یک ایرانی در لیست بهترین‌ها

رونالدو: این تازه شروع کار است

کریستیانو رونالدو در مورد کسب افتخارات انفرادی گفت: «این نتیجه تلاش بسیار، فداکاری زیاد، خواب خوب، تغذیه عالی، انجام کار‌های فوق‌العاده و بودن الگویی حرفه‌ای بوده است. کسب عناوین انفرادی و تیمی که ما به‌دست آورده‌ایم، تماشایی بوده است. سال فوق‌العاده‌ای بود. من عناوین تیمی و انفرادی کسب کردم و این چیزی بود که می‌خواستم. از خانواده‌ام، از نامزدم و از پسرم تشکر می‌کنم. من پدر شده‌ام، باز هم صاحب فرزندی دیگر خواهم شد و از این بابت خیلی خوشحالم.» وی این پرسش را که «شما با کسب ۱۶/ ۴۳ درصد آرا این عنوان را کسب کردید، این درحالی است که مسی ۲۵/ ۱۹ درصد آرا و نیمار ۹۷/ ۶ درصد آرا را به خود اختصاص داد. این اعداد به شما چه می‌گویند؟» این‌طور پاسخ داد: «آرزویم کسب عنوان قهرمانی با تیم‌ملی پرتغال بود که این در یورو ۲۰۱۶ عملی شد و به قهرمانی رسیدیم. هر چند نمی‌توانم مسی و نیمار را هم فراموش کنم.»

تجلیل زیدان از بازیکنانش

زین‌الدین زیدان نیز در این مراسم موفق به کسب جایزه بهترین سرمربی دنیا شد. او که فصل گذشته موفق به کسب عنوان قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شد، برای دریافت عنوان بهترین سرمربی سال فوتبال جهان رقبایی مانند ماسیمیلیانو آلگری، سرمربی یوونتوس و آنتونیو کونته، سرمربی چلسی را داشت. زیدان درخصوص جایزه‌ای که دریافت کرد، گفت: «من هرگز فکر نمی‌کردم که روزی جایزه‌ای به این زیبایی دریافت کنم. از باشگاه رئال‌مادرید به‌خاطر اینکه فرصت تمرین دادن چنین بازیکنانی را به من داد، تشکر می‌کنم.»

خداحافظی بوفون بعد از یک جام بزرگ

سنگربان یوونتوس توانست در مراسم بهترین‌ها عنوان بهترین دروازه‌بان جهان در سال ۲۰۱۷ را به‌دست آورد. جان‌لوئیجی بوفون در این خصوص گفت: «افتخار می‌کنم که عنوان بهترین دروازه‌بان جهان را کسب کردم. امیدوارم که در فصل جاری بهتر کار کنیم و با دستیابی به یک جام بزرگ به دوران حضورم در مستطیل سبز پایان دهم.»

بیرانوند نهمین دروازه‌بان جهان!

در این مراسم اما دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال کشورمان در رده نهم مشترک بهترین دروازه‌بانان جهان قرار گرفت.در فهرست برترین دروازه‌بانان جهان نام علیرضا بیرانوند، هم دیده می‌شود که نامش در فهرست کاندیداهای ابتدایی بوده، اما امتیازی کسب نکرده و به‌طور مشترک با آلفونسو بلانکو آنتونس از مکزیک، جان‌لوئیجی دوناروما از ایتالیا، ادرسون از برزیل، فابریس اوندوآ از کامرون و دانیل سوباشیچ از کرواسی در رده نهم رده‌بندی برترین دروازه‌بانان جهان قرار گرفته است.

آرای کی‌روش و جلال حسینی

 آرای سرمربی و کاپیتان تیم‌ملی ایران در مراسم بهترین‌های فوتبال جهان مشخص شد. در جریان این رای‌گیری از سرمربیان و کاپیتان‌های تیم‌های ملی عضو فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، کارلوس کی‌روش، سرمربی و سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم‌ملی کشورمان کریس رونالدو را به‌عنوان بهترین بازیکن و زین‌الدین زیدان فرانسوی را به‌عنوان سرمربی سال برگزیدند. کی‌روش به ترتیب رونالدو، مسی و نیمار را برگزید و حسینی هم رونالدو، مسی و نیمار را بهترین بازیکن جهان دانست.