هجوم حواشی به وزنه‌برداری

به شایعات گوش ندهید

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در این ماجرا از رستمی حمایت و شایعه پناهندگی را رد کرده است.  علی مرادی درخصوص اینکه به چه دلیل زودتر و در اوایل سال برای صدور ویزای آمریکای وزنه‌برداران اقدام نکرده‌اند به خبرگزاری تسنیم گفت: «ما براساس شرایط مصاحبه ابتدا از طریق ترکیه اقدام کردیم اما پس از معطلی زیاد و عدم نوبت‌دهی به امارات و دبی رفتیم. ما تلاش خود را کردیم و خواهیم کرد و بحث این است که اقدامات لازم انجام شده و امیدواریم مشکل ایجاد شده حل شود. در سفارت آمریکا در دبی مدارکی مبنی بر عدم پناهندگی از رستمی و هیچ‌یک از نفرات نگرفتند. من نگران این موضوع هستم و شاید برای نفرات دیگر هم پیش بیاید، البته قرارشده تا رستمی اسنادی ببرد و طی ٢ تا ٣ روز آینده وقت مصاحبه وی فرا می‌رسد تا راهی دبی شود. حرف و حدیث در ارتباط با اینکه رستمی مصدوم است یا دوپینگ کرده زیاد است اما نباید به این شایعات توجه داشت.»  مرادی در ارتباط با اینکه آیا رستمی پس از المپیک یک بار جهت سفر به آمریکا اقدام کرده و ریجکت شده است یا خیر، گفت: «من این موارد را نمی‌دانم و در جریان نیستم.»

بازگشت سایه شوم دوپینگ

اما پس از شایعه پناهندگی این عضو تیم‌ملی دیروز یک خبر دیگر در مورد وزنه‌برداران منتشر شد که شرایط را وخیم‌تر کرد. این رشته ورزشی همیشه با شایعات مربوط به مصرف مواد نیروزا توسط ورزشکاران گره خورده و حالا حاشیه‌ای جدید از همین دست به وجود آمده. بر این اساس تست اولیه دوپینگ یک ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا مثبت اعلام شد.

به‌ گزارش «‌ایسنا» دکتر غلامرضا نوروزی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اعلام این خبر افزود: «در نمونه‌گیری که فدراسیون جهانی در جریان برگزاری مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در نپال داشت، تست دوپینگ یک وزنه‌بردار فوق سنگین تیم‌ملی ایران از سوی فدراسیون جهانی مثبت اعلام شد. مدیریت انجام تست دوپینگ با فدراسیون جهانی بوده و در این زمینه فدراسیون پزشکی ورزشی هیچ دخالتی نداشته است. حتی نتایج تست نیز تا به امروز به فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام نشده است و فدراسیون جهانی به‌طورمستقیم مثبت شدن تست دوپینگ این وزنه‌بردار نوجوان را به فدراسیون وزنه‌برداری ایران اعلام کرده است. در بررسی اولیه برای تایید مثبت شدن تست دوپینگ این ورزشکار وی مدارک اولیه خود را برای دفاع از خود به فدراسیون جهانی وزنه‌برداری ارسال کرده است که بعد از بررسی اولیه، پاسخ نهایی درباره مثبت شدن تست دوپینگ این وزنه‌بردار از سوی فدراسیون جهانی اعلام می‌شود.»