تلاش سرخ‌ها برای تاریخ‌سازی

حمله به رکورد  ۱۵ ساله

 پرسپولیس که در فصل جاری رویایی کار کرده در ۶ مسابقه آخرش در لیگ برتر موفق شده دروازه‌اش را بسته نگه دارد. این تیم از هفته دهم و به ترتیب در مقابل استقلال تهران، سایپا، پدیده، پارس‌جنوبی، ذوب‌آهن و سپیدرود گل نخورده و توانسته با رکورد سال گذشته خودش در این زمینه برابری کند. اما پرسپولیس این شانس را دارد تا با پیروزی بر صنعت نفت آبادان رکورد خود را بهبود ببخشد. سرخ‌ها که فصل قبل با 32 امتیاز قهرمان نیم‌فصل شدند درحال‌حاضر با 33 امتیاز در صدر جدول هستند و تا به اینجا یک امتیاز رکورد سال قبل خود را بهبود بخشیده‌اند و در صورت پیروزی در بازی امروز این عدد به ۴ خواهد رسید. پیش از این رکورد بهترین میانگین کسب امتیاز در نیم‌فصل کل ادوار لیگ برتر در اختیار تیم سپاهان بود که در لیگ دوم از هر بازی به‌طور متوسط «۳۸/ ۲» امتیاز گرفته بود.

حالا اما پرسپولیس این فرصت را دارد که با ۳ امتیاز بازی امروز این رکورد را نیز تصاحب کند و حد نصاب کسب «۴۰/ ۲» امتیاز از هر بازی را به جا بگذارد. همچنین پرسپولیس با برد در این بازی خانگی می‌تواند فاصله خود در صدر جدول با تیم دوم را به ۷ امتیاز افزایش دهد. اگر پرسپولیس نفت آبادان را ببرد، فاصله این تیم با پارس، استقلال، ذوب‌آهن، تراکتورسازی و سپاهان به ترتیب به ۷، ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۱ امتیاز خواهد رسید. در آن سوی میدان هم صنعت نفت یک نیم‌فصل موفق را پشت‌سر گذاشت. این تیم از سه بازی اخیرش هفت امتیاز گرفته و هم‌اکنون با ۲۱ امتیاز تیم هفتم جدول است. تیم آبادانی اما به‌دلیل مشکلات مالی در طول یک هفته اخیر شرایط متشنجی داشته و بازیکنان این تیم چند روز تمرینات را تحریم کرده بودند.

برانکو چه گفت؟

 برانکو دیروز در مورد نفتی‌ها گفت: «آنها نسبت به فصل قبل قوی‌تر شده‌اند و با بازیکنانی مانند باتیستا، شیمبا و... در کنار بازیکنان قدیمی‌شان که خطرناک هستند، تیمی قوی را تشکیل داده‌اند. نفتی‌ها مقابل سپاهان و استقلال خیلی خوب ظاهر شدند. مهم‌ترین مساله برای ما این است که حریف‌مان را دست‌کم نخواهیم گرفت. انتظارم ارائه یک بازی زیبا از شاگردانم است تا از این طریق از هواداران‌مان بابت حمایت‌های خوب‌شان تشکر کنیم.»