4. شیبا اینو (Shiba Inu): رقیب قدیمی دوج کوین و ساخته دست ریوشی احتمالا بر کسی پوشیده نیست که تمام تلاش خود را برای برداشتن نام شت کوین از خود کرده است، اما به هر تقدیر با توجه به راه اندازی متاورس شیبا و بسیاری دیگر از اقدامات دیگر جامعه شیبا، در سال 2022 نیز نوسانات خوبی به معامله گران می تواند بدهد.

5. یرن فایننس (Yearn.Finance): پروژه ای غیرمتمرکز با عرضه کم و گزینه بالقوه ای مناسب برای معامله گرانی با دید بلند مدت

6. ارز دیجیتال کاو یا گاو (Caw): ریوشی بنیان گذار شت کوین شیبا اینو حالا دیگر حمایت خود را از شیبا قطع کرده است و به سراغ تبلیغ و توسعه این ارز دیجیتال رفته است بنابراین کمتر کسی است که بخواهد نوسانات این شت کوین جدید را از دست بدهد.

بهترین زمان نوسان گیری با شت کوین

بهترین زمان نوسان گیری از شت کوین ها را می‌توان بعد از اخبار مهم مربوط به آن‌ها دانست. برای مثال دوج کوین بعد از توییت های ایلان ماسک نوسانات مثبت بسیاری کرده و بسیاری از آن‌ها با یک روند نزولی دنبال شده اند. یکی دیگر از زمان‌هایی که برای نوسان گرفتن از شت کوین ها می‌تواند مناسب باشد زمان‌هایی‌ست که در جامعه یا کامیونیتی آن‌ها فعالیت بیش از حد مشاهده می‌کنیم. به عنوان مثال شت کوین CAW پس از افزایش فعالیت جامعه خود و اضافه شدن رهبر پیشین ارز دیجیتال شیبا شروع به رشدی انفجاری کرد.

خرید و فروش شت کوین

خرید و فروش شت کوین ها عمدتا در صرافی های غیرمتمرکزی مانند صرافی پنکیک سواپ و یونی‌سوآپ صورت می‌گیرد. استفاده از این صرافی‌های غیرمتمرکز بدون احراز هویت مقدور است و کار را برای شت کوین باز های ایرانی نیز راحت کرده است. یکی دیگر از صرافی های متمرکزی که به خانه شت کوین ها نیز معروف است صرافی شاخته شده هات بیت می‌باشد. این صرافی معمولا زودتر از دیگر صرافی‌ها اقدام به لیست کردن ارزهای دیجیتال نوظهور بازار می‌کند و رنج وسیعی از شت کوین ها را پوشش می‌دهد.

مزایا معایب نوسان گیری با شت کوین

بهتر است ابتدا به سراغ معایب نوسان گیری روی شت کوین ها برویم. یکی از مهم ترین ریسک ها و معایب معامله روی شت کوین ها نوسانات گاها غیرمنطقی آن‌ها می‌باشد. از دیگر ریسک‌های این نوع از ارزهای دیجیتال تاثیرپذیری شدید از اخبار را می توان نام برد. به سادگی با یک توییت منفی شت کوین شما به فرش می‌رود و به سادگی نمی‌توان آن را از کف نمودار جمع کرد پس معامله اسپات و هولد این نوع ارز از ریسک‌های بسیاری برخوردار است.

از مزایای این نوع ارزها، می‌توان به نسبت ریسک به ریوارد گاها بسیار مناسب آن ها اشاره کرد. یک درصد سرمایه شما می‌تواند یک بازدهی تا چندین درصد روی سرمایه کلی‌تان به شما سود دهد. از دیگر مزایای نوسان گیری شت کوین ها می‌توان به موقعیت های فراوان معاملاتی نمودار آن‌ها اشاره کرد. احتمالا هیچ شرایطی در مارکت وجود نخواهد داشت که شما در بین شت کوین های واچلیست خود موقعیت معاملاتی نیابید و دست خالی چارت و صرافی را ترک کنید.

تفاوت شت کوین با کوین چیست؟

عمده تفاوت شت کوین و کوین را می توان در نقشه راه و اهداف دنبال کرد. شت کوین ها معمولا هدف دقیق و مشخصی ندارند و در نقشه راه خود دقیق نیستند و تنها به علت هیجانات جامعه سرمایه گذاران خود شروع به رشد می‌کنند. از دیگر تفاوت های کوین و شت کوین می‌توان به این اشاره کرد که شت کوین ها معمولا بر روی بلاکچینی مجزا مهمان هستند و بلاکچین خاص خود را ندارند. برای مثال می توان به زنجیره هوشمند بایننس اشاره کرد که میزبانی محبوب برای بسیاری از ارزهای دیجیتال و شت کوین های محبوب به شمار می‌رود.

یکی از مهم ترین تفاوت های شت کوین و کوین های معمول در بازار که نباید نادیده گرفته شود، اعضای تیم پروژه است. شت کوین ها معمولا اعضایی ناشناس دارند در صورتی که یک کوین، برای جذب اعتماد و هر دلیل دیگری اعضای خود را آشکارا معرفی می‌کند و سعی در جذب اعتماد سرمایه‌گذاران خود را دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.