فیفا کاسه داغ‌تر از آش شد!

گرشاسبی در آن نشست خبری از یک اصطلاح خیلی عجیب هم استفاده کرد که گزک دست منتقدان داد. او گفت: «فیفا مثل بعضی دوستان کاسه داغ‌تر از آش نیست. به زودی تمامی مکاتبات به دست‌مان می‌رسد و نامه‌ای به فیفا می‌فرستیم که دو باشگاه گلایه‌ای از یکدیگر ندارند. از طریق وکیل‌مان در فیفا این مساله را پیگیری می‌کنیم و خودم هم کوتاه نخواهم آمد تا به نتیجه برسیم.» همان زمان به سرپرست باشگاه پرسپولیس گوشزد شد که حکم صادر شده از سوی فدراسیون جهانی با مصالحه دو باشگاه تغییر نمی‌کند و اساسا فیفا از موضع مدعی‌العموم به این پرونده ورود و پرسپولیس را به‌خاطر تخلفش در اغوای طارمی محروم کرده است.

دیروز هم در فاصله کوتاهی پس از آن نشست خبری صحت گمانه‌زنی‌های عمومی تایید شد، چرا که فیفا با ارسال نامه‌ای به محل باشگاه پرسپولیس درخواست تیم ایرانی برای رفع محرومیت نقل‌وانتقالاتی را رد کرد. روزبه وثوق‌احمدی، رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال دیروز در این مورد گفت: «فیفا پاسخ درخواست پرسپولیسی‌ها را داده است و اعلام کرده درخصوص حکمی که درخواست تجدیدنظرخواهی آن را داده‌اید و پرونده به CAS ارسال شده، این درخواست مورد قبول نیست. پاسخ فیفا شفاف است و اعلام کرده محرومیت‌هایی که شامل ماده ۱۷ آیین‌نامه نقل‌وانتقالات فیفا می‌شود، جزو مواردی نیست که دو طرف (باشگاه پرسپولیس و ریزه‌اسپور ترکیه) درخصوص آن تفاهم کنند. همچنین فیفا تاکید کرد در مقررات رسیدگی به پرونده‌ها در فیفا، ماده‌ای برای رسیدگی مجدد برای شما (باشگاه پرسپولیس) وجود ندارد.»

واکنش باشگاه پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس که احتمالا انتظار دریافت چنین پاسخ فوری و قاطعی را از فیفا نداشته، از حالا به بعد باید امیدهایش برای رفع محرومیت را از طریق دادگاه عالی ورزش موسوم به CAS پیگیری کند. مسوولان این باشگاه دیروز بعد از دریافت پاسخ فیفا اطلاعیه‌ای روی سایت رسمی‌شان گذاشتند و به همین موضوع اشاره کردند. در متن این اطلاعیه آمده: «با توجه به اینکه با پیگیری‌های باشگاه، در توافق با باشگاه ریزه اسپور جنبه مالی موضوع که رقمی نزدیک به ۸۰۰ هزار یورو را شامل می‌شد، حل و مرتفع شد و کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فیفا نیز به دلیل صدور رای، فارغ از رسیدگی مجدد است، باشگاه پرسپولیس اعتراض خود را به دادگاه عالی حکمیت ورزش (CAS) ارائه کرده است. دادگاه CAS هنوز تصمیمی در این ارتباط اتخاذ نکرده و ما امیدواریم با پیگیری‌های وکیل مستقر خارجی، رای به نفع باشگاه باشد. هواداران پرسپولیس نیز می‌توانند اخبار موثق در این باره را از سایت رسمی باشگاه پیگیری کنند.»

پسروی عجیب وکیل باشگاه

در شرایطی که خود گرشاسبی به صراحت از نامه‌نگاری با فیفا سخن گفته بود، حالا وکیل باشگاه از مرجع پیگیری‌کننده موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کند و جواب فدراسیون جهانی را طبیعی می‌داند! مهدی ذاکر در این مورد به خبرگزاری تسنیم گفته است: «خبر ندارم چه کسی این استعلام را از فیفا کرده، اما طبیعی است که فیفا نتواند در این مرحله از نظر قبلی خود عبور کند، چون این پرونده به دادگاه عالی ورزش رفته و در این مرحله دیگر باید دادگاه عالی ورزش تصمیم‌گیری کند و نه فیفا، چراکه الان فیفا فارغ از تصمیم‌گیری شده است.» ذاکر درباره اینکه چه زمانی قرار است دادگاه عالی ورزش رای خود را صادر کند، گفت: «دادگاه عالی ورزش برای این پرونده وارد رسیدگی شده و تشریفاتش در حال انجام است. برای این کار داور گذاشته شده و دفاعیات را از وکیل خارجی باشگاه گرفته‌اند. اینکه چه زمانی رسیدگی خواهد شد، مشخص نیست.»

جدایی طارمی در ابهام

طی چند روز اخیر اخباری در مورد رسیدن درخواست رسمی باشگاه الغرافه برای جذب مهدی طارمی روی خروجی خبرگزاری‌ها رفته بود. بر این اساس به نظر می‌رسید با توجه به اینکه قرارداد مهاجم بوشهری با سرخپوشان در پایان فصل به اتمام می‌رسد، باشگاه او را ترانسفر کند تا لااقل سود مالی از این رهگذر نصیب تیم شود. با این وجود حالا دست رد فیفا به سینه پرسپولیس و باقی ماندن محرومیت نقل‌وانتقالاتی، جدایی طارمی را هم در هاله‌ای از ابهام قرار داده و احتمالا از امروز به بعد تلاش باشگاه معطوف به تمدید قرارداد این بازیکن خواهد شد. به ویژه که تجارب قبلی نشان می‌دهد امید چندانی به نقض حکم فیفا از سوی دادگاه عالی ورزش هم وجود ندارد و باشگاه پرسپولیس احتمالا تابستان آینده نیز قادر به جذب بازیکن نخواهد بود.