فرصت بازگشت قرمزها به صدر

اتفاقات و مشکلات مالی و خطر حذف از مسابقات آسیایی هم شیرینی برد دربی را برای آنها زهر کرد تا با کوهی از استرس پای به میدان این مسابقه بگذارند. هر چند دیروز اعلام شد مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا به نمایندگان ایران هشت روز دیگر تمدید شده است. باید دید علی دایی در تقابل با تیم سابقش می‌تواند طلسم ناکامی‌هایش را بشکند یا این پرسپولیس است که با سومین برد متوالی به صدر جدول برمی‌گردد و تیم دایی را برای هفتمین هفته متوالی ناکام می‌گذارد. علی دایی در تیم‌ملی سال‌ها شاگرد برانکو بوده و مسلما چیزهای زیادی در مربیگری از او یادگرفته است. ولی گویا پروفسور فوت کوزه‌گری و فن آخر را برای خود نگه داشته است چون در رویارویی‌های اخیر دو مربی برتری فاحش با برانکو بوده است.

دایی فقط در دور رفت لیگ پانزدهم توانسته برانکو و پرسپولیس را متوقف کند ولی دور برگشت آن دوره و رفت و برگشت لیگ شانزدهم را با نفت تهران به برانکو باخته است. پرسپولیس در این بازی مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده را ندارد. از سویی دیگر محمد عباس‌زاده، مهاجم سابق پرسپولیس می‌خواهد توانایی‌هایش را به رخ برانکو و پرسپولیسی‌ها بکشد. برانکو هم می‌خواهد پرسپولیس را به صدرجدول برگرداند. درمورد ترکیب پرسپولیس هم نمی‌توان با قطعیت حکم داد اما به‌نظر می‌رسد با درخشش بشار در دربی او رسما جای محسن مسلمان را درترکیب این تیم بگیرد. پرسپولیس این فرصت را با توجه به انجام بازی پارس‌جنوبی در روز پنج‌شنبه خواهد داشت تا بعد از چند هفته بار دیگر با برد در این بازی خودش را درصدر ببیند.

استقلال و فرصت خروج از بحران

استقلال با وجود باخت در دربی مورد تشویق هوادارانش قرار گرفت و اکنون شفر باید قدردان این حمایت خالصانه باشدو استقلال را به یک پیروزی برساند تا هم تیمش را از ته جدول جدا کند و هم بتواند به هواداران ثابت کند که استقلال تغییر کرده است. حمید درخشان، سرمربی پرسپولیسی نفت هم مقابل استقلال خوب نتیجه می‌گیرد و روش بردن استقلال را بلد است. اما در شرایطی که این تیم شوک حذف از آسیا راهم تجربه کرد، با حداقل روحیه مقابل استقلال قرار می‌گیرد و این بهترین فرصت برای شفراست تا با برد مقابل این تیم کمی از فشار ناشی از باخت دربی بکاهد.

درخشان در کنفرانس خبری قبل از بازی بالاخره اعتراف می‌کند که وضعیت تیمش نگران‌کننده است: «واقعا امروز نگران شرایط تیم شدم. ما تیمی هستیم که تلاش فراوان می‌کنیم و جایگاه‌مان تا الان بد نبوده اما با این وضعیت نمی‌توانیم راه‌مان را خوب ادامه دهیم. مشکلاتی داریم که باید هرچه زودتر حل شود. یک مربی فقط باید در مورد مسائل فنی صحبت کند و بعد از آن موضوعی ارتباط به مربی پیدا نمی‌کند که بخواهد در رابطه با آن حرف بزند. ما باید شرایطی برایمان فراهم شود که با فکر راحت کارمان را ادامه دهیم.» با وجود رفتن منصوریان و کادرفنی قبلی استقلال که همگی سابقه حضور در نفت را داشتند بازهم این بازی پراز چهره‌های آشنا برای طرف مقابل است. در بین نفتی‌ها هاشم بیک‌زاده و مجتبی حقدوست سابقه بازی در استقلال را دارند و در جمع آبی‌ها لئوناردو پادووانی، وریا غفوری، میلاد زکی‌پور، یعقوب کریمی، علی قربانی و سجاد شهباززاده، بازی در نفت تهران را تجربه کرده‌اند. باید دید جدال استقلالی‌ها برابر حمید درخشان که کارنامه درخشانی حداقل به‌عنوان سرمربی پرسپولیس برابر استقلال دارد، به کجا می‌انجامد.

سه‌شنبه ۹ آبان ۹۶‌

پدیده ................................................. فولاد  ۱۴:۴۵‌

سایپا ...............................................پرسپولیس ۱۵‌

تراکتور........................................ ذوب‌آهن ۱۵:۳۰‌

سپاهان............................................. پیکان  ۱۶:۴۵‌

استقلال ................................... نفت تهران ۱۷:۴۵‌

پنج‌شنبه ۱۱ آبان ۹۶‌

پارس‌جم .................................... سپیدرود ۱۵:۳۰‌

استقلال خوزستان.................... سیاه‌جامگان ۱۷‌

جمعه ۱۲ آبان ۹۶‌

نفت آبادان...............................گسترش فولاد  ۱۷‌