روز سامان و جلال

قدوس، ستاره تازه‌واردها

کارلوس کی‌روش برای شروع بازی با توگو از ترکیبی متفاوت استفاده کرد و عمدتا به بازیکنانی فرصت حضور در میدان را داد که کمتر در تیم‌ملی بازی می‌کنند. از جمله نکات جالب ارنج تیم‌ملی در این دیدار، استفاده از زوج روزبه چشمی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در قلب خط دفاعی و البته حامد لک در خط دروازه بود. البته حریف تیم‌ملی در این دیدار زور چندانی برای ایجاد موقعیت روی ساختار دفاعی تیم‌ملی نداشت، اما به هر حال این «مثلث غریب» نخستین تجربه‌شان را با موفقیت پشت‌سر گذاشتند.

همچنین وریا غفوری هم در جناح راست خط دفاعی عملکرد بدی نداشت و هیچ بعید نیست در جام‌جهانی هم شاهد به بازی گرفته شدن او باشیم. کی‌روش در پست هافبک دفاعی باز هم به سعید عزت‌اللهی اطمینان کرد و این درحالی است که او بازی اول جام‌جهانی را به دلیل محرومیت از دست داده. در خط حمله اما فرصت بازی به مهدی طارمی محروم داده نشد. در خط حمله کریم انصاری‌فر‌د با زدن هر دو گل ایران برای مهاجمان اصلی خط و نشان کشید؛ گرچه هر دو گل او در مقابل دروازه تقریبا خالی به ثمر رسید. گل سرسبد تازه‌واردها اما سامان قدوس بود که برای اولین بار پیراهن تیم‌ملی کشورمان را پوشید و به معنای واقعی کلمه عملکرد خوبی ارائه داد. گل اول تیم‌ملی هم روی ریباند شوت او به ثمر رسید تا معلوم شود پلی‌میکر جدید تیم‌ملی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

حمایت از جلال

سرمربی تیم‌ملی که همیشه به پشتیبانی از بازیکنانش شهرت دارد، این بار هم حق استادی را در قبال جلال حسینی تمام کرد. درحالی‌که این روزها شایعات ناجوانمردانه‌ای در مورد حسینی مطرح است، کی‌روش قبل از بازی به سود او بیانیه نوشت، در جریان مسابقه کاپیتان پرسپولیس را به میدان فرستاد تا بازی ملی شماره ۱۱۱ خودش را انجام بدهد و در پایان دیدار هم با تحریم رسانه‌ها به‌خاطر شایعه‌پردازی یک روزنامه خاص در مورد حسینی، به هیچ‌یک از بازیکنان اجازه مصاحبه نداد. قطعا این تصمیم مبنی بر سوزاندن همزمان تر و خشک می‌تواند قابل انتقاد باشد، اما حداقل یک حسن دارد؛ اینکه بچه‌های کی‌روش می‌فهمند چقدر برای مربی ارزشمند هستند.