دوئل بر سر نیمه جام در جم

فینال دور رفت

شاید بتوان از تقابل امروز تیم‌های اول و دوم جدول رده‌بندی به‌عنوان فینال نیم‌فصل اول لیگ هفدهم یاد کرد؛ جایی که پارس جنوبی جم و پرسپولیس مقابل هم قرار می‌گیرند و هر کدام از دو تیم که برنده باشد، کار راحت‌تری برای فتح نصف جام در پایان دور رفت خواهند داشت. هر دو تیم از مسابقات هفته قبل زخم خورده هستند. بعد از تعطیلات طولانی‌مدت لیگ، پارس در اهواز برابر فولاد شکست خورد و به این ترتیب تنها خط تیره به جا مانده در جدول هم از بین رفت. از سوی دیگر پرسپولیس هم هدیه تیم جمی را پس فرستاد و در روزی که رقیب اصلی‌اش شکست خورده بود، در ورزشگاه آزادی برابر پدیده مشهد به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دست پیدا نکرد. به این ترتیب بازی امروز واجد اهمیت بیشتری هم شده است. پارس جنوبی در این بازی امید سینگ مصدوم را هم در ترکیب خودش می‌بیند، اما در اردوی پرسپولیس بشار رسن نتوانست به بازی برسد.

رسن که در دقایق ابتدایی بازی با پدیده مصدوم شده بود، با وجود جدی نبودن آسیب‌دیدگی‌اش نتوانست در طول هفته به تمرینات گروهی اضافه شود و به این ترتیب بازی با پارس جم را از دست داد. در روزهایی که محسن مسلمان هم چندان آماده به نظر نمی‌رسد، مصدومیت رسن برای سرخ‌ها خبر خوبی نیست. البته فرشاد احمدزاده بعد از گذراندن دوران مصدومیتش امروز برای اولین بار می‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود و این قطعا اتفاق خوشایندی برای برانکو خواهد بود. دو عنصر اصلی خط دفاعی پرسپولیس هم بعد از غیبت در بازی قبلی، برای حضور در این مسابقه مشکلی نخواهند داشت. شجاع خلیل‌زاده که به خاطر اتفاقات دربی تهران محروم شده بود حالا قادر به حضور در میادین است و البته حسین ماهینی هم بهبودی‌اش را باز یافته و دوباره به ترکیب اصلی باز خواهد گشت. به این ترتیب به احتمال فراوان صادق محرمی و شایان مصلح از ترکیب پرسپولیس خارج می‌شوند و شاید اتفاق مشابه برای محسن ربیع‌خواه هم رخ بدهد. ربیع‌خواه بعد از مصدومیت فرشاد احمدزاده در کنار کامیابی‌نیا در خط میانی به میدان رفته و البته خیلی‌ها عقیده دارند از آن زمان پرسپولیس شادابی‌اش را از دست داده است. با این اوصاف باید دید آیا با بازگشت فرشاد به ترکیب اصلی، ربیع‌خواه بار دیگر نیمکت‌نشین می‌شود یا نه؟

شفر و فیروز

همه می‌دانند که فیروز کریمی رابطه چندان خوبی با مربیان خارجی ندارد، اما حالا رودرروی یکی از آنها قرار خواهد گرفت. گسترش‌فولاد که از زمان حضور کریمی متحول شده و نتایج بهتری گرفته، امروز در ورزشگاه آزادی میهمان استقلال تهران است. خوش‌شانسی تیم تبریزی این است که استقلال در این مسابقه هوادارانش را به همراه نخواهد داشت. جالب است که آبی‌ها حتی به حکم محرومیت‌شان از حضور تماشاچی اعتراض هم نکردند تا گسترش امروز کار راحت‌تری داشته باشد! استقلال برای این بازی وریا غفوری را در اختیار ندارد و انتظار می‌رود حضور خسرو حیدری در پست دفاع راست تداوم داشته باشد. نکته ویژه این مسابقه آن است که دو تیم حاضر در آن صاحب اولین و دومین خط دفاعی ضعیف لیگ برتر هستند. استقلال و گسترش تا اینجای مسابقات به ترتیب فقط ۶ و ۸گل زده‌اند که عملکردی فاجعه‌بار به شمار می‌آید. باید دید آیا امروز بغض مهاجمان استقلال می‌ترکد یا گسترش با ارائه یک نمایش تدافعی دیگر یک امتیاز ارزشمند به دست می‌آورد؟ برنامه مسابقات امروز به این شرح است:

پارس جم........................... پرسپولیس۱۵:۰۰

سایپا............................... سیاه‌جامگان ۱۵:۱۵

ذوب‌آهن...................................... فولاد۱۶:۳۰

استقلال..................................گسترش۱۷:۳۰