دفاع مربی از فریادش

دیروز اما صاحب فریاد «باید ببازی» به دفاع از خودش پرداخت. علیرضا رضایی، سرمربی تیم ملی زیر ۲۳ سال کشورمان در این‌باره به سایت ورزش‌سه گفت: «مسابقه کشتی‌گیران اسرائیلی و آمریکایی تقریبا همزمان با کشتی علیرضا کریمی برگزار می‌شد. ما روز قبل که قرعه‌کشی انجام شد، یک درصد هم فکر نمی‌کردیم کشتی‌گیر آمریکایی ببازد. نزدیک به ۵ دقیقه از کشتی گذشته بود که به من خبر دادند کشتی‌گیر اسرائیلی برنده شده و این خبر شوک بدی را به من وارد کرد. در آن شرایط بهترین تصمیم ممکن این بود که کشتی‌گیر ما مقابل حریف روس بازنده شود. اگر علیرضا کریمی حریف روس را شکست می‌داد و در دور بعدی مقابل نماینده رژیم صهیونیستی حاضر نمی‌شد، کشتی‌گیر روسی حذف می‌شد.

همین مساله جنجال بدی به پا می‌کرد. برای اینکه کشتی ایران و علیرضا کریمی دچار محرومیت نشوند، باید این کار را می‌کردیم. من قبل از این با کسی مشورت نکرده بودم چون اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که کشتی‌گیر آمریکایی شکست بخورد. کسانی که از کادرفنی و من به خاطر اینکه به علیرضا کریمی گفتیم باید ببازی، انتقاد کردند، چیزی از ورزش نمی‌دانند. اگر من نمی‌گفتم، پس چه کسی باید می‌گفت که علیرضا چه کاری کند؟ همه دوستان برای من قابل احترام هستند؛ اما لطفا از روی احساسات صحبت نکنند. همان‌طور که گفتم اگر این کشتی با برد کریمی همراه می‌شد، برای ما محرومیت و تبعات زیادی به همراه داشت. باور کنید برای هیچ‌کس به اندازه من سخت نبود که بگویم کشتی‌گیری که ماه‌ها زحمت کشیده، باید ببازد.»

ورود مجلس

دیروز اما «ایسنا» هم در گزارشی متفاوت در این مورد، از ورود مجلس شورای اسلامی به پرونده خبر داد. بهرام پارسایی، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این مورد گفته است: «با توجه به بازتاب منفی موضوع آقای کریمی کشتی‌گیر ایرانی که از سوی مربی ترغیب به واگذاری مسابقه شده بود، من و آقای حسین‌زاده شکایتی را به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارائه کردیم. قرار است مسوولان مربوطه از جمله وزارت ورزش در این‌باره گزارشی را به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه کنند.»