علیرضا بیرانوند که خدمت سربازی خود را انجام نداده، ساز جدایی کوک کرده است، مقصد هم جایی نیست جز تراکتورسازی. او بعد از بازی با سایپا طی مصاحبه ای تاکید کرد که در نیم‌فصل از تیمش جدا شده و به تراکتورسازی خواهد پیوست. صحبت‌های گلر ملی‌پوش درحالی است که گفته می‌شد وی به‌دلیل حضور همزمان در دانشگاه معافیت تحصیلی دارد و می‌تواند یکی، دو سال از این معافیت استفاده کند. بیرانوند در جدیدترین اظهارنظرش دراین مورد گفته: «با توجه به اینکه باید دوران سربازی را بگذرانم احتمال دارد در نیم‌فصل از پرسپولیس جدا شوم. تصمیم بسیار سختی است اما چون متأهل و دارای ۲ فرزند هستم دوران سربازی‌ام کوتاه است و بعد از مشورت با خانواده و وکیلم تصمیم نهایی را خواهم گرفت.» او درحالی تصمیم دارد قدم در راه عالیشاه و نوراللهی درفصل قبل بگذارد که قرمزها حالا و به‌دلیل بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتشان امکان جایگزین کردن بازیکن در این پست حساس را هم ندارند. دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا جدایی او به این تیم ضربه نمی‌زند جوابی داد که رنگ و بوی خودخواهی در آن مشهود بود و واکنش تند قرمزها را در پی داشت: «من باید به فکر خودم و آینده‌ام باشم چون جام‌جهانی نزدیک است و آرزوی هر بازیکنی حضور در جام‌جهانی است. من هم تلاش می‌کنم در ترکیب نهایی تیم‌ملی قرار بگیرم.» بعد از این اظهارنظر هواداران پرسپولیس که به‌خاطر این تصمیم نگران آینده تیم خود هستند به صفحه وی در شبکه اجتماعی رفته و از وی انتقاد کردند. بیرانوند که با پرسپولیس قرارداد ۵ ساله دارد پیش از این در مصاحبه‌ای به هواداران تیمش اطمینان داده بود که بعد از اتمام مدت خدمتش دوباره به این تیم باز خواهد گشت: «من ۵ سال با پرسپولیس قرارداد دارم. وقتی قرارداد دو ساله خودم را به‌مدت ۵ سال هم تمدید می‌کنم یعنی فکرهای بزرگی در تیم پرسپولیس در سر دارم و می‌خواهم تا سال‌ها دراین تیم بازی کنم.»

  تراکتور از پرسپولیس بازیکن نمی‌گیرد!

اما درحالی‌که بیرانوند برای حضور در تراکتور‌سازی اصرار دارد سرپرست این تیم آب پاکی را روی دست این دروازه‌بان ریخت و تاکید کرد این باشگاه نیازی به بیرانوند ندارد و از باشگاه پرسپولیس هیچ بازیکنی را جذب نخواهد کرد. کاظم محمودی دیروز به خبرگزاری فارس گفت: «بیرانوند چند بار با گل‌محمدی تماس گرفته و درخواست حضور در تراکتورسازی را داشته است. با توجه به اینکه در دوران محرومیت تراکتورسازی باشگاه پرسپولیس از ما بازیکن نگرفت و به‌خاطر اینکه پرسپولیس حالا با محرومیت از نقل و انتقالات روبه‌رو است، مدیران و مسوولان باشگاه تصمیم گرفتند از پرسپولیس بازیکن نگیرند و به این ‌ترتیب موضوع جذب بیرانوند منتفی است.»

  دلایل محتمل این جدایی

برای درخواست این جدایی دو احتمال وجود دارد؛ اول اینکه بیرانوند با این حربه می‌خواهد باشگاه پرسپولیس را تحت فشار گذاشته و طلب‌های خود را وصول کند که اگر هم این فکر را در سر دارد اشتباه استراتژیکی انجام داده است چرا که با این کار خودش را از چشم هواداران انداخته و جو منفی درتیمش ایجاد می‌کند. احتمال دوم اینکه وی با این بهانه می‌خواهد رضایت‌نامه باشگاه را دریافت کرده و لژیونر شود. در ابتدای فصل بیرانوند با چند پیشنهاد خارجی مواجه شد که باشگاه با آنها مخالفت کرد. جالب است که بیرانوند زمانی که در باشگاه نفت تهران بود نیز با اعمال فشار روی مدیران این تیم و به‌دلیل عدم دریافت کامل مطالباتش توانست رضایت‌نامه خود را گرفته و به پرسپولیس ملحق شود.