غائله عکس

مجتبی جباری یکی از دو بازیکنی بود که اواخر دوران حضور منصوریان در استقلال از این باشگاه کنار گذاشته شدند. با حضور شفر اما رحمتی به تیم برگشت، با این حال خبری از جباری نشد. کاپیتان دوم آبی‌ها که بدجوری از این مساله شاکی شده بود، اعلام کرد باشگاه باید جرات داشته باشد و دلایل اتخاذ این تصمیم را در قبال وی بیان کند. مجتبی حتی پا را از این هم فراتر گذاشت و گفت مدیرعامل استقلال آرزو داشته با او عکس یادگاری بیندازد. حالا افتخاری جواب این حرف‌ها را داده و در حاشیه جلسه معرفی اسپانسر جدید این تیم به خبرنگاران گفته است: «حتما مجتبی جباری، افتخاری را نمی‌شناسد. من سال ۱۹۹۶ سرپرست تیم‌ملی بودم و بازیکنان بزرگی مثل دایی، عابدزاده، کریم باقری، خداداد عزیزی و... در کنار ما بودند. پنج سال با آنها زندگی کردیم.

دنبال این نیستم که بخواهم با عکس گرفتن کنار جباری خودم را معرفی کنم. نمی‌دانم چه جوابی بدهم. تنها چیزی که من نیاز ندارم، این عکس‌ها است. این رسم است که بازیکن وقتی می‌خواهد قرارداد امضا کند، با مدیرعامل عکس بگیرد. من عکس‌هایی را منتشر می‌کنم که هواداران متوجه شوند چه سوابقی دارم. هرچند نیازی به این چیزها نداریم.» او در مورد آینده جباری در استقلال هم چنین می‌گوید: «من یک بار توضیح دادم که کمیته پزشکی ما درباره جباری گزارش تهیه می‌کند تا وضعیت او روشن شود. از ابتدای فصل زانوی او ورم کرده و باید ببینیم شرایطش چه می‌شود. من هیچ وقت به مسائل موجود درباره جباری جوابی ندادم و از اول فصل هم همه چیز را به منصوریان سپردم. اینقدر مشکلات داریم که نباید وارد بحث جباری شویم. من در مقامی نیستم که بخواهم بگویم چه کسی بیاید و چه کسی نیاید. سرمربی باید تصمیم بگیرد که جباری باشد یا خیر.»

چه کسی «بدتر» بوده؟

ماجرای اختلاف نظر افتخاری با فتح‌الله‌زاده هم جالب است. مدیرعامل استقلال در ماجرای محرومیت این تیم از جذب بازیکن بدجوری به مدیران پیشین تیم تاخته بود. افتخاری در برنامه نود هم به فتح‌الله‌زاده طعنه زد و گفت مدیری که پرچم استقلال را در دستش می‌گیرد و به دوربین نشان می‌دهد میلیاردها تومان بدهی به‌جا گذاشته، هرچند فتح‌الله‌زاده هم به سبک خودش جواب او را داد و گفت: «آن جام‌هایی که جلویش عکس می‌اندازی را من گرفتم!» حالا اما این داستان وارد فاز جدیدی شده است. گفته شده کمیسیون اصل نود مجلس با فرا خواندن توفیقی و بهرام افشارزاده قصد دارد قراردادهای دو سال اخیر باشگاه استقلال را زیر ذره‌بین ببرد.

در همین راستا رضا افتخاری پای فتح‌الله‌زاده را هم وسط کشیده و گفته: «با ورود کمیسیون اصل نود خیلی از مسائل برای مردم شفاف می‌شود. مردم باید بدانند در ۱۰ سال گذشته چه بلایی توسط چه کسانی سر این تیم آمده است. اگر این اتفاق رخ دهد، هیات‌مدیره و مسوولان حال حاضر باشگاه مورد تشویق قرار خواهند گرفت، زیرا ما هیچ بدهی در فصل گذشته نداشتیم.» مدیرعامل اسبق استقلال هم البته همیشه نشان داده که از فرصت مصاحبه و خودنمایی در چنین بزنگاه‌هایی به راحتی نمی‌گذرد.

به گزارش ورزش‌سه، فتح‌الله‌زاده در واکنش به مطالب مطرح شده از سوی افتخاری گفته است: «اینکه کمیسیون اصل نود مجلس وارد پرونده‌های مالی این سال‌ها شود اتفاق بسیار پسندیده‌ای است، چراکه سبب می‌شود تفاوت آدم‌هایی که خادم بوده‌اند و زحمت کشیده‌اند با آدم‌هایی که خیانت کرده‌اند، مشخص شود. من از این کار استقبال می‌کنم و هیچ مشکلی برای حضور در این کمیسیون ندارم. قطعا با دست پر و با همان مدارکی به این کمیسیون می‌روم که سال‌ها است در رسانه‌ها نیز بیان‌شان کرده‌ام. آقای افتخاری و توفیقی میلیاردها تومان پول گرفتند که وضع استقلال گل و بلبل شود و الان هم که وضع آنقدر گل و بلبل است که اصلا نیازی نیست من در موردش حرفی بزنم! چه مشکلی مانده که بخواهیم در موردش حرف بزنیم؟ همه چیز عالی است!» به نظر می‌رسد رسیدگی جامع دستگاه‌های نظارتی لازم است تا بدانیم کدام مدیران در استقلال «بدتر» عمل کرده‌اند!