بوی خداحافظی می‌آید

تاج: کی‌روش را تهدید نکردم

مهدی تاج می‌گوید تنها خواسته‌اش از کی‌روش این بوده که سخنان غیرفنی مطرح نکند، اما او این مساله را به انجام هر نوع مصاحبه‌ای با خبرنگاران داخلی تعمیم داده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تاج در این مورد گفت: «نامه تهدیدآمیزی در کار نبوده است. من روز جمعه یک نامه نوشتم و نامه‌ای هم قبلا نوشته بودم. این موضوع به‌طوری در قرارداد آمده که ایشان پیرامون مسائل فنی صحبت کند. من خودم ایستادم که ایشان بیشتر به مسائل فنی پرداخته و از مسائل جانبی بپرهیزد. در نامه‌ام فقط همین را که متن قرارداد بود آوردم.»

کی‌روش: اخراجم کنید!

صورت مساله روشن است. مدیران فدراسیون فوتبال از مصاحبه‌های انتقادی کارلوس کی‎‌روش در زمینه کمبود امکانات و مسائلی از این دست خسته شده‌اند و ظاهرا تمایل دارند در این ماه‌های آخر همکاری، کمتر به چنین مسائلی پرداخته شود. با این وجود کی‌روش بارها گفته اهل سازش و کوتاه آمدن نیست. همین یک ماه پیش بود که او در مصاحبه‌ای گفت: «نمی‌توانید مرا ساکت کنید» و حالا باز مطالبی از همین جنس بر زبان مرد پرتغالی جاری می‌شود. کی‌روش دیروز به خبرگزاری رویترز گفته: «تیم‌ ‌ملی ایران نیازمند آماده‌سازی ویژه‌ در داخل است تا بتواند برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده شود. من اصلا ترسی از گفته‌هایم ندارم و کاری ندارم که آنها می‌خواهند من ساکت شوم. هواداران فوتبال در ایران شایسته این هستند که ما به بهترین شکل آماده شویم. مهم نیست آنها می‌توانند من را اخراج کنند، ولی من نظر خودم را بیان‌ می‌کنم.»

چرا حرفی از تمدید قرارداد نیست؟

گذشته از اختلاف جدیدی که بین کی‌روش و فدراسیون فوتبال پیش آمده، باید به طرح این مساله کلیدی پرداخت که چرا در شرایط فعلی هیچ بحثی در مورد تمدید قرارداد وجود ندارد؟ مگر نه این است که کارنامه کی‌روش در ایران بسیار موفق بوده و او هفت ماه دیگر عملا مربی آزاد خواهد بود؟ پس چرا فدراسیون حتی در مقام ادعا هم به تلاش برای ادامه همکاری با کی‌روش اشاره نمی‌کند؟ بدیهی است که اگر قرارداد مربی پرتغالی پیش از جام‌جهانی تمدید شود، بازیکنان با عزم جزم‌تری در روسیه از فرامین او اطاعت خواهند کرد، اما ظاهرا پرونده حضور سینیور در ایران از نظر فدراسیون مختومه است. البته کی‌روش پیش از برگزاری قرعه‌کشی جام‌جهانی گفته بود ممکن است بعد از مسابقات روسیه به‌طور کلی از این حرفه بازنشسته شود. شاید هم تصمیم او در این زمینه جدی است و پیش‌تر به فدراسیون فوتبال ابلاغ شده. در مجموع کارلوس این روزها کم حوصله‌تر از هر زمان دیگری است. نشان به آن نشان که او حتی اردوی تیم ملی در تعطیلات بین دو نیم‌فصل لیگ برتر را هم لغو کرد. مردی که همیشه برای حتی برگزاری یک روز اردوی بیشتر تلاش می‌کرد، حالا داوطلبانه قید یک اردو را می‌زند. آیا بوی خداحافظی می‌آید؟