با توجه به زمان مصوب برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک، بعید است پروسه تصویب نهایی و ابلاغ اساسنامه جدید به نتیجه برسد. بنابراین انتخابات ۲۵ دی کمیته ملی المپیک براساس اساسنامه قدیمی و فعلی این کمیته برگزار می‌شود.اگر انتخابات با اساسنامه قدیمی برگزار شود، چالش پست خزانه‌داری پیش‌روی کمیته ملی المپیک است. در اساسنامه جدید، انتخاب خزانه‌دار حذف شده و خزانه‌‌دار به پیشنهاد رئیس کمیته و تایید هیات اجرایی با تنفیذ مجمع عمومی برای چهار سال و تا پایان دوره هیات اجرایی منصوب می‌شود. اما براساس اساسنامه قدیمی، پست خزانه‌داری هم در انتخابات وجود دارد و این چالش پیش روی انتخابات این کمیته خواهد بود. چراکه طبق قانون ریاست فدراسیون و خزانه‌داری شغل محسوب می‌شوند. از این‌رو هر رئیس فدراسیونی بخواهد برای این پست کاندیدا شود، باید از سمتش استعفا دهد. بنابراین باید دید کمیته ملی المپیک برای این مساله چه تصمیمی می‌گیرد و بالاخره تکلیف پست خزانه‌داری چه می‌شود؟

تعداد کاندیداها به ۱۱ نفر رسید

پیش از این ۹ نفر برای برای حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک و تصدی پست ریاست، دبیرکلی یا خزانه‌داری این کمیته ثبت‌نام کرده بودند. دیروز نیز مهدی علی‌نژاد، رئیس فدراسیون ووشو برای احراز پست‌های دبیرکلی و خزانه‌داری و همچنین محمد صادق فرجی، رئیس فدراسیون کاراته برای سمت‌های دبیر کلی و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کردند تا تعداد ثبت‌نام‌کنندگان به ۱۱ نفر برسد. این درحالی است که ثبت‌نام کاندیداها تا ۱۵ دی ادامه دارد. پیش از این رباب شهریان برای پست نایب‌رئیسی، سید عبدی افتخاری، مجید کیهانی و علیرضا رحیمی برای عضویت در هیات اجرایی، محمود‌خسروی‌وفا برای کرسی ریاست و نائب‌رئیسی کمیته ملی المپیک، محمد درخشان برای عضویت در هیات اجرایی و دبیر کلی، محمدعلی صبور برای عضویت در هیات اجرایی و میترا نوری و کیکاووس سعیدی برای پست خزانه‌داری کمیته ملی المپیک ثبت‌نام کرده بودند.

وعده‌های انتخاباتی نامزدها

رئیس فدراسیون ووشو بعد از ثبت‌نام در این انتخابات عنوان کرد این کمیته باید شرایط جدیدی را تجربه کند و هوا و خون تازه‌ای به آن تزریق شود. علی‌نژاد به «ایسنا» گفت: «من احساس کردم کمیته ملی المپیک به هوا و خون تازه‌ای نیاز دارد تا با سرعت هرچه‌ بیشتر خدمات‌رسانی خود به ورزش کشور را پیش ببرد و با توجه به اینکه سیاست دولت تدبیر و امید استفاده از مدیران جوان و توانمند است در این انتخابات شرکت کردم. امیدوارم در صورت اعتماد مجمع از پس این مسوولیت مهم برآمده و فعالیت‌های بهتری را در کمیته ملی المپیک شاهد باشیم.» فرجی نیز بعد از ثبت‌نام به خبرگزاری مهر گفت: «با هدف و برنامه وارد انتخابات شدم و ایمان دارم که می‌توان با حمایت اعضای مجمع کارهای بزرگی انجام داد. می‌توان با برنامه‌ریزی مدون در بازی‌های آسیایی و المپیک نتایج بهتری نسبت به گذشته کسب کرد.»