دستور سکوت به کی‌روش

جالب اینکه سرمربی تیم‌ملی با اینکه می‌گوید به او دستور سکوت در مورد بیان مشکلات را داده‌اند با صراحت حرف‌هایش را می‌زند. کی‌روش در جواب تاج گفت: «نمی‌دانم راجع‌‌به یکسری مسائل باید صحبت کنم یا نه. مسائلی مربوط به داخل زمین می‌شود و مسائلی هم مربوط به خارج از زمین است. من دستوری دریافت کرده‌ام که نباید صحبت کنم و باید سکوت اختیار کنم. من نمی‌توانم مسائلی را بازگو کنم، چون نمی‌دانم این مسائل مربوط به داخل زمین است یا خارج از زمین.» تاج گفته بود کی‌روش انتقادکرده چون حقوقش سه روز عقب افتاده؛ ادعایی که به‌شدت سرمربی تیم‌ملی را ناراحت کرده و آن را رد می‌کند: «من این سوال را از شما می‌پرسم که آیا من را تاکنون نشناخته‌اید؟

اگر من در هفت سال گذشته زمانی که حقوقم شش، هفت ماه دیرتر پرداخت می‌شد، گلایه و شکایتی نکردم، الان که سه روز حقوقم به تعویق افتاده شکایت می‌کنم؟ آیا یک نفر از شما این مطلب را باور می‌کنید؟ وقتی من از خودم برای هتل و مصارف دیگر تیم‌ملی پول گذاشتم، چنین چیزی را باور می‌کنید؟ صحبت ما آرزوها و رویاهای هواداران فوتبال ایران است. من نمی‌دانم معادل فارسی این صحبت من چه چیزی است.» او اطمینان می‌دهد تا زمانی‌که بهترین امکانات را نگیرد گلایه خواهد کرد: «من فردی هستم که به‌طور مداوم گلایه و شکایت می‌کنم و عادت به گله و شکایت دارم. این مساله برای من مهم نیست و ادامه‌ می‌دهم و صحبت خواهم کرد. از حالتی که آدم عادت به گله‌گذاری دارد، حالت دیگری پدیدار می‌شود که اصطلاحا به آن «کی‌روش‌هراسی» می‌گویند که از حالت اول به وجود آمده است. چنین چیزی را القا کردن باعث «کی‌روش‌هراسی» می‌شود.با این حال من تمرکز و توجه‌ام را به مسائل مهم از دست نخواهم داد.»

حمایت بازیکنان از سرمربی

تعدادی از بازیکنان تیم‌ملی نیز دیروز با خبرنگاران مصاحبه کردند و در صحبت‌های آنها رنگ و بوی گلایه از امکانات و تکرار حرف‌های کی‌روش وجود داشت. کاپیتان تیم‌ملی یکی از این بازیکنان بود که از وجود برخی مشکلات ابراز نگرانی کرد ولی در عین حال به موفقیت‌های آتی تیم‌ملی خوش‌بین است. به گزارش سایت فدراسیون فوتبال سیدجلال حسینی، در ابتدا در مورد شرایط تمرین‌های تیم‌ملی گفت: «همیشه گفته‌ایم هر اردویی می‌تواند به تیم‌ملی کمک کند. هفته‌ آینده دو بازی دوستانه داریم و این اردو می‌تواند از نظر اعتمادبه‌نفس و کارهای تاکتیکی به تیم‌ملی کمک می‌کند.»

سیدجلال در بخش بعدی از کمبود امکانات گلایه کرد و گفت:«مطمئنا امکانات کافی نیست. برنامه‌ای که کارلوس کی‌روش در نظر دارد، برنامه ‌دقیقی است. امیدوارم که به تیم‌ملی کمک شود. متاسفانه این‌طور نیست که بگوییم مشکلات حل شده است. مشکلات زیادی داریم. تیم کشورمان در جام‌جهانی با تیم‌های دیگری روبه‌رو می‌شود که امکانات خیلی بهتری دارند و از نظر شرایط مالی اوضاع بهتری دارند.» او در واکنش به این سوال که بعد از جام‌جهانی از فوتبال ملی خداحافظی خواهد کرد نیز گفت: «برای این سوال جوابی ندارم. همیشه تیم‌ملی جایی است که بازیکنان شایسته انتخاب می‌شوند و رقابت در آن وجود دارد. تصمیم‌گیرنده نهایی کارلوس کی‌روش است.»

هافبک تیم‌ملی دیگر بازیکنی بود که درخصوص شرایط موجود صحبت کرد.اشکان دژاگه در مورد وضعیت تیم گفت: «خدا را شکر بازیکنان خوب کار می‌کنند وعملکرد خوبی دارند. البته مشخص است که بازیکنان با توجه به بازی‌هایی که در لیگ برتر داشتند، خسته هستند. امروز هم تمرین دیگری است که فکر می‌کنم تست خوبی است.» او درباره مصدومیتش نیز تصریح کرد: «من به‌خاطر مصدومیتم در ایران حضور داشتم و تمرین کردم. خدا را شکر تا الان خوب جلو رفته‌ام. فکر می‌کنم می‌توانم به بازی‌های دوستانه برسم.» دژاگه در پایان و در پاسخ به این سوال که مشکلات تیم‌ملی به چه شکل است، گفت‌: «این سوال را کی‌روش پاسخ می‌دهد.» مرتضی پورعلی‌گنجی مدافع تیم‌ملی دیگر بازیکنی بود که صحبت کرد.

او در مورد این دو بازی دوستانه گفت: «این دو بازی دوستانه می‌تواند به جوان‌ها کمک کند تا کنار بازیکنان باتجربه قرار بگیرند. من درحال‌حاضر شرایط خوبی دارم و بازی‌های خوبی در قطر انجام داده‌ام. این بازی‌ها به من هم کمک می‌کند. بالاخره امثال من هم هستند که بازی‌های ملی زیادی ندارند و می‌خواهند در آینده بازیکن خوبی برای تیم‌ملی باشند. فکر می‌کنم این بازی‌ها به من و بازیکنان تیم‌ملی کمک زیادی می‌کند که در کنار هم در رقابت‌های جام‌جهانی خوب ظاهر شویم.شما در هر پستی که می‌بینید، چهار، پنج بازیکن خوب داریم و کارلوس کی‌روش دستش باز است تا بازیکنان خوب را انتخاب کند. این نشان‌دهنده این است که کیفیت بازیکنان زیاد است و می‌توانیم تیم‌ملی خوبی داشته باشیم. البته تمام مسائل منوط به این است که از تیم‌ملی حمایت خوبی شود.»