برانکو به تمدید نزدیک شد!

دالیچ در کرواسی ماندگار شد؟

در این مدت همیشه زمزمه‌های زیادی در مورد پیشنهادهای مختلف برانکو از تیم‌های گوناگون آسیایی و اروپایی به گوش می‌رسیده، اما به ندرت بحث در مورد آنها به اندازه احتمال حضور وی روی نیمکت تیم‌ملی کرواسی بالا گرفته بود. برانکو یک بار به‌عنوان دستیار میروسلاو بلاژویچ در جام‌جهانی ۹۸فرانسه هدایت کرواسی را بر عهده داشت و در کمال شگفتی این تیم را به مقام سوم آن تورنمنت رساند. پس از آن همیشه شایعاتی در مورد احتمال سرمربیگری برانکو در این تیم مطرح بوده؛ به‌خصوص که او مدام نتایج خوبی در تیم‌ملی ایران و سایر باشگاه‌های محل کارش به‌دست می‌آورد. در همین راستا این اواخر هم عملکرد عالی برانکو در پرسپولیس مقارن با نتایج ضعیف تیم‌ملی کرواسی باعث شده بود دوباره شایعات در مورد احتمال حضور برانکو روی نیمکت تیم کشورش داغ شود؛ طوری که حتی زلاتکو کرانچار هم به‌عنوان یک چهره مطرح در فوتبال کرواسی رسما از برانکو برای دستیابی به این پست حمایت کرد، اما پنج‌شنبه‌شب در بازی رفت پلی‌آف راهیابی به جام‌جهانی ۲۰۱۸روسیه از منطقه اروپا، اتفاقی رخ داد که می‌تواند به معنای منتفی شدن حضور برانکو در کرواسی باشد.

به این ترتیب تیم‌ملی کرواسی در بازی رفت پلی‌آف موفق شد در خاک خودش با نتیجه ۴بریک از سد یونان بگذرد و اگر در بازی برگشت اتفاق عجیبی رخ ندهد، کرواسی را هم باید در روسیه دید. این موفقیت توسط زلاتکو دالیچ برای کروات‌ها به ارمغان می‌آید. دالیچ (که همین اواخر گزینه سرمربیگری استقلال تهران هم بود و البته وینفرد شفر به جای وی انتخاب شد!) در تیم‌ملی کرواسی جانشین آنته کاچیچ شد؛ کسی که در مرحله گروهی راهیابی به جام‌جهانی نتایج خوبی نگرفت و نهایتا به‌خاطر توقف برابر فنلاند و از دست دادن شانس صعود مستقیم به جام‌جهانی از سمتش کنار رفت. حالا دالیچ میخش را محکم کوبیده. او ابتدا توانست کرواسی را به پلی‌آف برساند و پنج‌شنبه‌شب هم در این مرحله بیش از ۹۰درصد مسیر صعود را پیمود. بنابراین بسیار بعید است که فدراسیون فوتبال کرواسی برای مرحله نهایی جام‌جهانی هم روی گزینه دیگری غیر از دالیچ حساب کند. پس برانکو اقلا تا تابستان سال بعد از تیم‌ملی کرواسی فاصله گرفته. بنابراین اگر هم شانسی برای بازگشت او به آن تیم وجود داشته باشد، مشروط به نتیجه نگرفتن دالیچ در روسیه خواهد بود. تا آن زمان هم البته مدیران پرسپولیس فرصت دارند رای برانکو را بزنند و قرارداد او را تمدید کنند.

نیم‌نگاه به تیم‌ملی ایران

مانع دوم برانکو برای تمدید قرارداد فوری با پرسپولیس هم وسوسه حضور او در تیم‌ملی ایران است. قرارداد کی‌روش با فدراسیون فوتبال ایران بعد از جام‌جهانی به پایان می‌رسد و ممکن است او بعد از ۷سال حضور در ایران دیگر مایل به ادامه همکاری با تیم کشورمان نباشد. از قضا سرنوشت این داستان هم تیرماه سال آینده روشن می‌شود. پس تابستان داغ بعدی، برانکو با دو پیشنهاد بالقوه از تیم‌های ملی ایران و کرواسی مواجه است؛ اما آیا تا آن زمان پرسپولیسی‎ها می‌توانند موفق‌ترین مربی ۲۰سال اخیرشان را راضی به امضای قرارداد جدید کنند؟