برای خرید بتن آماده به چه نکاتی باید دقت کرد؟

 هدف نهایی از تولید چنین موادی، افزایش سرعت ساخت‌وساز، بهبود عملکرد و بالابردن کارایی است.

یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین موادی که می‌تواند در صنعت ساخت‌وساز مفید واقع شود، بتن آماده است.

استفاده از انواع بتن‌های آماده باعث می‌شود تا فرایند ساخت‌وساز با سرعت، دقت و کیفیت بیشتری انجام شود؛

ازاین‌رو ما در این مطلب قصد داریم تا به‌صورت کامل در خصوص خرید بتن آماده و نکات مهم پیش از تهیه آن صحبت کنیم.

بتن

بتن آماده در کارخانه بتن تولید و به محل پروژه حمل می شود.

معرفی بتن آماده

بتن آماده به بتنی گفته می‌شود که به‌جای مخلوط شدن در محل پروژه ساختمانی، در کارخانه بتن آماده می‌شود؛ ازاین‌رو پیمانکاران می‌توانند بسته به نیاز خود مشخصات بتن را به کارخانه اعلام کرده و سپس بتن آماده را در محل پروژه تحویل بگیرند.

این مدل از بتن‌ها معمولاً به کمک کامیون‌های حمل بتن آماده که به آن‌ها تراک‌میکسر گفته می‌شود، به محل موردنظر حمل می‌شوند. از آن جایی که فرایند تولید بتن آماده در کارخانه سپری می‌شود، میزان ترکیب شن، ماسه و سیمان در دقیق‌ترین حالت خودش خواهد بود.

به همین دلیل با خرید بتن آماده می‌توانید مطمئن باشید که دقیقاً همان چیزی که به آن نیاز دارید را به دست خواهید آورد. این مدل از بتن در مقایسه با بتن ساده دارای کیفیت بسیار بالاتری بوده و می‌تواند مقاومت و استحکام بنا را تضمین کند.

با خرید بتن به‌صورت آماده می‌توانید مطمئن باشید که ساختمان شما در برابر آتش، باد و طوفان، مقاومت بسیار مناسب تری نسبت به بتن غیراستاندارد از خود نشان خواهد داد. از سوی دیگر، می‌تواند به‌خوبی در برابر رطوبت، تاب خوردگی، تغییرات شدید دمایی و... نیز مقاومت بالایی داشته باشد.

فهاب بتن

تصویری از تراک میکسر در حال تخلیه بتن آماده در محل پروژه

نکات مهم پیش از خرید بتن آماده

همان‌طور که می‌دانید، بتن جز مهم‌ترین و ضروری‌ترین مواد و تجهیزاتی است که در ساخت‌وساز مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ ازاین‌رو خرید بتن آماده حساسیت‌های خاص خودش را داشته و باید به دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید مناسب‌ترین و بهترین بتن آماده را برای تسریع در روند ساخت‌وساز، خریداری کنید. بتن آماده می‌تواند به‌سادگی در زمان، هزینه نیروی کار و... صرفه‌جویی کند. به شرطی که شما از پیش، چند نکته مهم را موردتوجه قرار دهید:

توجه به دسترسی محل ساخت‌وساز

شما پیش از خرید بتن آماده باید به این نکته توجه کنید که آیا در محل ساخت‌وساز خود، دارای فضای کافی برای یک تراک‌میکسر استاندارد هستید یا خیر؟ اگر تراک‌میکسر به محل ساخت‌وساز وارد شود، آیا به زهکشی ساختمان، لوله‌های فاضلاب، راهروها و محیط اطراف صدمه‌ای وارد می‌شود یا خیر. درصورتی‌که چنین باشد، ممکن است شما برای تخلیه بتن آماده به پمپ و خط لوله مناسب نیاز داشته باشید. پس حتماً پیش از خرید و سفارش بتن آماده این نکته را مدنظر قرار دهید.

بتن آماده خودتان را از قبل سفارش دهید

اگر قصد خرید بتن آماده را دارید، باید چند روز قبل از روز تخلیه سفارش خودتان را ثبت کنید. به‌صورت معمول پیشنهاد می‌کنیم که سفارش بتن آماده را حداقل 7 روز قبل از تخلیه آن، انجام دهید. بدین صورت می‌توانید مطمئن باشید که زمان کافی برای آماده‌سازی مخلوط مناسب بتن و مطابق با نیازهای شما وجود دارد.

مقدار بتن آماده موردنیاز خود را بدانید

یکی از نکاتی که پیش از خرید این نوع بتن باید به آن توجه کنید این است که شما نمی‌توانید بتن آماده را برای استفاده‌های بعدی ذخیره کنید. این بدان معناست که هرچه بتن آماده باقی بماند، هدر خواهد رفت؛ به همین دلیل مهم است که بدانید دقیقاً به چه میزان بتن آماده نیاز دارید. برای به‌حداقل‌رساندن اتلاف، از متخصصین بخواهید تا دست به تخمین بزنند. همچنین در زمان تخمین زدن بتن، باید 10 درصد احتمال هدررفتن را بدهید.

بتن ریزی

پیش از خرید بتن آماده بدانید که مشخصات آن چه باید باشد

مشخصات بتن آماده خود را بدانید

هنگام خرید بتن آماده نیاز است تا به‌صورت دقیق بدانید که به چه نوع بتن و با چه مشخصاتی نیاز خواهید داشت؛ ازاین‌رو باید مقاومت، اسلامپ و اندازه سنگ‌دانه‌های بتن خود را بدانید. مقاومت‌های مختلف بتن کاربردهای مختلفی داشته و البته دارای هزینه‌های گوناگونی هستند. اسلامپ نیز کارایی و روان بودن بتن را اندازه‌گیری می‌کند. هرچه اسلامپ بتن بالاتر باشد، کارکردن با آن سخت‌تر خواهد بود.

آزمایش اسلامپ یک آزمایش بسیار ساده است که می‌توان به‌راحتی آن را حتی در محل انجام پروژه نیز اجرا کرد. از جمله موادی که بر روی آزمایش اسلامپ بتن تأثیر می‌گذارند، می‌توان به نسبت آب و سیمان، مواد به‌کاررفته در بتن، روش‌های مخلوط کردن، اندازه سنگ‌دانه‌ها و... اشاره کرد.

یک شرکت مناسب برای خرید بتن آماده پیدا کنید

برای اینکه بتوانید نهایت استفاده را از خرید بتن­های آماده ببرید، نیاز است تا با شرکت‌ها و مؤسسه‌هایی کار کنید که بتن آماده باکیفیتی را به شما عرضه می‌کنند. یک شرکت معتبر در زمینه تولید و ساخت بتن آماده این امکان را به شما می‌دهد تا بتن آماده موردنیاز خود را سفارش داده و دقیقاً مطابق با سفارش شما، بتن آماده را تحویل دهد. بدین صورت می‌توانید با خیالی راحت دست به برنامه‌ریزی زده و عملیات ساخت‌وساز خود را تکمیل کنید.

اگر شما هم به دنبال یک منبع مناسب برای خرید بتن آماده و بتن سبک هستید، ما به شما شرکت فهاب بتن را معرفی می‌کنیم.

فهاب-بتن

شرکت فهاب بتن توسط جناب آقای حسین فروتن مهر (پدر صنعت بتن ایران و مؤسس انجمن صنفی بتن ایران) تأسیس شده و با بیش از ۵۰ سال سابقه در حوزه تولید بتن، توانسته است درصد قابل توجهی دانش بتن را در سطح کشور ارتقا دهد.

نتیجه‌گیری

بتن آماده بتنی است که فرایند تولید و مخلوط کردن آن در خارج از محل ساخت‌وساز انجام می‌شود. این مدل از بتن به دلیل دقت بالا در ترکیب مواد، دارای استحکام، مقاومت و قابلیت‌های بسیار بیشتری نسبت به بتن معمولی است. درصورتی‌که شما هم قصد دارید دست به خرید بتن آماده بزنید، لازم است اطلاعاتی در خصوص مشخصات دقیق بتن، میزان بتن موردنیاز، زمان دقیق سفارش و... داشته باشید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.