نمایش اعتبار

اما و اگرهای ترکیب

تردیدهای برانکو برای چیدن ترکیب اصلی پرسپولیس در بازی امشب از همان خط دروازه آغاز می‌شود. بیرانوند اخیرا در بازی‌های باشگاهی نمایش خوبی نداشته، هرچند در دیدار دوستانه تیم ملی برابر روسیه خوب کار کرد. برانکو در مصاف با استقلال خوزستان، از رادوشوویچ درون دروازه استفاده کرد که تجربه بدی نبود. بنابراین باید صبور بود و دید برانکو امشب کدام یک از دو دروازه‌بانش را در ارنج اصلی مورد استفاده قرار خواهد داد. در خط دفاعی اما بهترین خبر برای برانکو و هواداران، بازگشت جلال حسینی است. از قرار معلوم کاپیتان قرمزها بالاخره مصدومیت طولانی‌مدتش را پشت سر گذاشته و می‌تواند برای این تیم به میدان برود. هرچند گفته می‌شود جلال حتی در بازی رفت هم قادر به حضور در میدان بود، اما برانکو روی او ریسک نکرد.

در شرایط فعلی به احتمال فراوان جلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده زوج خط دفاعی قرمزها را تشکیل خواهند داد و به این ترتیب محمد انصاری به سمت چپ خط دفاعی منتقل می‌شود تا یکی از پاشنه آشیل‌های اساسی سرخ‌ها در طول هفته‌های اخیر رو به ترمیم برود. در سمت راست خط دفاعی هم صادق محرمی گزینه اصلی است و بعید به‌نظر می‌رسد برانکو بخواهد کار دیگری در این قسمت انجام بدهد. در خط میانی فیکس بودن کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان و وحید امیری قطعی است، اما در مورد نفر چهارم و جانشین فرشاد احمدزاده تردیدهایی وجود دارد. اگر برانکو خواهان حفظ موازنه همیشگی تیمش باشد، به‌جای احمدزاده از بشار رسن در ترکیب اصلی استفاده خواهد کرد، اما اگر ترجیح او سفت کردن کمربند میانی و پیشگیری از تکرار اتفاقات بازی رفت باشد، از بین نوراللهی و ربیع‌خواه یک نفر به‌عنوان زوج کامیابی‌نیا در این دیدار فیکس خواهند شد. همچنین در خط حمله هم زوج منشا و علیپور روانه میدان می‌شوند.

حیثیت، مهم‌تر از صعود

همه می‌دانند که برگرداندن یک باخت سنگین چهار گله برابر یکی از بهترین تیم‌های تاریخ آسیا چقدر کار سختی است. بنابراین شاید هیچ‌کس - حتی هواداران متعصبی که با پرواز پرسپولیسی‌ها خودشان را به عمان رساندند- توقع قطعی جبران نتیجه را ندارند، اما آنچه هواداران انتظار دارند ارائه یک بازی حیثیتی و کسب نتیجه‌ای آبرومندانه است؛ چیزی که نشان بدهد ماجرای بازی رفت صرفا در زمره حوادث و اتفاقات فوتبالی بوده و نشان‌دهنده اختلاف واقعی قهرمان ایران و عربستان نیست. پرسپولیس اگرچه در این مدت با مشکلات فراوانی دست به گریبان بوده، اما هنوز کیفیت بالایی دارد و چشم و چراغ فوتبال ماست. آنها امشب می‌توانند از اعتبارشان دفاع کنند و حتی در صورت حذف، با قامتی ایستاده روی مسابقات پیش رو در لیگ، جام حذفی و حتی فصل آتی لیگ قهرمانان آسیا تمرکز کنند. به هر حال فراموش نکنیم تیمی مثل الهلال با آن همه ثروت و ستاره، به‌طور مداوم به مراحل بالای لیگ قهرمانان صعود می‌کند و از تجربه کافی برخوردار است. پرسپولیس هم باید در طول زمان به چنین ثباتی برسد و از حذف احتمالی هم نهراسد.


برانکو: ادعای ما شکست الهلال است

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از بازی پرسپولیس – الهلال ادعای بزرگی را مطرح کرد و آن شکست تیمی بود که به آنها 4گل زده است: «بازی سختی داریم و بازی دوم‌مان را در نیمه نهایی انجام می‌دهیم. ما در نیمه اول نتیجه خوبی نگرفتیم و چهار گل خوردیم. ما ادعا داریم که الهلال را که جزو تیم‌های خوب آسیاست می‌توانیم شکست دهیم و به فینال برویم.»

الهلالی‌ها می‌گویند زدن پنج گل از سوی پرسپولیس غیرممکن است، اما هر چیزی در فوتبال ممکن خواهد بود. آیا فکر می‌کنید بتوانید پنج گل به این تیم بزنید و اگر الهلال به فینال برود می‌تواند قهرمان شود یا نه؛ برانکو در پاسخ به طرح این سوال یادآوری کرد که هرچیزی درفوتبال ممکن است: «طبیعی است که کار خیلی سختی داریم، اما این ورزش است. هر چیزی ممکن است و مشابه زیادی هم داریم. الهلال یکی از بهترین تیم‌های آسیاست و اگر به فینال صعود کند، مطمئنم قهرمان آسیا می‌شود. با این حال اجازه بدهید ما ادعا کنیم که تیم خوبی داریم و حتی به خودمان این حق را می‌دهیم که امیدوار باشیم. تمام تلاش خود را خواهیم کرد که پیروز شویم. الان نتیجه خوبی برای الهلال به‌وجود آمده، اما این امکان وجود دارد که همه چیز تغییر کند.»برانکو در واکنش به این سوال که در ۱۰ سال اخیر هیچ تیمی نتوانسته است به الهلال پنج گل بزند و آنها تیمی هجومی هستند، جواب جالبی می‌دهد: «در فوتبال هیچ چیز را نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما همیشه اولین‌هایی نیز وجود دارد.»