نمی‌توان با یک لیوان کوچک  وارد رودخانه شد

بنابراین او حتی به محرومیت مهدی طارمی از سوی فیفا هم بحران نمی‌گوید: «طبیعی است محرومیت بهترین بازیکن دو سال اخیر پرسپولیس تاثیرات بدی بر روند تیم می‌گذارد. اما همیشه هم تمام باشگاه‌های دنیا با اشتباهات ناخواسته روبه‌رو می‌شوند. همین مثال طارمی را می‌توان خیلی ریز‌ودقیق مورد بررسی قرار داد. باشگاه از کجا باید می‌دانست دو قرارداد نوشته یا تنها یک قرار داد؟ به همین خاطر، طارمی الان محروم شده است و باشگاه هم از دو پنجره نقل‌وانتقالات محروم شد. می‌خواهم بگویم بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا نظیر اتلتیکو مادرید و رئال و بارسا هم با این مشکلات مواجه می‌شوند. من می‌خواهم بیان کنم که اینها عمدی نیست.»

آیا این محرومیت از نقل‌وانتقالات دلیلی برای مکث برانکو در بحث تمدید قراردادش است؟برانکو به خبرگزاری مهر می‌گوید: «نمی‌خواهم در این برهه از زمان، خیلی به موضوع تمدید قرارداد ورود کنم. زمانی که اتفاق افتاد درباره آن به‌طور کامل صحبت می‌کنم. اما فقط می‌خواهم بگویم یک مربی باید راه‌های رسیدن به موفقیت تیم را بسنجد. نمی‌تواند با یک لیوان کوچک وارد رودخانه‌ای شده و به خودش بگوید که من با همین لیوان کوچک، آب رود را کم می‌کنم تا به درخت‌ها و مزرعه‌ها آب بدهم. در حقیقت می‌خواهم بگویم باید شرایط را بررسی کرد، سپس بهترین راه را انتخاب کرد. من بارها گفته‌ام و باز هم می‌گویم که برخی مشکلات غیرفنی، قابل پیش‌بینی نیست و به همین خاطر صنعت فوتبال را جذاب کرده است.»

شایعاتی هم مطرح شده که او منتظر است تا روی نیمکت تیم‌ملی کرواسی درجام‌جهانی بنشیند. انتظاری که البته او رد می‌کند: «من چند بار برای سرمربیگری تیم‌ملی کرواسی نامزد شده بودم. حدود ۱۷ سال است که کاندیدای حضور روی نیمکت تیم‌ملی کرواسی هستم. اما بعضی از مسائل آن‌طور که باید در کنار هم قرار نگرفت و من نتوانستم در تیم‌ملی کرواسی باشم. اما یادتان باشد که من ۷ سال مربی تیم‌ملی بودم. من مدال جام‌جهانی ۱۹۹۸ را دارم. تمام این رویاها را گذرانده‌ام. پس خیلی منتظر نبودم که سرمربی کرواسی شوم. البته که حس خوبی می‌تواند باشد. اما این‌گونه نبوده است که خیلی بخواهم خودم را به آب و آتش بزنم. تیم‌ملی کرواسی همیشه بهترین مربیان را داشته است و به‌عنوان یک کروات، آرزو می‌کنم تیم‌ملی کشورم در جام‌جهانی بهترین نتایج را بگیرد.»