با خرید امثال ژاوی «قطر» را تبلیغ می‌کنیم

اول از تجربه کار کردن با مرتضی پورعلی‌گنجی بگویید که بازیکن تیم‌ملی ایران است و برای ما بازیکن مهمی است. او توانسته در تیم پرستاره شما جایگاه ثابتی پیداکند.

باشگاه ما بایکنان خوب را انتخاب می‌کند مرتضی هم هر فصل عملکرد بهتری برای ما داشت و هواداران هم از او راضی هستند و حتی به او لقب راموس را داده‌اند چون خصوصیاتی مثل او دارد. ما جزو قدیمی‌ها و پرطرفدارترین‌ها در کشور هستیم و باید بازیکنان با کیفیت جذب کنیم.

چرا راموس؟! ویژگی این بازیکن گل زدن در دقایق پایانی است ولی مرتضی گل‌هایش را در دقایق مختلف برای شما زده است.

استیل مرتضی شبیه راموس است. او بازیکن محکم و قدرتمندی است و با اعتماد به نفس بازی می‌کند این خصوصیات را راموس هم دارد وبه همین دلیل تماشاگران این لقب را به او داده‌اند.

پورعلی‌گنجی دو یا سه هفته دیگر قراردادش با شما تمام می‌شود، آیا او را حفظ خواهید کرد؟

او روند رو به رشدی داشته است و ما دوست داریم با ما بماند چرا که هم مربی از او راضی است هم هواداران او را دوست دارند. من هم به‌عنوان مدیر تیم نظرم حفظ مرتضی است اما ریاست باشگاه است که تصمیم می‌گیرد و با سیاست خود ماندن یا رفتن او را مشخص می‌کند.

بعد از موج بازگشت چند بازیکن ایرانی در قطر تصور براین بود که بازار قطر دیگر علاقه‌ای به بازیکنان ایرانی ندارد. همین‌طور است یا از بازیکنان ایرانی که اینجا آمده‌اند رضایت دارید؟

فوتبال قطر بازیکنان ایرانی را همیشه رصد می‌کند تا از بهترین‌هایش استفاده کنیم از قدیم هم همین‌طور بوده و حتی علی دایی هم به اینجا آمد که بازیکن بزرگی برای ما بود و از او استفاده می‌کردیم. ما برای تقویت باشگاه‌های خودمان می‌خواهیم از بازیکنان تیم‌ملی شما استفاده کنیم. چیزی که بازیکنان ایران را متمایز می‌کند این است که با تمام وجود بازی می‌کنند و منظم هستند. ما به آنها می‌گوییم «فدایی» یعنی سرشان را می‌گذارند. مرتضی هر وقت می‌خواهد سر بزند ما نگرانش می‌شویم.

شما در قطر همیشه سیاست‌تان جذب ستاره‌های بزرگ است مثل ژاوی، گواردیولا و دیگران. برای آنها هزینه گزافی هم پرداخت می‌کنید اما به‌نظر می‌رسد اهدافی به مراتب گسترده‌تر از توانایی آنها در داخل زمین را دنبال می‌کنید.

بله آنها قرار نیست فقط در زمین برای ما بازی کنند، آنها در موقعیت‌های متفاوت به ما کمک می‌کنند، آموزش جوان‌های ما را زیر نظر می‌گیرند، بازیکنانمان از تجربه آنها استفاده می‌کنند و از همه مهم‌تر برای قطر تبلیغ خواهند کرد. اینکه تمام مردم دنیا متوجه شرایط و فعالیت‌ ما باشند و از همین ستاره‌ها بشنوند که چرا جام‌جهانی در این کشور برگزار می‌شود.

بودجه سالانه باشگاهی مثل السد که از مهم‌ترین باشگاهای قطر و آسیاست چقدر است و منابع درآمدی شما چیست؟

ما منابع درآمدی نداریم چون بلیت‌فروشی و درآمدهایی از این دست نداریم. به همین دلیل دولت از ما حمایت می‌کند. ما در باشگاه‌های آسیا بازی می‌کنیم، درنتیجه این توجه بیشتر است اما من عدد دقیق نمی‌توانم به شما بگویم. فقط اینکه مثلا اگر ۷۵ میلیون ریال قطر به هر تیمی داده شود از تیم اول تا آخر جدول با فاصله یک میلیون تقسیم می‌شود؟ تا منابع نزدیک به هم باشد و البته انگیزه هم وجود داشته باشد برای بالاتر قرارگرفتن در جدول.

چه هزینه‌ها و تلاش‌هایی برای هرچه بهتر برگزار شدن جام‌جهانی در قطر انجام شده؟ مثلا می‌گویند شما می‌خواهید حتی دمای شهر را در ایام جام‌جهانی پایین بیاورید اصلا چنین چیزی ممکن است؟

ما با یک برنامه‌ریزی دقیق به سمت جام‌جهانی می‌رویم چون نگاه تمام دنیا به قطر خواهد بود. ساخت‌وسازهای زیادی در جریان است و ورزشگاه‌های جام‌جهانی با بهترین امکانات درحال تکمیل شدن است. ما می‌خواهیم بهترین جام‌جهانی را برگزار کنیم. دمای شهر را نمی‌شود کم کرد و این حرف درستی نیست اما تجهیزاتی داریم که دمای استادیوم‌ها را خنک کنیم تا تماشاگر در بهترین شرایط بازی راتماشا کند. روی زمین ممکن است گرم باشد اما ما سیستم مترو شهر را تکمیل کرده‌ایم که فرودگاه را به مراکز اصلی شهر و البته استادیوم‌ها متصل می‌کند. حتما سیستم ویژه‌ای برای انتقال تماشاگران خواهیم گذاشت تا به‌خاطر بعد نزدیک مسافت در دوحه مثلا تماشاگران یک گروه بتوانند هر دوبازی گروه‌شان را تماشا کنند یعنی اول بازی خودشان را ببینند و بعد به ورزشگاه بعدی بروند و بازی همگروه‌شان را ببینند. مطمئن باشید جام‌جهانی با کیفیتی در قطر برگزار خواهد شد.