رویاپردازی برای جام‌جهانی

جهانبخش لذت گل زدن را چشید

 علیرضا جهانبخش که یکی از بازیکنان ثابت کی‌روش است و گل پیروزی بخش تیم‌ملی در بازی تدارکاتی با ونزوئلا را به ثمر رساند در مورد اردوی تیم‌ملی ایران و بازی برابر ونزوئلا در هلند، گفت‌: «برای من همیشه جای سوال بود که چرا با وجود امکانات خوبی که هلند دارد، تیم‌ملی فوتبال ایران این کشور را برای اردو انتخاب نمی‌کند. خوشبختانه در این اردو شرایط برای ما خیلی مساعد بود و توانستیم بازی دوستانه خوبی هم داشته باشیم. در ورزشگاهی بازی کردیم که من در آنجا خاطرات زیادی داشتم و توانستم با قلبم برای ایران بازی کنم و خوشبختانه گل هم بزنم. من فهمیدم برای یک مهاجم بازی خوب کافی نیست و او باید گل بزند یا پاس گل بدهد. اعتماد به نفسم زیاد شده است و اگر مربی بخواهد می‌توانم در پست مهاجم بازی کنم. من در هر بازی ملی با نهایت وجودم بازی می‌کنم و هر تصمیمی که مربی بگیرد، می‌پذیرم.»

عزت‌اللهی آماده نبردهای بزرگ

سعید عزت‌اللهی دیگر بازیکن ثابت تیم‌ملی که در اولین بازی این تیم در جام‌جهانی به دلیل محرومیت غایب خواهد بود، ابراز علاقه کرد برابر دو تیم در جام‌جهانی بازی کند. وی به خبرگزاری تسنیم گفت: «اردوی خوبی داشتیم و دو بازی خوب با تیم‌هایی از آمریکای جنوبی برگزار کردیم. به نظرم کادرفنی از این دو بازی به اهدافش رسید و برای خود ما هم مشخص شد که کار بسیار سختی پیش‌رو داریم. انجام بازی‌های دوستانه با تیم‌های خوب دنیا در این مدت می‌تواند خیلی به تیم‌ملی کمک کند. به شخصه دوست دارم تیم‌های مطرح در گروه‌مان باشند، چون بازیکنان تیم‌ملی آن‌قدر توانایی و روح بزرگ پیدا کرده‌اند که می‌توانیم مقابل هر تیمی بجنگیم. من امیدوارم این تیم‌هایی که فکر می‌کنند مقابل ایران کار آسانی دارند، با ما هم‌گروه شوند تا ببینند رویارویی با ایران آسان است یا نه. به شخصه دوست دارم تیم‌های بزرگ در گروه ما حضور داشته باشند. دوست دارم با فرانسه یا پرتغال همگروه شویم. پل پوگبا را خیلی دوست دارم و رویارویی با رونالدو هم برایم جذاب است.»

کاوه و خامه روی کیک

 کاوه رضایی دیگر بازیکن تیم‌ملی است که اخیرا توانسته با حضور در تیم شارلوای بلژیک اعتماد کی‌روش را جلب کند. او درخشش زیادی در لیگ بلژیک داشته و یکی از امیدهای اصلی تیم ملی در جام جهانی به شمار می‌رود. وی در مورد حضور خود در جام‌جهانی گفت: «من در تمامی رده‌های سنی برای ایران بازی کرده‌ام و با گروه خاصی از بازیکنان با هم بزرگ شده‌ایم. جام‌جهانی برای ما مانند خامه و تزئینات روی کیک است. ما روحیه بالایی برای جام‌جهانی داریم و هر چیزی در این رقابت‌‌ها ممکن است و این جادوی فوتبال است. امیدوارم در این مسابقات حضور داشته باشم و فرصت بازی هم به من برسد.»