همه آنچه که باید در مورد صندوق با درآمد ثابت ترنج بدانید

شرکت مشاور سرمایه‌‌گذاری ترنج، به عنوان یکی از شرکت ‌های فعال بازار سرمایه در معرفی صندوق های جدید، در حال پذیره‌نویسی یک صندوق سرمایه‌گذاری جدید است.

“ترنج سودمند” اولین صندوق این مجموعه با تقسیم سود و واریز ماهانه، از تاریخ ۴ الی ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۱ به عموم مردم عرضه خواهد شد.

این شرکت سبد متنوعی از انواع صندوق‌ها را در دست مدیریت دارد. صندوق‌های سهامی سرو و انار، صندوق مختلط زیتون و صندوق درآمد ثابت افران از جمله صندوق‌های تحت مدیریت این شرکت هستند.

در کنار این صندوق ها که مخاطبین حقیقی بازار سرمایه را پوشش می‌دهند، دو صندوق تخصصی جسورانه سرو و بازارگردانی تاک نیز مشغول به فعالیت هستند.

ویژگی های صندوق جدید ترنج چیست؟

صندوق جدیدی که ترنج در حال پذیره نویسی آن است، صندوق ترنج سودمند (به اختصار صندوق ترنج) نام دارد که یک صندوق در اوراق بهادار با درآمد ثابت و از نوع صندوق مشترک صدور و ابطالی است. همانند صندوق افران، این صندوق نیز بخش عمده دارایی‌های خود را در اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری خواهد کرد و برای سرمایه‌گذاران ریسک گریز با انتظار دریافت سود دوره ای، طراحی شده است.

دلیل تاسیس این صندوق با درآمد ثابت با واریز سود ماهانه چیست؟

بیش از دو سال از مدیریت اولین صندوق درآمد ثابت افران تحت مدیریت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج  می‌گذرد. طی این مدت شرکت ترنج علاوه بر کسب تجربه در زمینه مدیریت بهینه منابع صندوق‌های درآمد ثابت، شناخت دقیقی از رفتار و ترجیحات مشتریان صندوق‌های درآمد ثابت پیدا کرده است.

بخش قابل توجهی از مشتریان صندوق‌های درآمد ثابت، بویژه در بین مشتریان حقیقی، علاقه­مند به دریافت سود دوره‌ای از سرمایه گذاری در صندوق درآمد ثابت هستند. صندوق جدید ترنج علاوه بر اینکه دارای ساختار صدور و ابطالی است، دارای مکانیزم تقسیم سود ماهانه است. از این منظر، صندوق ترنج ابزاری مناسب برای آن دسته از سرمایه گذارانی است که انتظار دریافت سود ماهانه دارند.  

ترنج چگونه بازدهی صندوق‌های خود از جمله صندوق ترنج را پشتیبانی می‌کند؟

 ترکیب دارایی‌های هر صندوق میزان ریسک و بازدهی هر صندوق را مشخص می­کند. حدود ۹۰ درصد از سبد دارایی‌های صندوق ترنج در اوراق با درآمد ثابت و سپرده بانکی سرمایه‌گذاری خواهد شد.  ترکیب متنوعی از اوراق با درآمد ثابت از قبیل؛ اوراق دولتی، اوراق تامین مالی بخش خصوصی و اوراق مشتقه کم ریسک با سررسیدهای مختلف برای صندوق خریداری می شود و در کنار آن سپرده های بانکی با نرخ‌های رقابتی برای حدود ۴۰-۳۰ درصد از داراییهای صندوق افتتاج خواهد شد. بخش سهامی صندوق ترنج (حدود ۱۰ درصد از ترکیب دارایی) در سهام عمدتاً کم ریسک سرمایه‌گذاری خواهد شد و همچنین صندوق مجاز است تا نصاب مشخصی در سایر صندوق‌ها سرمایه‌گذاری نماید.  

جایگزین مطمئن برای سپرده­های بانکی

مزایای صندوق با درآمد ثابت ترنج نسبت به سایر صندوق ها چیست؟

ویژگیهای اصلی این صندوق که آن را نسبت به سایر صندوق‌های تحت مدیریت این شرکت متمایز می‌کند عبارتند از:

  • تقسیم سود دوره ای

  • هزینه های بسیار پایین برای سرمایه‌گذار (حداقل کارمزد مدیریت و فاقد کارمزد بازارگردانی)

  • ساختار صدور و ابطالی و سهولت دسترسی

  • تجربه مدیریت موفق صندوق درآمد ثابت افران نزد تیم ترنج و تسلط بر مدیریت ریسک بهینه صندوق

  • سود سالانه بالاتر از سپرده بانکی بدون جریمه برداشت زود هنگام و نرخ شکست.

سرمایه گذاری ترنج

ترنج صندوقی با واریز سود ماهانه

سرمایه‌‌گذاری در صندوق ترنج برای چه افرادی مناسب است؟

- این صندوق مناسب افرادی است که بدنبال جایگزین مطمئن و پر سود برای سپرده­های بانکی هستند؛ از قبول ریسک‌های بازار سهام گریزان هستند و بدنبال سهولت در سرمایه‌گذاری، دریافت سود ماهانه بالاتر از سپرده بانکی و نقد شوندگی دارایی‌های سرمایه‌گذاری شده خود هستند. 

زمان و نحوه پذیره‌نویسی صندوق ترنج چگونه است؟

- صندوق سرمایه‌گذاری ترنج از 4 تا 11 مرداد ماه 1401 پذیره‌نویسی خواهد شد. سرمایه گذاران می‌توانند به دو صورت غیرحضوری با مراجعه به وب‌سایت toranj.fund و یا مراجعه حضوری به شعب کارگزاری های بانک ملی ایران، مبین سرمایه و سهم آذین در سراسر کشور در این پذیره نویسی شرکت نمایند.

حداقل سرمایه‌گذاری درپذیره نویسی صندوق درآمد ثابت ترنج چقدر است؟

حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری در صندوق ترنج ۱۰۰ هزار تومان معادل یک واحد صندوق است.

جمع‌بندی

صندوق با درآمد ثابت ترنج یک صندوق صدور و ابطالی با واریز سود ماهانه است که در مرداد ماه 1401 پذیره نویسی میشود. با توجه به پیشینه موفق مجموعه ترنج در مدیریت صندوق‌های خود (به خصوص صندوق درآمد ثابت افران)، انتظار میرود صندوق جدید مجموعه نیز جزو پربازده‌ترین و کم ریسک‌ترین صندوق‌های با درآمد ثابت بازار سرمایه قرار گیرد. 

هدف صندوق ترنج ارائه سود روزشمار با نرخ بالاتر از سپرده‌های بانکی، بدون نرخ شکست و واریز ماهانه سود برای سرمایه‌گذاران با ریسک بسیار پایین است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.