خطر جام جهانی بدون مسی

آلبی سلسته اما بازهم در گلزنی ناکام بود و این دیدار بدون گل به پایان رسید تا یکی از جذاب‌ترین تیم‌های ملی فوتبال جهان به همراه لیونل مسی درآستانه حذف از این مسابقات قرار بگیرند. با این تساوی تیم‌ملی آرژانتین درحالی روی پله ششم قرار گرفت که از این منطقه ۴ تیم اول به‌صورت مستقیم راهی جام‌جهانی شده و تیم پنجم نیز در شانس مجدد و در بازی پلی آف به مصاف نماینده اقیانوسیه یعنی نیوزیلند خواهد رفت. شاگردان خورخه سامپائولی برای صعود به جام‌جهانی باید بامداد چهارشنبه ۱۹مهر اکوادور را در بازی آخرشان شکست دهند. اگر این اتفاق بیفتد ۲۸ امتیازی خواهند شد و قطعا در شانس مجدد خواهند بود.

آرژانتین شانس صعود مستقیم را نیز با پیروزی خواهد داشت، البته بستگی به شرایط دارد؛ اگر شیلی نتواند برزیل را در سن پابلو شکست دهد یا کلمبیا و پرو در لیما مساوی کنند. همچنین اگر پرو با اختلاف گل کمی نسبت به پیروزی آرژانتین برابر اکوادور، کلمبیا را مغلوب کند صعود مستقیم ممکن می‌شود.آلبی سلسته در صورت تساوی در کیتو تنها شانس مجدد را در یک شرایط خاص خواهد داشت. اگر پرو از کلمبیا در خانه‌اش شکست بخورد یا پاراگوئه نتواند ونزوئلای حذف شده را شکست دهد، لیونل مسی و یارانش برای صعود به جام‌جهانی در شانس مجدد خواهند بود. همچنین اگر شیلی با بیش از یک گل مغلوب برزیل شود این اتفاق خواهد افتاد. آرژانتین در صورت شکست هم شانس صعود دارد. اگر پرو با اختلاف گل بیشتری نسبت به دیدار آرژانتین و اکوادور برابر کلمبیا مغلوب شود این اتفاق رخ خواهد داد.

 

سامپائولی: مطمئنم صعود می‌کنیم

با این حال خورخه سامپائولی سرمربی تیم‌ملی آرژانتین اطمینان دارد که تیمش به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود خواهد کرد. وی بعد از بازی گفت: «هنوز هم اطمینان دارم که آرژانتین در جام‌جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود. ما بازی خوبی را از خود ارائه دادیم و تنها در گلزنی ناکام بودیم. نسبت به اتفاقاتی که قرار است در بازی‌های پیش‌رو رخ دهد امیدوار و هیجان‌زده هستم. بازیکنانم در این بازی به هیچ‌وجه دست از تلاش نکشیدند و شایسته نتیجه‌ دیگری بودند.من کاملا امیدوار هستم که می‌توانیم در روسیه باشیم. از آخرین فرصت‌مان نهایت استفاده را خواهیم برد و بازیکنان نیز تمام تلاش خود را خواهند کرد.» سرمربی آلبی‌سلسته در تمجید از فوق‌ستاره تیمش که در مرحله انتخابی جام‌جهانی تنها ۴ گل به ثمر رسانده و در این بازی نیز چند حرکت استثنایی از خود به نمایش گذاشت نیز گفت: «مسی بازی فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت و موقعیت‌هایی روی دروازه پرو خلق کرد و پاس‌های خوبی نیز برای هم‌تیمی‌هایش ساخت.»